Wpis z mikrobloga

: a to nie sa samochody dla lansu koszmarnie do niczego sie nie nadajace? ani zaparkowac ani pojechac w góry ani nigdzie


@RedBaron: A czym on się różni po za wysokością? Przecież SUV nie musi być większy niż sedan/kombi. A te góry to już nie wiem jaki problem. Jedyna różnica to spalanie bo masa z regóły większa no i na zakrętach nie jest tak bezpiecznie.
Za to wygoda wsiadania i
  • Odpowiedz
@Wyrelworelowany: Twoja jazda to jedno, ale gdy ktoś w Ciebie wjedzie albo zmusi do nagłego manewru to nie będzie zwracał uwagi na to czy wieziesz bąbelka ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No i z mniej przyziemnych powodów to branie suva bo większy i cięższy promuje wyścig zbrojeń powiększający samochody bo zaraz ktoś zrobi jeszcze większy i za jakiś czas będziemy jeździć trzytonowymi klocami bo bezpieczniejsze niż mniejsze
  • Odpowiedz
@Wyrelworelowany: Twoja jazda to jedno, ale gdy ktoś w Ciebie wjedzie albo zmusi do nagłego manewru to nie będzie zwracał uwagi na to czy wieziesz bąbelka ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@xetrov: no wiadomo, reagujesz instynktownie. Tylko jak ktoś ci wjedzie w bok, a bąbelka masz powyżej jego maski to jest inaczej, jak ci zmiata dzieciaka drzwiami. Wysokość siedzenia robi różnicę.
  • Odpowiedz
@xetrov raczej nie wytłumaczysz. Wiele ludzi chce suva bo większy i według nich bezpieczniejszy. Za kilka lat wszyscy będziemy niestety jeździli suvami (albo jakieś 90%) i wtedy argument o lepszej widoczności czy bezpieczeństwie zniknie. Ale o tym już nikt nie mówi tak jak o wyższych kosztach eksploatacji (opony, hamulce, zawieszenie, spalanie itd).
  • Odpowiedz
@Wyrelworelowany: Tak tylko się wtrącę, że SUVy wcale nie są bezpieczniejsze.

Są podniesione, jeżdżą na kołach z ogromnymi balonami i często mają kluchowate zawieszenie - duży minus w aspekcie bezpiecznego pokonywania zakrętów czy nagłej utraty przyczepności, bo po prostu taką kolubrynę trudniej opanować - nawet elektronice.

Uderzenie boczne też może łatwiej doprowadzić do wywrotki lub dachowania niż w przypadku "normalnego"
  • Odpowiedz
Tylko jak ktoś ci wjedzie w bok, a bąbelka masz powyżej jego maski to jest inaczej, jak ci zmiata dzieciaka drzwiami. Wysokość siedzenia robi różnicę.


@Wyrelworelowany: Tutaj też gówno prawda. Jeśli kupisz SUVa bez wzmocnień dla uderzeń bocznych, to tak samo się złoży w pół jak każdy inny samochód, a przy okazji strzeli kilka fikołków.

Jeśli zależy Ci na bezpiecznym samochodzie z dużym bagażnikiem to kup po prostu jakieś kombi
  • Odpowiedz
@CinuLNS: wrzucałem badania w tym temacie wyżej.

to kup po prostu jakieś kombi wyższego segmentu tej "lepszej marki". Napęd na 4 koła pomoże bezpieczniej pokonywać zakręty, ale to też masz w nie-suvach.


@CinuLNS: rzuć jakieś przykłady proszę.
  • Odpowiedz