Wpis z mikrobloga

Miałem samochód, nie mam samochodu. Cały bok skasowany, od klapy bagażnika po przedni zderzak, kasacja. Ciężarówka nie wyhamowała i waliła pomiędzy barierki energochłonne a samochody.
Z racji tego, że samochód jest moim narzędziem pracy (przedstawiciel handlowy), muszę szybko się na coś zdecydować, zanim pożegnam się z samochodem zastępczym.
W rachubę wchodzi tylko segment D, samochód musi być nowy.
Miałem Citroena C5 z 2014 roku.

Skubałem się wcześniej już z myślą zmiany samochodu, ale za bardzo lubiłem C5 i chciałem jeszcze rok, dwa nią pojeździć.

Wstępnie interesują mnie:
-Opel Insignia 2.0 CDTI 8AT
-Renault Talisman 2.0 dCi EDC7
-Peugeot 508 2.0 BlueHDI AT8
-ew. Skoda Superb 2.0 TDI DSG7

Znajomy poleca mi Alfa Romeo Giulia tylko, że z silnikiem benzynowym, brak też nadwozia kombi.

Marki Koreańskie i Japońskie odpadają, te samochody nie podobają mi się, a brak porządnego zabezpieczenia antykorozyjnego całkowicie je dyskwalifikuje. Walczyłem z rdzą w 1.5 rocznej, salonowej, bezwypadkowej Mazda 3 żony, szybko pożegnaliśmy się z tym samochodem. Nie chcę po raz kolejny przez to przechodzić. Jeździłem przez tydzień Hyundaiem i40, ten samochód także nie przypadł mi do gustu. Teraz mam KIA Optima, jednakże zniechęcające jest oddawanie mocy, twarde fotele, w dodatku samochód jest dość głośny przy autostradowych prędkościach. Ogólnie poprawne autko, na pewno wyposażenie wiele rekompensuje.

Wracając do meritum sprawy, czy ktoś z Was zagłębiał się w ostatnim czasie w tym temacie? Może ktoś z was posiada jeden z tych samochodów i byłby skłonny podzielić się spostrzeżeniami? Może ktoś odbywał jazdy testowe i ma porównanie? Oczywiście samemu udam się do salonów i sprawdzę co znajduje się na stocku, odbędę jazdy testowe i wypytam handlowców. Zanim jednak przejdę do tego etapu, może dowiem się czegoś ciekawego od was.

  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ciuplowski: Szczerze mówiąc to z tego zestawienia brałbym albo 508 albo Skodę. Pytanie jak sobie możesz skonfigurować dane auto za podobną kwotę zakupu, rabaty itp. Podejrzewam że po jeździe Citorenem przez ostatnie lata, to Skoda może Ci nie przypaść do gustu, ale myślę że warto się przejechać. Skrzynia DSG robi robotę.
  • Odpowiedz
  • 1
@ciuplowski Jak masz robić wrażenie na kliencie już w trakcie podjeżdżania pod siedzibę to nowy pug, tylko musisz mieć gt line z wyglądu
Jak masz to w nosie to Superb
  • Odpowiedz
@UsZ_: Peugeot ma wyróżniający się design, bardzo ciekawe wnętrze, aczkolwiek siedziałem w liftbacku i na tylnej kanapie nie było zbyt dużo miejsca, trudno było mi też odnaleźć się za kierownicą, ale to może kwestia przyzwyczajenia. Jechałem nim w wersji benzynowej, jest przyzwoita, ale nie porywa. Najbardziej nie podoba mi się układ kierowniczy. Reszta była jak najbardziej w porządku. W Skodzie Superb nie siedziałem, nie prowadziłem jej i nie mam najmniejszego pojęcia jak wygląda dobór materiałów, wykończenie, jakość, komfort i ergonomia. Jest to duży i popularny samochód, dlatego chcę także ten model ująć w rozważaniu. Z DSG miałem tylko raz przyjemność się przejechać, ale był to chyba Tiguan i benzyna. Skrzynia chodziła sprawnie, nie przypominam sobie, żeby mnie czymś irytowała.

@WiseDragoon: Megane odpada ze względu na rozmiar auta. Często wożę po Polsce klientów, sam mam rodzinę, więc w rachubę wchodzi tylko segment klasy średniej.

@OrzechowyDzem: Przywiązuję dużą uwagę do komfortu podróży, zwłaszcza wyciszenia kabiny. Zwracam uwagę na jakość użytych materiałów, wyposażenie, ergonomię, bezpieczeństwo.
Wystarczająca dynamika jednostki napędowej tak, żeby nie mieć problemów z sprawnym poruszaniem się samochodem, nawet wtedy, gdy jest załadowany- dlatego rozważam głównie mocne
  • Odpowiedz
Byłem rok temu w salonie Opla, znajomy szukał małego dostawczaka. Przy okazji obejrzałem sobie Insignię, może ktoś z Was posiada lub obadał bardziej ten model? Nie ukrywam, jest to samochód, który bardzo mnie interesuje.
  • Odpowiedz
@OrzechowyDzem: Tak zrobię, jednak nigdy nie zaszkodzi dowiedzieć się, jakie spostrzeżenia mają też inni. Zawsze może coś umknąć, a dzięki pomocy użytkowników, bądź osób, które miały kontakt z tymi modelami mogę dodatkowo na coś zwrócić uwagę.
  • Odpowiedz
@ciuplowski: Na pewno odpuściłbym sobie Puga i Talismana. 508, dlatego, że płacisz jak za premium, a dostajesz baaaardzo przeciętne materiały i wykonanie, a w Talismanie bardzo denerwował mnie dotykowy tablet. Ja bym najbardziej skłaniał się ku Superbowi, najwygodniejsze auto z tej czwórki, aczkolwiek Insignia jest niewiele gorsza pod tym względem, a IMO ładniejsza.
  • Odpowiedz
  • 0
@SpokojnyPan
@RoyKeane
Obejrzę Superb i Insignia, umówię się na jazdy. Zastanawia mnie Talisman jeszcze, ale różne opinie na jego temat krążą. Bez wizyt w salonach i odbyciu jazd testowych i tak nie ma mowy o podjęciu decyzji. Zobaczymy, co jest na stocku i z jaką ofertą wyjdą dealerzy.
Peugeot jest dość drogi, w dodatku najmniejszy. Ale i tak zobaczę co zaproponują.
Dzieki za odpowiedzi.
  • Odpowiedz
@ciuplowski: Z tych dwóch Superb. Insignia to w c--j niepewny samochód, jedni tym klepią kilometry i nic nie boli to auto, inni nie dojeżdżają do 150 kkm. Strasznie chimeryczny samochód, w dodatku wyjątkowo ociężały. Za to w Superbie masz 2.0 TDI, które wszyscy sobie chwalą, te nowsze bez zająknięcia robią po pół miliona przebiegu.
  • Odpowiedz
@Pangia: Po diesel gate, akcjach serwisowych, które okazywały się bolesne dla użytkowników i sygnałach o picu oleju w TDI i TFSI nie jestem tak w pełni przekonany, czy te od VW będą lepsze od Oplowskich. Zobaczymy, samochód ma przejechać góra 200-250 tys, potem się pozbywam. To taka magiczna granica przy której wszystko zaczyna się sypać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Pangia: To właśnie wiedza z forum, testów na YT, w tym testów i opinii użytkowników. Niczego nie wykluczam, bo o Insigni jest tyle poświęconych wątków, co kot napłakał.. Trudno jednoznacznie rozstrzygnąć. Zadecydują wrażenia po wizycie w salonie, jazdach próbnych i zaproponowana cena.
  • Odpowiedz