Sznur tirów na 2,5 km, dumnie kroczących prawym pasem z prędkością 88-91 km/h. Lewy pas jak zawsze stabilnie 110-220 km/h, jak to na A4... i nagle pojawia się on! Prawdziwy "Smak Beztroski!" dzielnie wyprzedzając 5 kolejnych tirów przez najbliższe kilka kilometrów, abyśmy mieli świeże bułki, wędliny itd.
@MrProject: Na całej długości to patostrada, jedynie fajne widoczki i 3 pasy w okolicach Góry św. Anny są spoko, chociaż teraz już coś tam chyba remontują i nie jest kolorowo.
ale jest niepisana zasada, że każdy z kierowców dąży do możliwie najszybszego uzyskania obowiązującego limitu prędkości, podobno mega usprawnia to płynność i bezpieczeństwo jazdy.
Przeca to prawda, tylko weź wytłumacz ludziom w polsce że włączanie się na A/S przy prędkości 50kmh to głupota. Albo że jak przeciągniesz 2 czy 3 to się silnik nie rozpadnie. Rozbiegówki w Polsce to patologia, rozpędzanie to samo.
@24GHzWireless: jeżeli rzeczywiście różnica prędkości była tak niska jak mówisz to już jest #!$%@?ństwo, mówię to jako kierowca ciężarówki...druga sprawa to to że prowadzący ten sznurek mógłby ze dwa oczka odpuścić, ale... wtedy ci za nim pewnie też wyrwaliby się na lewy ( ͡°͜ʖ͡°)
@Trzesidzida: Zjazd na Kostomloty i Bielany to polski trójkąt bermudzki - tam zawsze cos sie dzieje i zawsze ktos sie #!$%@?. Prawda tez taka, że lepiej się jeździ taką S3 niż A4 aktualnie. Patologia nie autostrada
@Thundax 220 to nie ale 140-150 i już czas podróży się skraca chociaż a4 to nawet nie autostrada bo daleko jej do takiej tym bardziej że tam ograniczenia do 110.
@frems: stabilne 110-220 to taki sarkazm, bo A4 to "autostrada" gdzie każdy ma swoją prędkość i lewy pas to rosyjska ruletka. Nie da się jechać spokojnie na tempomacie, żeby utrzymać płynność i tempo jazdy, nie blokując przy tym ruchu.
żeli rzeczywiście różnica prędkości była tak niska jak mówisz to już jest #!$%@?ństwo, mówię to jako kierowca ciężarówki...druga sprawa to to że prowadzący ten sznurek mógłby ze dwa oczka odpuścić, ale... wtedy ci za nim pewnie też wyrwaliby się na lewy ( ͡°͜ʖ͡°)
@mat_91: typowy wyścig dużych bolidów. Chociaż no offence do kierowcy, cały kontekst mnie po prostu rozśmieszył, a merytoryczna dyskusja zawsze na propsie.
Rozumiem, że TIR chce wyprzedzić TIRa. Ale dlaczego te #!$%@? zawsze biorą się za wyprzedzanie mając w dupie, że lewym pasem zbliżają sie osobówki, które nagle muszą hamować, żeby się królewiczowi nie #!$%@?ć w tył?
Przeca to prawda, tylko weź wytłumacz ludziom w polsce że włączanie się na A/S przy prędkości 50kmh to głupota.
@lets_gou_tnijmy_wuosy: po to takie dyskusje, nieco z przymrużeniem oka, ale w perspektywie kilkunastu lat pewne rzeczy powoli będą się zmieniać, szczególnie kiedy kierowcy z postkomunistycznego, dzikiego zachodu będą oddawali prawo jazdy. Niestety nie od razu Rzym zbudowano. Ważne jest budowanie świadomości. Zobacz ile się już mówi o jeździe na suwak, w większości
@24GHzWireless: dlatego ja wyprzedzam takiego delikwenta i postanawiam sobie zrobić taką małą przerwę, no niestety muszę lekko zwolnić, ale skoro wyprzedzałem tyle czasu to coś mi się należy. A to się czegoś napiję, kanapkę zjem. Polecam.
@prostymysliciel: gdyby na A4 bym zakaz wyprzedzania TIRów, to takie sytuacje byłyby kilkukrotnie częstsze, z tą tylko różnicą, że na lewym zamiast TIRa byłby dziadek w Toyocie.
@volumin: ja nie rozumiem, możesz wytłumaczyć? Generalnie oni mają co chwilę pauzy i stoją na MOPach, które nie są co 500 metrów a co kilkanaście kilometrów w najlepszym wypadku. Generalnie wyprzedzający przyjeżdża na parking max minutę przed wyprzedzanym, to żaden zysk.
