Wpis z mikrobloga

@Zajf no i co zaprojektuja? Skrzyżowanie linii tramwajowej i funkcjonujące linii kolejowej która od września puszczają za wiaduktem. W Polsce są może 3 i żadne nie funkcjonuje dobrze.

Tramwaj na jagodno to zagrywka pod wybory. Gdyby się to dało zrobić zrobili by to teraz albo na Euro jak Dutkiewicz zapowiadał.
  • Odpowiedz
@Hrjk: Jedno i drugie, do tego tworzyliśmy modele symulacyjne z nowymi odcinkami. Nowe odcinki dróg polepszały przepustowość i czas podróży na trasach międzymiastowych. W miastach niekoniecznie, w większości powodowały wzrost popytu i dalsze zapychanie. Ciężko to jednoznacznie opisać bo rezultat badania miał 140 stron ;)
  • Odpowiedz
@rybak_fischermann: często tej komunikacji w USA po prostu nie ma. Komunikacja pod taką Atlantą to tragedia. Mimo 6 pasów w jedną stronę korki są codziennie przy zjazdach i połączeniach dróg. Alternatywa generalnie nie istnieje. Ludzie dodatkowo głosowali przeciw wydłużeniu linii ichniejszego metra (Marta).
  • Odpowiedz
@rybak_fischermann: to nie jest kwestia przedmieścia <=> downtown. w Kalifornii ludzie potrafią dojeżdżać 150km do pracy. w aglomeracji los angeles możesz mieszkać 200km od siebie, ale jesteście "z tego samego miasta". i wszystko DOSKONALE skomunikowane autostradami, które są #!$%@? autami od rana do wieczora. a komunikacja miejsca jest dla biedakow, bo praktycznie nie jeździ, więc wolisz godzinę stać w korku niż godzinę czekac na autobus ( ͡° ͜ʖ
liga - @rybak_fischermann: to nie jest kwestia przedmieścia <=> downtown. w Kaliforni...

źródło: comment_zdyDi3hl3OBid2trtaX5s6UUn7DNdtHn.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 6
@Oryginalny_nikt badania sa jakie sa, a fakty są pic rel. Dodajmy 5 minut na znalezienie miejsca do parkowania dla sprawiedliwości.

Wiec prawo na które sie powołujecie tak chetnie mowi o tym ze ludzie wola stac w korku, we wlasnym samochodzie, ktory nie #!$%@? zulem i potem obecnych oraz wczesniejszych, jest klimatyzacja, jest muzyka którą lubicie, a nie taka jaka lubi sebek z glosnikiem, siedzicie na w wygodnym fotelu, nie martwicie sie o to ze ktos wam wyciagnie cos z kieszeni/plecaka, a nawet możecie wziąć np laptopa z pracy i nie czujecie sie jak jakiś wielbłąd, czy dzieciak wam sie nie wyrwie i nie poniesie go tlum, bo siedzi na tylnym siedzeniu w foteliku, niż jechać zbiorkomem z wszystkimi tymi atrakcjami.

A rozwiazaniem jest uprzykrzenie ludziom zycia do tego stopnia żeby sie przesiedli do zatloczonego zbiorkomu, ktory będzie jeszcze bardziej zatloczony, bo nawet jakby autobusy byly co 3-4 minuty to i tak wszyscy jestesmy na przystanku w mniej wiecej tym samym czasie.
Hrjk - @Oryginalny_nikt badania sa jakie sa, a fakty są pic rel. Dodajmy 5 minut na z...

źródło: comment_nSkhJDHFAugOwoJGV6mGDeEMUNaBbfLU.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Hrjk: Nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Poza tym, wiesz, że to nie jest teoria, tylko praktyka, która się sprawdziła w bardziej rozwiniętych krajach? No ale żule, tłok i google maps, to wystarczające argumenty XD.
  • Odpowiedz
wyobraź sobie, że ilość pasażerów mpk też ma pewne maksima, ktore magicznie pokrywaja sie z maksimum dla ruchu aut, bo w większości zakładów pracy sa ustalone godziny tejże. I co wtedy?


