@lewoprawo już pominę komfort i stracony czas. Szkoda tylko, że koszt przejechania j------o kilometra wychodzi drożej niż samochodem palącym 15 l/100 km... LPG bo LPG ale jednak. Idź pan w c--j.
@lewoprawo: Ale jak to tak, a potem Ci wszyscy kierowcy z popularnych kanałów YouTube, których IQ oscyluje w granicach dziesięciu, mają mieć dostęp do cywilizacji, innych osób i kontaktów z czymś innym niż małpa?( ͡º͜ʖ͡º)
@lewoprawo: Pamiętam jak swojego czasu jeździłem na zlecenia na długich trasach miedzy miastami polskimbusem. Po kilku takich podróżach skutecznie wyleczyłem się ze zbiorowego transportu. Wolę jechać swoim autem i wrzucić ogłoszenie na blablacar. Wszyscy na tym wygrywają, a komfort jazdy absolutnie bez porównania.
Takie rozwiazania ekologiczne i dotyczace transportu trzeba uczyc od dziecka.Ale najwazniejsze taka komunikacja powinna byc panstwowa i dotowana bo to podstawa rozwoju jak krwioobieg w organizmie.
znajdź auto z kosztem utrzymania 1200pln na rok, samo ubezpieczenie tyle potrafi zezrec a gdzie paliwo, plyny eksploatacyjne i naprawy/amortyzacja
@ButtHurtAlert: Takim ludziom naprawdę mpk może pomóc pod warunkiem że zamiast durnie siedzieć i tracąc bezproduktywnie czas czekając na kolejny zapchany/spóźniony autobus wezmą się za swój rozwój. Jeżeli ktoś swój czas wycenia na 1200pln/rok to nie mam więcej pytań...
@Garztam: Dlatego do jeżdżenia po mieście kupiłem elektryczną hulajnogę. Szybko, wygodnie i zajebiście tanio (nie liczyć zakupu). Mpk w #rzeszow ostatnio coraz droższe, ostatnio z rynku do domu o 1 w nocy dojechałem Boltem za 7 ziko xD na nocny musiałbym czekać pewnie godzinę, na nogach 30 minut, na hulajnodze 8, no to nie ma nad czym debatować
Tylko że te obrazki to jest fałszywka, ilość pojazdów się nie zgadza, w dodatku są manipulacje perspektywą (zdjęcia robione z różnych miejsc różną ogniskową).
Kiedyś się wzięłam i przeliczyłem pojazdy (usunąłem nadmiarowe), poprawiłem perspektywę i skalę tak aby wszędzie była jednakowa wyszło tak:
Czyli wcale nie ma samochodów po horyzont (a jedynie 10 -12 sztuk).
@mnlf: W 10-12 sztukach samochodów w praktyce jeździ nie więcej niż 15 osób. Praktycznie nigdy jadąc rano do pracy nie widzę wypełnionych ludźmi samochodów. Tak więc Twoje zdjęcia to również manipulacja i z pewnością liczba 40 jest bliższa prawdy niż 12.
@frrua: typowy samochód przewozi 5 osób (licząc wyłącznie bezpieczne miejsca wyposażone w pasy bezpieczeństwa i tak dalej, bez żadnego wożenia w bagażniku między siedzeniami albo w przejściu czy na drzwiach).
10 samochodów to 50 osób, 12 samochodów to 60osób.
Typowy autobus przewozi 50osób największe autobusy do 60ciu.
@lewoprawo: Jest jeszcze warunek że każdemu pasuje ten jeden autobus i wszyscy jadą o tej samej godzinie z tego samego punktu w to samo miejsce docelowe - czyli tylko w przypadku dłuższych zorganizowanych wycieczek takie porównanie będzie miało sens.
Alternatywą najlepszą ze wszystkich są małe elektryczne popierdółki. No i oczywiście jednoślady.
@frrua: samochód wiezie minimum 1 osobę maksimum 7 osób, średnio 4 osoby.
Autobus przewozi minimum 0 osób (bo kierowca nie jest pasażerem), maksimum 60 osób. Połowa kursów autobusów jest na pusto, średnia ilość przewożonych osób to 15.
@mnlf: przygniatająca większość samochodów nikogo nie wiezie, bo stoi przez 23 godziny dziennie. a zatem średnio samochód wiezie mniej niż 0.0001 osobę w danej chwili. autobusy są w ciągłej rotacji przez większą część dnia i w dodatku niemal zawsze ktoś w nich jest poza kierowcą, a zatem w danej chwili wożą średnio setki, może nawet tysiące razy więcej osób.
Widzę kilka rakowych stanowisk podnoszonych i bronionych przez całą dyskusję zarówno przez zwolenników jak i przeciwników komunikacji zbiorowej. Uogólnienia i dowody anegdotyczne oraz jakiś inny błąd poznawczy, którego w tym momencie nie potrafię nazwać.
@frrua: a liczyłeś czas jaki potem spędza zepsuty/zużyty autobus na złomie gdy nie da się już go doprowadzić do stanu technicznego pozwalającego bezpiecznie wyjechać na drogę?
@mechaniczny_pomidor no tak, bo jeżdżąc autem tyle się zyskuje, zwłaszcza w godzinach szczytu xd Ja mówię o wawie bo tu 6 lat mieszkam, wcześniej mieszkałem na zadupiu gdzie auto było niezbędne. Tutaj można się bez niego obejść jak się myśli. Mam w miejscu w którym mieszkam dobra komunikację, często autem w te punkty w które jeżdżę dłużej szukam parkingu niz jadę zbiorkomem.
@gien: @Nerlo: @lewoprawo: dobrze, że problemu korków nie trzeba rozwiązywać
@Chrzonszcz: i szukanie parkingu, który też musisz doliczyć do tych zawszonych 2,60 ;)
@ButtHurtAlert: Takim ludziom naprawdę mpk może pomóc pod warunkiem że zamiast durnie siedzieć i tracąc bezproduktywnie czas czekając na kolejny zapchany/spóźniony autobus wezmą się za swój rozwój. Jeżeli ktoś swój czas wycenia na 1200pln/rok to nie mam więcej pytań...
Kiedyś się wzięłam i przeliczyłem pojazdy (usunąłem nadmiarowe), poprawiłem perspektywę i skalę tak aby wszędzie była jednakowa wyszło tak:
Czyli wcale nie ma samochodów po horyzont (a jedynie 10 -12 sztuk).
@mnlf: W 10-12 sztukach samochodów w praktyce jeździ nie więcej niż 15 osób. Praktycznie nigdy jadąc rano do pracy nie widzę wypełnionych ludźmi samochodów. Tak więc Twoje zdjęcia to również manipulacja i z pewnością liczba 40 jest bliższa prawdy niż 12.
10 samochodów to 50 osób, 12 samochodów to 60osób.
Typowy autobus przewozi 50osób największe autobusy do 60ciu.
Alternatywą najlepszą ze wszystkich są małe elektryczne popierdółki. No i oczywiście jednoślady.
Autobus przewozi minimum 0 osób (bo kierowca nie jest pasażerem), maksimum 60 osób.
Połowa kursów autobusów jest na pusto, średnia ilość przewożonych osób to 15.
Ja mówię o wawie bo tu 6 lat mieszkam, wcześniej mieszkałem na zadupiu gdzie auto było niezbędne. Tutaj można się bez niego obejść jak się myśli. Mam w miejscu w którym mieszkam dobra komunikację, często autem w te punkty w które jeżdżę dłużej szukam parkingu niz jadę zbiorkomem.