Wpis z mikrobloga

Mireczki poratujcie, chcę kupić pierwszą szosę i nie wydać milion cebulionów, ale też nie kupić gówna. Po rozeznaniu w okolicznych salonach rowerowych i Decathlonie zawęziłem wybór do kilku modeli. Linki zawierają opis roweru, to nie jest jednak sklep z którego kupuje.

Triban RC 500 2699zł (Sora) https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-triban-500-id_8518726.html
GT Comp Sora 2016 2600zł (2900zł z wymianą korby i supportu na sore) (stara Sora) https://www.domenasportowa.pl/product-pol-121156-Rower-szosowy-GT-GTS-Comp-Sora-2016.html
Triban RC 520 3499zł (105) https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-id_8502389.html
Merida Scultura 200 2019 3600zł (Sora) http://ambike.pl/rower-szosowy-merida-scultura-200-2019.html
Allez E5 Elite 2017 3799zł (Tiagra) https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-specialized-allez-e5-elite-sagan-edition

Triban na wykopie jest wysoko ceniony, ale specjaliści w salonach rowerowych dostawali drgawek jak o nich wspominałem, także nie wiem o co kaman. Rowerem planuje jeździć raczej po samej szosie, nie przewiduje wypadów na jakieś drogi szutrowe.

#kolarstwo #szosa #rower #triban #wykoptribanclub
  • 40
  • Odpowiedz
pomalutku odchodzi się od hamulców szczękowych, więc za parę lat może być gorzej z dostępnością


@Lipwig: chyba największa głupota jaką ostatnio przeczytałem na tym tagu.

@licho_nie_spi: nie wiem jaki rozmiar potrzebujesz, ale jak bierzesz pod uwagę zakupy w uk to tu jest
  • Odpowiedz
@licho_nie_spi: vaty i cło to nie, przecież to nie leci z Chin tylko z UK która też jest w UE ;p Trochę droga wysyłka, w koszyku mi pokazuje że do Polski 235 zł. Ale to i tak chyba dalej się opłaca.
  • Odpowiedz
@licho_nie_spi Serii RC swoją geometria bliżej do rowerów typu gravel. Jeśli ma to być stricte szosa to z nowych polecam trek domane AL3. Świetna rama i na poczatek łagodna geometria. Jeśli chcesz tarcze to nowy do 4000zl będzie trudno z sora/tiagra ale już roczne rowerki można spotkać bliżej 3000zl. Czasem ktoś kupi i woli przejść na karbon, czasem geometria jednak nie pasuje. Ja swojego defy disc na tiagrze z nalotem 4000km
  • Odpowiedz
chyba największa głupota jaką ostatnio przeczytałem na tym tagu.


@Rules: No spoko, polecam się. Opony 630mm i kliny do tej pory dostaniesz, ale już wybór w tym jest średni.
  • Odpowiedz
  • 0
@Lipwig szczęki na rynku będą jeszcze długo, kilka argumentów: po pierwsze są tańsze, na szosie nie każdy potrzebuje takiej siły hamowania jaką oferują tarcze, ja np do jazdy po płaskim mazowszu nie potrzebuję, do tego ich serwis jest dużo prostszy niż tarcz. Po wielu latach w MTB tarcze zyskały dużą popularność, ale dalej bez problemu kupisz v-brejki w każdym rowerowym, więc nie pitol głupot.
  • Odpowiedz
@dwal: Wygląda spoko, jak on się ma do tego Allez E5 Elite który podlinkowałem? Swoją drogą na forum rowerowym mocno odstraszają mnie od rowerów o geometri sportowej. Jak to jest, aż taka duża różnica?
  • Odpowiedz
Jestem teraz w kropce, z jednej strony brałbym tego Tribana RC 520, ale boję się wcześniej wspomniane problemy z kołami. Niby sam rower jest cięższy ale ja chyba potrzebuje czegoś bardziej pod endurance, sportowo nigdzie nie będę startował.

Z drugiej strony https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-trentino-sl-shiny-105-2019-wyprzedaz/ ten wygląda na super okazję, ale odstraszają mnie od niego że niby zbyt sportowy jest ( ͡° ʖ̯ ͡°) Według mnie na papierze wygląda najlepiej.

http://skleprower.pl/fuji-roubaix-15-2018-shimano-tiagra-2x10-p-38.html też wygląda spoko, no ale niby 200zł różnicy jest tylko pomiędzy tym a Sensą
  • Odpowiedz
@Rules: Tutaj też zdania są podzielone. W jednym salonie mówili że koniecznie powinienem brać 56, bo rower musi być trochę mniejszy, a w innym mówili że musi być 58 bo absolutnie nie można na za małym jeździć. (Z tabeli wynika że przy 185cm powinienem mieć 58). Problem jest z rowerami które ściągam z neta i nie mogę ich wypróbować, jaki rozmiar brać ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@licho_nie_spi: bierz sense ma bardzo fajną ramę, geometria też już bardziej agresywna. Co do rozmiaru zależy gdzie i jak bedziesz jeździć, większa zapewnia komfort podczas jazdy, lepsze ułożenie, co najważniejsze super przenosi się moc z kopyta. Jak bedziesz latać po mieście (nie polecam) lub na bardzo wąskich trasach z częstymi podjazdami bierz mniejszą. Jako pierwszą weź większą imo. bo przy małej można się szybko zrazić.
  • Odpowiedz