Wpis z mikrobloga

Mirki, co mnie akcja dziś spotkała z Klientem. Pan ma u mnie dwie stronki, w połowie miesiąca kończyła się ważność domeny. Faktura wystawiona na początku miesiąca. Oczywiście nie została opłacona w terminie (tak jak i poprzednie, ta sama historia od paru lat z tym Panem).
W związku z tym nie opłaciłem domeny i jest ona w trakcie tzw. wygaszania. Czyli jeszcze nie można jej przejąć, ale domena już nie działa w przeglądarce. Jeżeli w ciągu 14 dni się jej nie opłaci, to wpada ona do sprzedaży i każdy może sobie ją zarejestrować.
Pan chyba nie był tego świadomy, bo nic się nie odzywał (a najczęściej Klienci budzą się tego samego dnia, gdy ich strona przestanie działać), dlatego w dobrej wierze wysłałem dziś SMS w celu przypomnienia tematu.
Odpowiedź załączam.

W komentarzu dalsza część rozmowy.

#zalesie #rakcontent #informatyka #biznes
RobertoBaggio - Mirki, co mnie akcja dziś spotkała z Klientem. Pan ma u mnie dwie str...

źródło: comment_hDFSV03uP1BHrM9Lf2pcuz3Zg5UabeOd.jpg

Pobierz
  • 82
  • Odpowiedz
  • 0
Jeżeli planujesz rozstać się z klientem bo jest dla ciebie nierentowny to warto takie decyzje podejmować świadomie i doprowadzać do tego z twojej inicjatywy. Teraz masz gościa który będzie mówił jaka to u ciebie w firmie marna obsługa i jak to został źle potraktowany. Co oczywiście jest nieprawda ale już o tym nie powie. Sytuacja Win-win w tym przypadku byloby pożegnanie się z klientem w dobrych stosunkach, tłumacząc dlaczego nie możecie dalej
  • Odpowiedz
@RobertoBaggio Polecasz jakieś ciekawe książki / artykuły na necie odnośnie właśnie marketingu w wyszukiwarkach i pozycjonowaniu strony jak i treści które się na niej znajdują (artykuły).
Na necie jest dużo informacji ale niekoniecznie przydatnych i dobrych.
  • Odpowiedz
@RobertoBaggio miałem kiedyś działalnośc ze stronami i SEO, przez odpuszczanie takim ludziom, też wykładanie kasy, zamiast zająć się porządnymi klientami trochę mi niestety nie wyszło. Obecnie opiekuje się kilkoma stronami, ale tylko sensownych ludzi. Ludzie tu piszą, że po co ktoś ci płaci za takie coś, dla nich to oczywiste i proste. Ale są ludzie nietechniczni, jest ich masa, mam wrażenie, że ich przybywa zamiast ubywać. Ostatnio byłem w jakiejś firmie,
  • Odpowiedz
  • 0
@ObiVanKenobi
Temat rzeka. Jest parę pozycji, które warto przeczytać, ale szczerze Ci powiem, że to jest tak dynamiczna branża, że jeśli nie siedzisz w tym na co dzień, to możesz się mocno zdziwić biorąc dobra (w swoim czasie) książkę na temat SEO. Ostatnio znalazłem jedną z lepszych książek z 2011 roku. Otwieram rozdział, a tam polecają SWL-e, które były powodem banow i filtrów od Google dla takich gigantów jak Ceneo np.
  • Odpowiedz
  • 0
@Serans nie planowałem. To relikt przeszłości i po prostu co roku wystawiałem mu fakturę za domenę. Nie spodziewałem się kompletnie dzisiejszej reakcji. Szczerze mówiąc w pierwszej chwili myślałem, że facet mnie z kimś pomylił.

Dziękuję za opinię i radę.
  • Odpowiedz
@RobertoBaggio: Pomyśl nad dopracowaniem tego komunikatu. Zamiast "wypadnie nam z systemu" to "system NASK zrobi... Aby temu zapobiec ...". Klienci są mniej awanturujący się, gdy usługi wyłącza system, bo system to rozwiązanie nieuniknione.
  • Odpowiedz
  • 0
@miki4ever stało się dosłownie NIC. A nie, sorry. Wysłał parę tygodni później jakiegoś maila, którego dostał masowo od firm szukających klientów na SEO. Jakiś mini audyt witryny. Co można poprawić pod kątem wyszukiwarek.
Odpisałem, że usługa optymalizacji i pozycjonowania jest usługą dodatkową oraz płatną. I czekam na maila z prośbą o przekazanie dostępów do FTP i domeny, gdy już podpisze umowę z nową firmą. Nie odpisał nic do tej pory. Heh.
  • Odpowiedz
  • 0
@miki4ever a no i fakturę rzeczywiście opłacił. Domena jest przedłużona, hosting też. Póki co stoi w naszej firmie. Może dogrywa jeszcze szczegóły z tą słynną konkurencją. W końcu przeniesienie domeny i serwera to gigantyczna operacja :)
  • Odpowiedz