Wpis z mikrobloga

Mirki z tagu #bmw chcę sobie kupić E46 1.9 LPG. Tak tak "4 gary do kosiary" "łeee BMW tylko w 6 cylindrach!!!". Miałem E39 2.8 i była świetna, ale teraz poszukuje czegoś na dojazdy do roboty, taniego w utrzymaniu i ładnie wyglądającego. Będę się poruszał po WWA i Pruszkowie także mały silnik i LPG jest tym czego potrzebuje. Nie próbujcie mnie namawiać na R6 bo decyzja podjęta :D Ale mam pytanko, jako że siedze w BMW od lat to coś tam wiem, natomiast E46 nigdy nie miałem i tutaj rodzą się pytania:

-Na co zwrócić uwagę w M43B19? Wiem ,że silnik lubi puszczać olej uszczelniaczami różnymi, także jestem przygotowany na to że może się pocić. Ale co więcej? Rozrząd na łańcuchu to też spoko, ale co z zaworami, wtryskami, odmą itp?
-Wiem ,że w E46 rdzewieją doły drzwi, błotniki i progi z podłogą. Czy polift z 2k1 rocznika będzie mocno pordzewiały? Gdzie patrzeć?
-Wiem też, że mocowanie wózka lubi się wyrywać w mocniejszych silnikach, czy w 1.9 też może być ten problem?

Mam w mieście fajne e46 1.9 z LPG właśnie z 2k1 za 6,5k kafla i się zastanawiam.

Z góry dzięki za pomoc miraski, z fartem jak to się mówi.

#bmwboners #m43b19 #zakupsamochodu #zakupkontrolowany
  • 5
@siemawpadajdomejkuchni: w grudniu poprzedniego roku podjąłem podobną decyzję; wbrew wszystkim zakupiłem 2.0d. Do miasta w sam raz, wcześniej myślałem że dieslem będzie słabo jeździć po mieście, myliłem się. Nie żałuję zakupu. Także- powodzenia Mirku.

Blacha do sprawdzenia: nadkola, doły drzwi, klapa bagażnika w przypadku wersji touring(słabe odprowadzanie wody)
@siemawpadajdomejkuchni: A czemu nie chcesz N42b18 tj. pierwszego valvetronica? Co by nie było nieco nowsze auto i łatwiej upolować zadbany egzemplarz. Nie przymierzając, ale przedlifty to już niekiedy gruzy i bądź co bądź, jakaś poważniejsza awaria to nie będzie opłacało się naprawiac. A wiem skąd inąd, ze te silniki lubią panewki.