Aktywne Wpisy
![GratisLPG](https://wykop.pl/cdn/c3397992/GratisLPG_vRKI9QKNrz,q60.jpg)
GratisLPG +95
![Adamfabiarz](https://wykop.pl/cdn/c0834752/97846dcb4fdbb14206ba0caa90547f91ab01a39cd8459819fd1f48d293867512,q60.jpg)
Adamfabiarz +9
Jednak kolejne auto Octavia, a nie Scala, bo nie dam rady bez bagażnika min. 500 L, a optymalnie >525 L.
Wyszło 144 750 zł za optymalną dla mnie konfigurację. Na razie nie ma to większego znaczenia, bo kupię kolejne auto albo jak pierw wyjadę Fabię Kombi do 500 tys. km (na razie przebieg 84 tys. km po 25 miesiącach) lub ewentualnie wcześniej uda mi się stać potężnym CEO, ale to też zajmie parę lat. Więc cena jeszcze się zmieni za kolejne parę lat, albo i za ok. 10 lat. Ale chcę mieć porównanie jak cena się zmieniała w stosunku do inflacji, zarobków, itp.
Na tą chwilę Octavia wychodzi 2x drożej niż dałem za aktualne auto w 2022 (68 tys. = wg wartości pieniądza na 2024 byłoby to 72,5 tys.). Więc taka Octavia to już naprawdę będzie takim prezesowskim autem do trzymania przeze mnie przez kolejne 20 lat.
Opcje wybrane do auta w linku oraz w 2 komentarzach pod wpisem
Wyszło 144 750 zł za optymalną dla mnie konfigurację. Na razie nie ma to większego znaczenia, bo kupię kolejne auto albo jak pierw wyjadę Fabię Kombi do 500 tys. km (na razie przebieg 84 tys. km po 25 miesiącach) lub ewentualnie wcześniej uda mi się stać potężnym CEO, ale to też zajmie parę lat. Więc cena jeszcze się zmieni za kolejne parę lat, albo i za ok. 10 lat. Ale chcę mieć porównanie jak cena się zmieniała w stosunku do inflacji, zarobków, itp.
Na tą chwilę Octavia wychodzi 2x drożej niż dałem za aktualne auto w 2022 (68 tys. = wg wartości pieniądza na 2024 byłoby to 72,5 tys.). Więc taka Octavia to już naprawdę będzie takim prezesowskim autem do trzymania przeze mnie przez kolejne 20 lat.
Opcje wybrane do auta w linku oraz w 2 komentarzach pod wpisem
![Adamfabiarz - Jednak kolejne auto Octavia, a nie Scala, bo nie dam rady bez bagażnika...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/152e29749ad329d778b9e2d48d4bdb627566e24692aeffd29586a68e7e2488e4,w150.jpg?author=Adamfabiarz&auth=75eb0b724029206d563467a934e7e6c0)
źródło: skoda-octavia
Pobierz
źródło: comment_VCtgg0WN5tkAAJwCZPcAEjYhyex77t1O.jpg
PobierzZ tego co czytałem to skoda ostatnio uzyskała bardzo dobry wynik w testach zderzeniowych. Na dobrą sprawę ciężko ocenić czy dany model jest bezpieczny czy nie, bo euro ncap niewiele mówi
Wyjaśnij mi co Ci z tej "lepszej" widoczności? Wystarczy trzymać odpowiedni odstęp od poprzedzającego samochodu i będziesz miał czas na reakcje. Nie musisz siedzieć komuś na dupie i oglądać drogi znad jego dachu, serio.
Ja rozumiem,
@CinuLNS: ale są testy w tym temacie przeca, i nawet małe SUVy wygrywają z innymi nadwoziami.
https://www.randolphsampson.com/blog/2017/11/whats-safer-in-a-crash-suvs-or-sedans.shtml
https://carfromjapan.com/article/industry-knowledge/are-suvs-safer-than-other-body-types/
Komentarz usunięty przez autora
Podałeś tylko badania dotyczące dzwonów z sedanami, a kto wyjdzie lepiej z danej sytuacji: kierowca suva, który wypadł z zakrętu czy ktoś, kto z poślizgiem, ale go przejechał? Kierowca suva, który po omijaniu łosia wpadł do rowu czy ktoś z sedana, kto tylko pobrudził sobie spodnie, ale przejechał dalej? Kierowca SUVa, który nie dał rady wyhamować prawie 2,5 tony przed wymuszającym tirem czy właściciel kombi, który zatrzymał się te dwa metry wcześniej?
Przykładów masz naprawdę mnóstwo. Kwestia bezpieczeństwa to nie tylko dzwony, a z tego co podesłałeś można (dość odważnie) wywnioskować jedną kwestię - kierowcy SUVów stanowią niebezpieczeństwo na drodze dla innych użytkowników, bo jeżdżą ciężkimi samochodami, nad którymi trudniej
Przecież wyższą prędkością zrobisz test łosia w zwykłej osobowce volvo, a jak większy bagażnik potrzebny to bierz kombi, czyli v40