@rybak_fischermann: wiesz, że poszerzanie infrastruktury drogowej nie zwiększa szybkości poruszania się? Po prostu pojawi się więcej samochodów na drogach. Znacznie lepiej budować infrastrukturę specjalnego przeznaczenia
@NiedzielnyMirek: problem z tym, że przebudowa Buforowej to wzór tego, jak zrobią korkującą się drogę. Buspasy zaczynające i kończące się w dziwnych miejscach oraz rondo, gdzie Polacy nie potrafią korzystać z dwupasmowego ronda i będzie one idealne do wywoływania stłuczek. Zamiast przebudowywać drogę, mogli po prostu poprowadzić tramwaj, żeby ludzie nie musieli stać w korkach.
@rybak_fischermann: gdyby zrobili 4 pasy dla aut korki byłyby mniejsze przez krótki czas, bo by się ludzie nauczyli, że autem można i więcej aut by było. Jak chcesz rozkorkować miasto to tylko komunikacja publiczną.
@NiedzielnyMirek jak najbardziej, ale tyczy się to raczej centrów i działa w ten sposób, że jeśli istnieją to ludzie wybierają alternatywne środki transportu lub trasy.
@NiedzielnyMirek: No pewnie, że się da z KM, ale nie z MPK. Zaś Wrocław, nie licząc kilku wyjątków, stał się miastem antysamochodowym, zwłaszcza jeśli chodzi o lewoskręty i płynność przejazdu.
@NiedzielnyMirek: Tak? I dlatego teraz jedzie się z Bstoku do Krk o 2h szybciej? Bo dobudowali pasy specjalnego przeznaczenia dla busów? Czy może dlatego, że zrobili S7 i S8?
@Vetinari: porównywanie ekspresówki do drogi wewnątrz miasta. No to już trzeba mieć nasrane w głowie. Nie rozumiesz że szersze wjazdy do miasta oznaczają więcej aut w mieście a co za tym idzie większe korki? (-‸ლ)
@rybak_fischermann: wiesz, że poszerzanie infrastruktury drogowej nie zwiększa szybkości poruszania się? Po prostu pojawi się więcej samochodów na drogach. Znacznie lepiej budować infrastrukturę specjalnego przeznaczenia
@NiedzielnyMirek: oho koneser twierdzenia lewisa-modriga się znalazł xD korki tworzą się tam gdzie stworzono jakieś wąskie gardło, a zmuszanie siła do przesiadki na zbiórkom albo o zgrozo na rowery to zamordyzm w najczystszej postaci
@rybak_fischermann: gdyby zrobili 4 pasy dla aut korki byłyby mniejsze przez krótki czas, bo by się ludzie nauczyli, że autem można i więcej aut by było. Jak chcesz rozkorkować miasto to tylko komunikacja publiczną.
@Campell: No to świetnie, dawaj jeden pas i to z ruchem wahadłowym.
@Tommy__: Buforowa za rok / dwa będzie przede wszystkim drogą przechodzącą przez środek sporego osiedla mieszkaniowego. Proponuję zapoznać się rozpoczętymi realizacjami i planami deweloperów.
@bylem_zielonko: w wielkim skrócie dlatego, że budując szersze drogi dojazdowe zachęca się ludzi do przeprowadzki pod miasto i na początkowym etapie to nawet działa - istnieje szybki dojazd. Z tym, że to się samo napędza i po przeprowadzce odpowiednio dużej ilości osób, przekroczona zostaje masa krytyczna i szerokie wjazdy zaczynają nie wyrabiać. A to wszystko nawet w modelu, w którym istnieją 2-3 pełne i bezkolizyjne ringi.
Przypatrzcie się dobrze temu aktowi frustracji egzaltowanych estetów, którym przeszkadza zwykła dziecięca, nieszkodliwa aktywność. Wraz ze wzrostem liczby bezdzietnych, takich smutnych frustratów będzie w Polsce coraz więcej.
#wroclaw
źródło: comment_MCcdGcxUda8RKhUuDsqfJfXiXDWyOxeN.jpg
Pobierzźródło: comment_B5APkThc7JAJh17tOiKbJe7UOsHwV4Gi.jpg
PobierzZamiast przebudowywać drogę, mogli po prostu poprowadzić tramwaj, żeby ludzie nie musieli stać w korkach.
@NiedzielnyMirek: oho koneser twierdzenia lewisa-modriga się znalazł xD korki tworzą się tam gdzie stworzono jakieś wąskie gardło, a zmuszanie siła do przesiadki na zbiórkom albo o zgrozo na rowery to zamordyzm w najczystszej postaci
@Campell: No to świetnie, dawaj jeden pas i to z ruchem wahadłowym.
Większej głupoty dawno nie czytałem.
Korki = wąskie gardło w mieście.
@Tommy__: Buforowa za rok / dwa będzie przede wszystkim drogą przechodzącą przez środek sporego osiedla mieszkaniowego. Proponuję zapoznać się rozpoczętymi realizacjami i planami deweloperów.
Sprawdzone empirycznie najpierw w