Ankieta dotycząca zakończonej przygody #lacunafabularniereptilianie została zamknięta, dziękuję za wszystkie oddane głosy. Jeszcze dzisiaj podam tematykę następnej przygody, której start zaplanowany jest na przełom września i października.
Bez przesadnych wstępów przejdźmy do krótkiego omówienia jej wyników:
2) Mimo iż czasowo przygoda trwała najdłużej z dotychczasowych, ilość i zakończenie wątków była dla co czwartego gracza przedwczesna. Zasady zakończenia gry przedstawiłam przed jej rozpoczęciem (odejście z gry połowy graczy lub dotarcie do 10. tury), niemniej po raz kolejny spora grupa zakończyła przygodę z niedosytem.
3) Połowa ankietowanych otwierała linki z muzyką, dlatego ten element budowania klimatu rozgrywki pojawi się również w następnej przygodzie.
4) 4 na 5 ankietowanych jest zadowolonych z obecnej długości wpisów, więc tutaj również zmiany nie zostaną wprowadzone.
5) Prawie połowa wskazała na chęć częstszego rozgrywania przygody - czasy lekkiej pracy w recepcji są już dla mnie przeszłością i nie mam technicznej możliwości wrzucania regularnie wpisów. Na początku sierpnia zdarzało mi się funkcjonować w trybie praca - sen - praca przez wiele dni, afera z banem dla Kromki była tutaj wygodną wymówką
6) Średnią 3.72 w tematyce, która zupełnie mi nie leżała, przyjmuję z ulgą. To również mocny sygnał, że eksperymenty z tematykami przygód nie są najlepszym pomysłem.
7) Średnia 3.98 - dziękuję pan Peter Jackson za inspirację.
8) Wyniki zbliżone do poprzednich przygód, choć z niewielką tendencją ku zwiększaniu zaangażowania. Wynika to z pewnością z mniejszej ilości graczy i "hermetyzowania" się grupy.
9) Trudno powiedzieć to miękkie "Nie" dlatego traktuję wynik odpowiedzi na to pytanie jako swoją porażkę.
11) Brak XP, rozwoju bohatera i pobocznych mechanik przełożył się na marginalizację Karty. Nie ukrywam, że oszczędziłam dzięki temu sporo czasu przy tworzeniu nowych wpisów i rozgrywaniu kolejnych akcji.
12) Mapa nie odegrała większego znaczenia, ponieważ domy i pozycje graczy były mocno umowne. Nie spełniła również swojego pierwotnego, psychologicznego celu, przypominającego o nieuchronnej katastrofie - gracze sprowadzili na siebie katastrofę samodzielnie.
13) Postać grana przez @Onde nie była tylko najlepiej zagrana Waszym zdaniem, ale i owiana była największą tajemnicą. Podejrzliwość wobec Dziwnego Isirtauu wyrażano poprzez palenie cennych akcji indywidualnych na śledzenie tego szalonego wyznawcy żaby.
17) Wynik oznacza jedno - konieczność odkopania i wdrożenia sugestii z ankiety po zakończeniu poprzedniej przygody. Myślę, że zarówno ja jak i Wy nie spodziewaliście się sukcesu Odkryć.
18) Wynik jest jasny - koniec eksperymentów z tematyką przygody. Nowa tematyka powinna pomóc przyciągnąć świeżą krew do naszej społeczności.
19) Ponad 90% ankietowanych (a połowa bezwarunkowo) daje zielone światło na przenosiny z serwisu. W chwili obecnej wygrywa u mnie opcja z forum phpBB, ale o ostateczne zdanie zapytam graczy w trakcie zapisów do nowej przygody za miesiąc.
20) 80% dopuszcza zastosowanie zewnętrznej aplikacji do prowadzenia ekonomii w grze, jednak tylko 10% powszechnie. Koncepcja mechaniki dopiero powstaje, być może ograniczymy się jedynie do arkusza kalkulacyjnego. Testuję również rozwiązanie, które od aktywnych graczy
21) Waszą odpowiedź rozumiem tak: mniej prowadzenia graczy i głównego wątku za rączkę, więcej wolności i możliwość zboczenia z głównej ścieżki. Część z Was chciałaby również otrzymać do dyspozycji elastyczną "piaskownicę" nawet kosztem rozbudowanego głównego wątku.
22) Pytanie można właściwie zinterpretować jako "czego w następnej przygodzie ma nie być". To naturalne, że każdy ma inne oczekiwania wobec gier, po raz kolejny postaram się wyciągnąć z tego wypadkową.
