Wpis z mikrobloga

@NiedzielnyMirek: problem z tym, że przebudowa Buforowej to wzór tego, jak zrobią korkującą się drogę. Buspasy zaczynające i kończące się w dziwnych miejscach oraz rondo, gdzie Polacy nie potrafią korzystać z dwupasmowego ronda i będzie one idealne do wywoływania stłuczek.
Zamiast przebudowywać drogę, mogli po prostu poprowadzić tramwaj, żeby ludzie nie musieli stać w korkach.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 58
@rybak_fischermann: gdyby zrobili 4 pasy dla aut korki byłyby mniejsze przez krótki czas, bo by się ludzie nauczyli, że autem można i więcej aut by było. Jak chcesz rozkorkować miasto to tylko komunikacja publiczną.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 40
@Vetinari: porównywanie ekspresówki do drogi wewnątrz miasta. No to już trzeba mieć nasrane w głowie. Nie rozumiesz że szersze wjazdy do miasta oznaczają więcej aut w mieście a co za tym idzie większe korki? ()
  • Odpowiedz
@rybak_fischermann: wiesz, że poszerzanie infrastruktury drogowej nie zwiększa szybkości poruszania się? Po prostu pojawi się więcej samochodów na drogach. Znacznie lepiej budować infrastrukturę specjalnego przeznaczenia


@NiedzielnyMirek: oho koneser twierdzenia lewisa-modriga się znalazł xD korki tworzą się tam gdzie stworzono jakieś wąskie gardło, a zmuszanie siła do przesiadki na zbiórkom albo o zgrozo na rowery to zamordyzm w najczystszej postaci
  • Odpowiedz
@rybak_fischermann: gdyby zrobili 4 pasy dla aut korki byłyby mniejsze przez krótki czas, bo by się ludzie nauczyli, że autem można i więcej aut by było. Jak chcesz rozkorkować miasto to tylko komunikacja publiczną.


@Campell: No to świetnie, dawaj jeden pas i to z ruchem wahadłowym.
  • Odpowiedz
> Przecież to jest droga wjazdowa do Wrocławia,

@Tommy__: Buforowa za rok / dwa będzie przede wszystkim drogą przechodzącą przez środek sporego osiedla mieszkaniowego. Proponuję zapoznać się rozpoczętymi realizacjami i planami deweloperów.
  • Odpowiedz
@bylem_zielonko: w wielkim skrócie dlatego, że budując szersze drogi dojazdowe zachęca się ludzi do przeprowadzki pod miasto i na początkowym etapie to nawet działa - istnieje szybki dojazd. Z tym, że to się samo napędza i po przeprowadzce odpowiednio dużej ilości osób, przekroczona zostaje masa krytyczna i szerokie wjazdy zaczynają nie wyrabiać. A to wszystko nawet w modelu, w którym istnieją 2-3 pełne i bezkolizyjne ringi.

Sprawdzone empirycznie najpierw w USA
  • Odpowiedz