Wpis z mikrobloga

Hej,
Kończą mi się pomysły, to może ktoś z was się z tym spotkał.
Pacjent to Opel Astra H 2004 1.6 twinport, silnik z16xep.
Kupiony dwa tygodnie temu, od razu zmieniony rozrząd + założony gaz BRC.
Pewnego tydzień temu podczas ruszania zapalił się check engine - samochód kompletnie stracił moc, ledwo ruszał. Powyżej 50 km/h check engine zaczął migać - brak mocy był zarówno na benzynie jak i na LPG.

Diagnoza: zczytanie błędu - wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
Zmieniamy świece oraz cewkę.

Dwa dni temu, sytuacja się powtórzyła, samochód postał 2 godziny i wszystko wróciło do normy
Wczoraj na obrotach jałowych silnik pracował nierówno na gazie - po przyśpieszeniu przeszło.
Mechanik umówiony na piątek.

Czy macie może jakieś pomysły co może być nie tak? (,)
#opel #mechanikasamochodowa #astra #motoryzacja
  • 34
  • Odpowiedz
@kurczaaak Spoko, ja z autem nie mam najmniejszych problemów. Przez 4 lata wymieniłem tylko ta cewkę z awarii. Oleju od wymiany do wymiany bierze może z pół litra. Teraz do wymiany mam zbiorniczek płynu do spryskiwaczy bo się rozszczelnił na łączeniu :( wydaje mi się że spoko statystyka jak na 4 lata posiadania xd
  • Odpowiedz
@tomaszq: No zdecydowanie tak, już zdążyłem zauważyć że i mój olej lubi troszkę spalić. Po trasie 2000 km spadło jedno oczko z bagnetu.
Przez tę awarię teraz znacząco podniosłem swoją wiedzę z zakresu mechaniki samochodowej xD, więc tu też jakieś plusiki są :D
  • Odpowiedz
@kurczaaak Obyś dalej uczyć się nie musiał xD ale taka wiedza się może przydać przy dowolnym innym aucie, warto zapamiętywać.
Co do oleju, cóż, lubią brać. Jak ciskalem po autostradach 150+ to od wymiany do wymiany się kontrolka poziomu potrafiła zapalić, jeżdżąc po mieście z pół litra bierze co te 10k. Jedyne co to przy LPG pamiętaj o kontroli luzów zaworowych i ewentualnej wymianie szklanek wtedy, koszt nieduży a sporo problemów może
  • Odpowiedz
@Karol4722: @kurczaaak: @tomaszq: @cogis1213: @vieniasn: @Crow7422: Przyczyną było niedostateczne wyregulowanie gazu, podawane było za mało paliwa. Pan Gazownik wyregulował instalacje podczas jazdy, i po przejechaniu 200 km można powiedzieć że przeszło. To że objawiało się to zarówno na benzynie i na gazie było skutkiem wypadnięcia zapłonu na LPG i przełączenie na benzynę nic nie dawało.
  • Odpowiedz
@tomaszq: Mi to zostało wyjaśnione tak, że jak na LPG wypadł zapłon i ja wtedy przełączałem na benzynę to on jechał w jakimś trybie (świecący check, powyżej 50km/h migający check i brak mocy).
Przejadę jeszcze trochę kilometrów i się okaże czy to było to.
  • Odpowiedz
@Issac: Tak jak napisałem wyżej - regulacja LPG.

Po wyregulowaniu i miesiącu czasu miałem zupełnie inny problem - mianowicie samochód zaczął klekotać jak diesel - to zostało rozwiązane poprzez wyczyszczenie i sklejenie kolektora dolotowego (mechanik w Łodzi 270 zł).

Po sklejeniu silnik znowu miał wypadanie zapłonu - po sklejeniu do silnika dochodziło znacznie więcej powietrza - więc kolejne regulowanie LPG i tak jeździ. Check pali się tylko poprzez błąd "niewłaściwa mieszanka"
  • Odpowiedz