Wpis z mikrobloga

Z nudów przeczytałem cała dyskusje jaka jest pod postami aktywistow na temat estakad. To jest jakiś dramat z ich strony. Każdy logiczny argument o tym że to miasto nie ma obwodnic jest zbijany tym samym. Tylko MPK oraz w tym mieście jest za dużo aut. Jak ktoś podaję dokładne trasy i wylicza co jest źle na jej fragmencie i czemu pomysł jest do bani i tak znajdzie się obrońca - za dużo aut i masz rower to jeździj nim. A te obwodnicę które są to starcza. W końcu jak zamykana Szewska też był kwik kierowców. No genialne porównanie ulicy w rynku vs łącznika wschód zachód, którego nie ma jak praktycznie ominąć.

Natomiast dyskusja o tym co na pl. Społecznym to już w ogóle pokazuje jak kijowe władze ma to miasto. Estkady od 15 lat są rozważane pod zburzenie. Plany są tylko już od dawna nieaktualne i nikt nie wie co tam ma powstać i jak zagospodarować ten teren. Najprościej wyburzyc i potem myśleć. A idealny pomysł to postawić tam mieszkania dla rodzin i to najlepiej w programie rodzina na swoim bo przecież są idealnie skomunikowane. Noz się w kieszeni otwiera.

@mroz3 albo @Reepo jakieś zakłady za ile w ogóle się pojawi koncepcja jak to zagospodarowac?
#wroclaw
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Bratkello: Smolec to jest dramat. A powstał tylko dlatego, że nie ma ustawy aglomeracyjnej i Wrocław nie może zblokować powstawania tam wysokich bloków. Wójtowie/Burmistrzowie dają zniżki developerom i zaczyna się cyrk. Będą stały bo nawet jak dojedziesz pociągiem to jeszcze musisz liczyć na MPK. A ta wiadomo jaka jest.
@mroz3: No pisałem wyżej. Najlepiej niech to będzie osiedle socjalne, albo niech rozdadzą lokale zasłużonym aktywistom. Starczy dwa piętra.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@mroz3: a i jeszcze jedno inwestycja przy Moście Pomorskim - bulwary książce etap drugi - mają blisko 40 procent niesprzedanych mieszkań. Więc na rynku wrocławskim raczej ciężko będzie opchnac mieszkania po absurdalnej cenie.
  • Odpowiedz
@Bratkello: masz racje, tylko we wroclawiu tak sie nie buduje.
Zaczac by trzeba od tego, ze siec kamienic ktore przetrwaly festung, implikuje nam szerokosc i przebieg ulic i nic z tym nie zrobisz. Jak chciano na pulaskiego wyburzyc sztrucle bez zadnej wartosci, to sie zaraz znalezli jacys aktywisci i obroncy zabytkow i mamy co mamy.

A druga rzecz jest taka, ze developer robi najwezsze ulice prawnie przewidziane jak moze, minimalna ilosc miejsc parkingowych jaka tylko dopuszcza prawo dla nowych budynkow + jak najmniejsze spacerniaki, bo musi mu sie ilosc mieszkan (czyli $$$) zgodzic.
Nie ma zadnej gospodarki przestrzennej w tym miescie, nie ma zadnego sensownego planowania przestrzennego, pod wodza specjalistow ktorzy o tym sie ucza i ktorzy na tym zeby zjedli. To rodzi patologie jak chociazby na promenadach, gdzie popoludniu nie da sie ani wjechac ani wyjechac.
To samo bedzie niedlugo na swojczycach jak zakoncza sie wszystkie budowy i wszedzie indziej na
  • Odpowiedz
@PurpleHaze: problemem na "wolnym rynku" jest właśnie rządzą pieniądza deweloperów. Jak najwięcej wcisnąć na jak najmniejszej powierzchni.
Czasem az chciałoby by się centralnego planowania - jeżeli osiedle, to że zlobkiem j przedszkolem, z drogami zbiorczymi prowadzącymi do dróg głównych, razem z
dogodnym dojazdem mpk. I tak dalej i tak dalej.

Tymczasem pod Wrocławiem powstają wielkie sypialnie typu Kielczow, Wilczyce, Dobrzykowice, Długołęka, itp. Bez ładu i składu, ale ludzie kupują, bo
  • Odpowiedz
@PurpleHaze: A ludzie kupują te mieszkania bo tylko na takie ich stać i potem są dramaty. Można mówić, że Chińczycy stawiają puste bloki ale tam jak ma być budowa osiedla to najpierw są zrobione główne ulice i nawet mają światła. A nie jak u nas - osiedle zbudowane i dojeżdżasz drogą na której można stracić zawieszenie nawet w SUV-ach.
Poza tym kto ma być batem na developerów jak połowa z
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: wiadomo że każdy burmistrz się ucieszy z każdego nowego mieszkanca, bo to i większe pieniądze dla gminy z podatków. Dlatego właśnie mówię, że brak tu dobrych gospodarzy. Nikt nie patrzy na kilka lat wprzod, liczy się tu i teraz, a że za 10 lat będzie gorzej? A kto o tym myśli...

Tymczasem cieszmy się kotkiem, dobry PR jest dobry, kto by się przejmował ludźmi.
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: Mnie najbardziej rozbroiła logika parkingów Park & Ride. Żeby z nich skorzystać musisz mieć wykupiony bilet okresowy (wtf?). Jak to ma mnie zachęcić do przesiadki na MPK jak nawet nie mogę raz spróbować tego rozwiązania, bo od razu każą wyrabiać UrbanCarda i kupować bilet okresowy? Skąd mam wiedzieć, że komunikacja za pomocą MPK od tej strony Wrocławia jest w ogóle opłacalna?
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: @PurpleHaze: @mroz3: @Tommy__: - co do developerki we Wrocławiu to polecam Nowe Żerniki - miało być modelowe osiedle a jest jak zwykle brak zaplanowanych przedszkoli szkół itp. Jak tak wygląda modelowe osiedle to mrzonki że cokolwiek sensownego postawią na pl. Społecznym można sobie wsadzić. Skończy sie jak zwykle ilość m2 mieszkania z m2 placu.

Przy okazji wracam tam was wystalkować :P

Przy okazji
  • Odpowiedz
Jak sie pojawi dziecko, jak sie okaze ze zlobek jest 5km dalej, a kupionego mieszkania nie da sie zmienic jak rekawiczki na wynajem, to dziwnym trafem taki aktywista zaczyna nagle myslec i mowic ludzkim, glosem.

T


@PurpleHaze: dziwnym trafen na zachodzie można coś zmienic, ale w chlewie obsranym gownem juz nie
  • Odpowiedz