23) W porównaniu z poprzednim badaniem widzę lekki skręt w stronę mapy jako elementu rozgrywki.
@lacuna: Od jakiegoś czasu zbieram sie żeby dołączyć do którejś przygody, dlatego śledzę Twoje wpisy.
Ta mi kompletnie umknęła przez pracę i nie mogłem jej śledzić, jeśli kto byłby tak miły mógłby mi wytłumaczyć: 1. W jakim celu nasrano na rdzeń? 2. Dlaczego 6 osób spłonęło trzymając drut? Jakieś nawiązanie do Tatr? 3. Jaka katastrofa się zbliżała i jaka katastrofę gracze sami wywołali?
@Archix: 1. Gracz skorzystał ze swobody, jaką dają gry fabularne i uznał, że będzie to dopełnieniem rysu jego postaci. A przynajmniej tak staram się to tłumaczyć. Nie było to niedozwolone zagranie w grze, więc je rozegrałam. Możesz się zastanawiać, dlaczego ktoś mając szerokie pole do działania decyduje się skorzystać ze swojej wolności w taki sposób. Najlepiej na to pytanie odpowie Ci sam zainteresowany @Onde 2. Akcja z drutem wydarzyła się przed
No to wywołany do tablicy, może się wypowiem. Moja postać od samego początku miała być szalona i nieprzewidywalna. Wpływ na to miały mieć 2 rzeczy - utrata rodziny oraz lata spędzone pod barierą, bez nadziei na polepszenie losu. Z góry zakładałem, że to co będę robił, raczej nie przysporzy mi popleczników, a raczej szybko doprowadzi do grobu (w sumie, gdy powstało bingo, to większość wyznaczała mnie na pierwszego trupa xD). Miała to
Bez przesadnych wstępów przejdźmy do krótkiego omówienia jej wyników:
#lacunafabularnieczarnolisto
3) Połowa ankietowanych otwierała linki z muzyką, dlatego ten element budowania klimatu rozgrywki pojawi się również w następnej przygodzie.
5) Prawie połowa wskazała na chęć częstszego rozgrywania przygody - czasy lekkiej pracy w recepcji są już dla mnie przeszłością i nie mam technicznej możliwości wrzucania regularnie wpisów. Na początku sierpnia zdarzało mi się funkcjonować w trybie praca - sen - praca przez wiele dni, afera z banem dla Kromki była tutaj wygodną wymówką
7) Średnia 3.98 - dziękuję pan Peter Jackson za inspirację.
9) Trudno powiedzieć to miękkie "Nie" dlatego traktuję wynik odpowiedzi na to pytanie jako swoją porażkę.
12) Mapa nie odegrała większego znaczenia, ponieważ domy i pozycje graczy były mocno umowne. Nie spełniła również swojego pierwotnego, psychologicznego celu, przypominającego o nieuchronnej katastrofie - gracze sprowadzili na siebie katastrofę samodzielnie.
18) Wynik jest jasny - koniec eksperymentów z tematyką przygody. Nowa tematyka powinna pomóc przyciągnąć świeżą krew do naszej społeczności.
20) 80% dopuszcza zastosowanie zewnętrznej aplikacji do prowadzenia ekonomii w grze, jednak tylko 10% powszechnie. Koncepcja mechaniki dopiero powstaje, być może ograniczymy się jedynie do arkusza kalkulacyjnego. Testuję również rozwiązanie, które od aktywnych graczy
23) W porównaniu z poprzednim badaniem widzę lekki skręt w stronę mapy jako elementu rozgrywki.
@Miloszun @Matei123 @juma777 @Gdanio @Queltas @Yokaii @Miczubezi @Ex2light @Lisaros @Stalowa_Figura @pocotosienoginoco @meinigel @Knyazev @HeroesIV @Zerri @Waspin @Awerege @William_Adama @Don_Simon @TynkarzCzwartejSciany @kolorowy_jelonek @Grzechu10g @Gregua
Ta mi kompletnie umknęła przez pracę i nie mogłem jej śledzić, jeśli kto byłby tak miły mógłby mi wytłumaczyć:
1. W jakim celu nasrano na rdzeń?
2. Dlaczego 6 osób spłonęło trzymając drut? Jakieś nawiązanie do Tatr?
3. Jaka katastrofa się zbliżała i jaka katastrofę gracze sami wywołali?
2. Akcja z drutem wydarzyła się przed