Wpis z mikrobloga

Cześć mirki.
Takie pytanie z zakresu #mechanikasamochodowa w moim #bmw #e39 od dłuższego czasu miał ubytek płynu wspomagania. Gdy pompa wyła dolewalem płynu atf około 100ml co 1000km. Patrzyłem po wszystkich przewodach i sucho. Jednak w okolicy chłodnicy było pełno oleju. Postanowiłem więc wymienić chłodnice oleju. Po ściągnięciu widać było że jest cała zaolejona od góry. Olej jest praktycznie wszędzie, raczej nie jest to chłodnica skrzyni bo olej do góry by nie szedł.. Jednak gdy sprawdziłem ja pod wodą pod ciśnieniem to żadne bąbelki się nie pokazały.
I tu moje pytanie, czy jest możliwe że ciśnienie powietrza jakie wytworzylem jest niższe niż ciśnienie oleju które powoduje wyciek?

#hydraulika #mechanika
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@wyciu91: leci na łączeniu przewodów od wspomagania>chłodnica cieczy? Prawdopodobnie popękane są przewody od wspomagania, ich koszt to około 140 zł+ nowy olej/płyn do wspomagania
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Sm3rf1k to jest automat, doczytałem że niby pompa daje 100 barów, ja swoim kompresorem pewnie nabilem 5 barów. Jeśli dziurka jest mała widocznie puszcza ale nie widać w wodzie
  • Odpowiedz
@wyciu91: to który to jest rok? Bo 98 na pewno mają razem z chłodnicą wody. Pompa chyba daje 120 barów, jak umyjesz to będziesz widział skąd leci, ale wydaje mi się że to będą gumowe przewody bo pewnie jeszcze oryginalne są
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@kujtek no i tutaj moje pytanie czy może być tak że w wodzie nie widać bąbelków powietrza przy ciśnieniu 5bar, a dopiero będzie widać przy wyższym ciśnieniu, czy jest to możliwe, w końcu powietrze jest rzadsze niż olej
  • Odpowiedz
@wyciu91: a nie czekaj xD bzdury gadam xD chłodnica wspomagania jest zawsze na powrocie gdzie nie masz ciśnienia.
jak nie możesz znaleźć dziurki to po prostu wszystko umyj porządnie (np. srodkiem do mycia silnikow) i skręć kilka razy i dopiero szukaj nieszczelności
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
Mały update. Po wyczyszczeniu i pojeżdżenia trochę wygląda na to że cieknie jednak na łączeniu cybantow przewodów z chłodnica. Niestety prawdziwy wyciek jest z chłodnicy skrzyni biegów. Skrzynia chodzi bardzo dobrze i nie chciałem wymieniać w niej oleju ale jeśli już wymienię chłodnice no to przy okazji też olej i filtr. Wszystko już zamówione, chłodnica używka ale oryginał i szczelny. Olej Texaco i filtr vaico. 600 Zeta w plecy
  • Odpowiedz