Wpis z mikrobloga

Jakiś Chińczyk czy inny Wietnamczyk hakuje mi konta na różnych serwisach.

Jakiś czas temu dostałem powiadomienie z twitcha o następującej treści:
Ten e-mail został wygenerowany, ponieważ 29-May-2019 03:08 UTC (28-May-2019 20:08 PDT) nastąpiło nowe logowanie:
Lokalizacja: Ho Chi Minh City, Ho Chi Minh, Vietnam
Urządzenie: iOS
Przeglądarka: N/A
Adres IP: 113.161.62.145

Trochę to olałem bo nie mam tam żadnych danych, ale zmieniłem hasło dla pewności. Dziś jednak już sie troche obsrałem, bo dostałem maila od Apple:

Your Apple ID (adres_email@gmail.com) was used to sign in to iMessage on a MacBook Pro 13" named “macen的iMac”.
Date and Time: 23 July 2019, 6:29 AM PDT

A tutaj żarty już się kończą, bo mam podpięte płatności. Od razu po otrzymaniu maila zmieniłem hasło i usunąłem tego macbooka z AppleID.
Nie znam się na zabezpieczeniach, mam zainstalowanego avasta i oryginalnego Windowsa z włączoną zaporą. Co dalej robić, poza zmienianiem haseł? (najgorsze, że z reguł stosuje bardzo podobne hasło wszędzie, poza najważniejszymi usługami jak bankowość)

#bezpieczenstwo #bezpieczenstwowsieci #security
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

najgorsze, że z reguł stosuje bardzo podobne hasło wszędzie


@dunkey: odpal tailsa albo inną dystrybucję na live usb, zmień hasła na tej dystrybucji, na tej dystrybucji odpal https://keepassxc.org/ i zrób bazę danych z generowanymi losowo hasłami w programie, zapisz bazę i wyślij na maila/zabezpiecz w kilku miejscach

później możesz bazę zrobić w chmurze żeby mieć zawsze z każdego miejsca do haseł dostęp, musisz pamiętać jedno główne hasło którym zaszyfrowana jest
  • Odpowiedz
@dunkey: Też ostatnio mnie ktoś hackował. W taki oto sposób: Numerów IP jeszcze nie sprawdzałem.

Pozdrowienia!

Kilka miesięcy temu dostałem dostęp do systemu operacyjnego na twoim
  • Odpowiedz