Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Przyjęło się ze 5w30 jest dla silników z filtrem cząstek stałych. w moim przypadku vw 2.0 140KM
Zastawiam się nad zmianą na helix 0w40 które normy wieswagena nie spelnia ale jest olejem low saps czyli również powinien być dobry dla filtra cząstek.
Czy moje przypuszczenia są słuszne. nie chcę aby zmiana oleju na teoretycznie lepszy skrócila żywot filtra
#olej #motoryzacja
  • 15
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r3pr3z3nt: @szaremyszki: @narp: @AbaKowner: chodzi mi o oznaczenie low saps które mówi o jakieś tam zawartości popiołów. nie mogę odnaleźć specyfikacji tej cechy więc przypuszcZam że jest 5w30 i 0w40 spełnia normę low saps to oba się tak samo nadają. gdybym miał wycięty filtr to nawet bym się nie zastanawiał.

Co wypalania filtra to nie zdążyła mi się sytuacja aby wypalał na postoju. w trasie owszem ale wtedy
@lukaschels: to inaczej. A poco to chcesz zmieniac ? Silnik masz zaprojektowany by byl smarowany tak a nie iinaczej. Chyba ze katujesz motor i te +10 robi ci roznice. Generalnie skupilbym sie na interwale miedzy wymiana niz na etykietce z butelki
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@lukaschels: Silnik na pompkach czy już Common Rail?
Chociaż nie robi to różnicy bo i tu i tu można stosować VW 507 00 przy DPF a jeszcze nie znalazłem oleju 0W który spełniałby chociażby 505.01.