@Harmideron: Ja bym chciał jechać równe 140 i mnie to #!$%@? tak samo. #!$%@? mnie właśnie dlatego, że chcę jechać równe 140 na tempomacie, a nie 90 za debilem a potem nadrabiać.
Poza tym, ja 160 nie jeżdżę, ale nie uważam tego za coś szczególnie złego, jeśli w bardziej rozwiniętym kraju niż Polska, o większym bezpieczeństwie drogowym i wyższej kulturze jazdy tyle na autostradach wolno.
gdyby na A4 bym zakaz wyprzedzania TIRów, to takie sytuacje byłyby kilkukrotnie częstsze, z tą tylko różnicą, że na lewym zamiast TIRa byłby dziadek w Toyocie.
@LDevil: bzdura. Dziadek w toyocie jak ma wyprzedzić to i tak wyprzedzi.
@SKYFander Nie jechałem ale zapamiętam że jakby co to nie warto jechać ;) Co do opłat to i tak nic nie przebije Kulczykowego A2 od Konina na zachód gdzie 40 zł płacisz w jedną stronę za 100km od Konina do Poznania a za trasę Konin - Świecko 78 zł. Niewykluczone że niebawem będzie jeszcze drożej bo co chwila są jakieś podwyżki. W ogóle koncesja na A2 dla Kulczyka to jeden z największych
@volumin: z tego względu że z reguły zaczynając manewr wyprzedzania osobówki tej w lusterku nie ma... No niestety, ale ten manewr wykonywany w sposób normalny trwa od kilkunastu sekund do minuty, nie mniej jednak jadąc w takim sznurze ciężarówek nie raz widzę jak w podobnym tempie cały kilkukillmetrowy sznur aut wyprzedza jakiś różowy pasek oplem corsą albo inny mistrz kierownicy, także nie generalizujmy, #!$%@? ( ͡°͜ʖ͡°
Sznur tirów na 2,5 km, dumnie kroczących prawym pasem z prędkością 88-91 km/h.
Lewy pas jak zawsze stabilnie 110-220 km/h, jak to na A4... i nagle pojawia się on! Prawdziwy "Smak Beztroski!" dzielnie wyprzedzając 5 kolejnych tirów przez najbliższe kilka kilometrów, abyśmy mieli świeże bułki, wędliny itd.
#polskiedrogi #transport #tirynatory #bekaztransa
źródło: comment_9pox9SeBBBDWQkHt1hQdQCRWJAcaZMzL.jpg
PobierzPrzeca to prawda, tylko weź wytłumacz ludziom w polsce że włączanie się na A/S przy prędkości 50kmh to głupota.
Albo że jak przeciągniesz 2 czy 3 to się silnik nie rozpadnie. Rozbiegówki w Polsce to patologia, rozpędzanie to samo.
@frems: stabilne 110-220 to taki sarkazm, bo A4 to "autostrada" gdzie każdy ma swoją prędkość i lewy pas to rosyjska ruletka. Nie da się jechać spokojnie na tempomacie, żeby utrzymać płynność i tempo jazdy, nie blokując przy tym ruchu.
@mat_91: typowy wyścig dużych bolidów. Chociaż no offence do kierowcy, cały kontekst mnie po prostu rozśmieszył, a merytoryczna dyskusja zawsze na propsie.
@lets_gou_tnijmy_wuosy: po to takie dyskusje, nieco z przymrużeniem oka, ale w perspektywie kilkunastu lat pewne rzeczy powoli będą się zmieniać, szczególnie kiedy kierowcy z postkomunistycznego, dzikiego zachodu będą oddawali prawo jazdy. Niestety nie od razu Rzym zbudowano. Ważne jest budowanie świadomości. Zobacz ile się już mówi o jeździe na suwak, w większości
@volumin: ja nie rozumiem, możesz wytłumaczyć? Generalnie oni mają co chwilę pauzy i stoją na MOPach, które nie są co 500 metrów a co kilkanaście kilometrów w najlepszym wypadku. Generalnie wyprzedzający przyjeżdża na parking max minutę przed wyprzedzanym, to żaden zysk.
Poza tym, ja 160 nie jeżdżę, ale nie uważam tego za coś szczególnie złego, jeśli w bardziej rozwiniętym kraju niż Polska, o większym bezpieczeństwie drogowym i wyższej kulturze jazdy tyle na autostradach wolno.
@LDevil: bzdura. Dziadek w toyocie jak ma wyprzedzić to i tak wyprzedzi.
No niestety, ale ten manewr wykonywany w sposób normalny trwa od kilkunastu sekund do minuty, nie mniej jednak jadąc w takim sznurze ciężarówek nie raz widzę jak w podobnym tempie cały kilkukillmetrowy sznur aut wyprzedza jakiś różowy pasek oplem corsą albo inny mistrz kierownicy, także nie generalizujmy, #!$%@? ( ͡° ͜ʖ ͡°