@prnppp: Hmmm pomyślmy.... ile miejsca zajmuje autobus wypełniony pasażerami, a ile samochody ze średnią 1,3 pasażera na pojazd i wyciąfnijmy wnioski.

trochę fail w wykonaniu ludzi powołujących się w tym przypadku na twierdzenie Lewisa-Mogridge’a. Badania były prowadzone w oparciu o poszerzanie dróg i wyciągnięto wnioski takie, a nie inne. Twierdzenie zupełnie nie odnosi się do zwężania
  • Odpowiedz
  • 1
@Oryginalny_nikt tylko napisz ze CZAS PODRÓŻY uległ skróceniu. Nie czas jazdy autobusu z A do B, tylko czas podróży przeciętnego pasażera, który musi sie przesiąść, czasami dwa razy i dojsc na przystanek, a takze do miejsca docelowego z przystanku. Bo to by było miarodajne.

We wroclawiu nawet taki cherrypicking jak dwa przystanki znajdujace sie na trasie linii 33, zero przesiadek, mieszkanie przy przystanku oraz praca przy kolejnym przystanku, co powinno być
Hrjk - @Oryginalny_nikt tylko napisz ze CZAS PODRÓŻY uległ skróceniu. Nie czas jazdy ...

źródło: comment_dcDbJUGfSdsJ9R5NfJHfBmCvs0Z28RQ1.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 1
@wiktorek_pl i nadal masz srednio 10 minut szybciej autem. No i nie masz wszystkich nieprzyjemności zwiazanych ze zbiorkomem. Wiec z czym do ludzi ja sie pytam? XD
  • Odpowiedz
@Hrjk Ogarniasz czytanie? Tramwaj z Bajana jedzie 32 minuty. Autem Google pokazuje od 22 do 60 gdzie ja tam jeżdżę i po 16 minimum 40minut a po wyburzeniu lewoskretu na estakadzie zobaczymy czy nie będzie gorzej. Więc jakie autem 10 minut szybciej?
  • Odpowiedz
  • 1
@wiktorek_pl poki co to tam przy ikonce tramwaju jest 44 minuty, czy przypadkiem mieszkasz na jednym przystanku, a pracujesz na drugim? Dodaj jeszcze czekanie na tramwaj i nie daj borze przesiadke, bo nie masz bezposredniego, czyli jak masa ludzi dojezdzajaca do pracy.

Dojezdzajac do pracy to mam 45 minut luzem 7km w zbiorkomie z jedna przesiadka, autem wychodzilo jakies 25-40 w tych slynnych korkach na Wisniowej, Hallera, a rowerem 20-25 minut.
  • Odpowiedz
@Hrjk Na googku sprawdzasz tramwaje? XD zobacz rozkład i jak dojadę i jedzie 32 minuty. Ja rozmawiał o mieszkaniu przy przystanku nie będę, bo autem tak samo musisz zaparkować i tak jak nie każdy pracuje przy przystanku tak nie każdy ma gdzie zaparkować. Więc nie naginaj faktów pod swoją tezę. Po to się inwestuje w komunikację żeby było sprawniej i żeby nie jeździć z przesiadkami. Wszystko ma swoje plusy i minusy.
  • Odpowiedz
i nadal masz srednio 10 minut szybciej autem.


@Hrjk: W wakacje. A jak się przykorkuje to autem możesz tę trasę pokonywać ponad 1h. Ale w KZ nawet nie chodzi o to, żeby było szybciej tylko o to, żeby zawsze (lub prawie zawsze) czas przejazdu był powtarzalny. Żeby pasażer wiedział, że tramwaj/bus odjeżdża o zadanej godzinie i po ustalonej liczbie minut dojeżdża na miejsce.

ale te samochody nie wzięły by sie
  • Odpowiedz
@wiktorek_pl:

Na googku sprawdzasz tramwaje? XD zobacz rozkład i jak dojadę i jedzie 32 minuty.


No tak, bo przecież komunikacja jeździ tak bardzo zgodnie z rozkładem xDDDDD A google nie ma wcale danych o ruchu i na tej podstawie nie robi tych
  • Odpowiedz