Aktywne Wpisy
![wyslij_nudeski](https://wykop.pl/cdn/c3397992/wyslij_nudeski_Feu7kKiqqH,q60.jpg)
wyslij_nudeski +170
Zmieniło się wszystko. Poza Starym.
Zmienił się mental, problemy, leki, diagnozy.
W sumie to człowiek wiedział, że to jebnie, ale myślał, że jeszcze spokojnie sobie 10 lat pożyje. A tu proszę, wątpliwości co do ewentualnego życia. Nie z powodu psychiki.
Zdiagnozowali u mnie coś pomiędzy zespołem Ehlersa-Danlosa a zespołem Marfana. Nie googlujcie. W skrócie chodzi o to, że mój organizm jest gównem, bo nie działa produkcja kolagenu. A kolagen jest w całym
Zmienił się mental, problemy, leki, diagnozy.
W sumie to człowiek wiedział, że to jebnie, ale myślał, że jeszcze spokojnie sobie 10 lat pożyje. A tu proszę, wątpliwości co do ewentualnego życia. Nie z powodu psychiki.
Zdiagnozowali u mnie coś pomiędzy zespołem Ehlersa-Danlosa a zespołem Marfana. Nie googlujcie. W skrócie chodzi o to, że mój organizm jest gównem, bo nie działa produkcja kolagenu. A kolagen jest w całym
![wyslij_nudeski - Zmieniło się wszystko. Poza Starym.
Zmienił się mental, problemy, l...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/474d1f74f4ded523a1f41af943036cabe2bc4c6cd246933c7a755ce1d7ee1d8f,w150.jpg)
źródło: temp_file1142855652512496253
Pobierz![Bibi_Mechanik](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Bibi_Mechanik_OgY1GL1shW,q60.jpg)
Bibi_Mechanik +94
#alkoholizm Od połowy maja ani łyka alkoholu, wczesniej 2-3 czteropaki na dzień. Dawno już nie byłem tak długo trzeźwy i mam nadzieję, że jeszcze trochę wytrzymam
Syrena Mikrobus
Pod koniec lat pięćdziesiątych, w 1959 roku w Dziale Głównego Konstruktora FSO, narodziła się myśl o stworzeniu nowego modelu na bazie Syreny. Pojazd ten miał się odznaczać lepszymi możliwościami przewozowymi i transportowymi od swojej „bazy”, a także być mikrobusem – wówczas nie znano pojęcia van. W projekcie był zaangażowany między innymi Cezary Nawrot, który nieco później zaprojektował Syrenę Sport.
Prototyp nazwano Syrena Mikrobus – warto wspomnieć, że niektóre źródła określały samochód mianem Kombi. Pojazd oparto o mechanikę Syreny, wliczając także użycie dwusuwowego S-15 – w przeciwieństwie jednak do Syren, Mikrobus miał zbiornik paliwa przeniesiony z komory silnika na tył pojazdu – to rozwiązanie w seryjnej produkcji miała dopiero Syrena 103. Z kolei prototyp był zbudowany na szkielecie drewnianym, który obito blachą – zakładano jednak, że w produkcji pojazd miał być całkowicie blaszany. Masa pojazdu wynosiła 900 kilogramów – seryjna „skarpeta” ważyła 70 kilo mniej.
Mikrobus posiadał troje drzwi (dwoje po bokach i jedne w ścianie tylnej), a także trzy rzędy siedzeń, na których mogłoby się pomieścić siedem osób – była jednak możliwość złożenia tych miejsc, dzięki czemu przestrzeń ładunkowa uległaby powiększeniu.
Samochód pomimo pozytywnego odbioru nie został skierowany do produkcji. Dlaczego? Osobiście spotkałem się z dwoma powodami podjęcia takiej decyzji -
a) według pierwszej hipotezy, władza nie zgodziła się na produkcję, „żeby nie rozbudzać apetytu obywateli” – ten powód jest jednak IMO trochę zbyt oklepany, nawet jak na standardy Polski Ludowej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
b) drugi powód, który moim zdaniem jest bardziej wiarygodniejszy, jest prostszy – nie było potrzeby produkcji takiego auta. Wówczas w produkcji były już FSC Żuk czy FSD Nysa, a Syrena Mikrobus była po prostu zbędnym projektem, na którego nie było potrzeby uruchamiać produkcji. Ponadto, sam Mikrobus, bazujący na elementach „królowej poboczy”, mógłby nie spełnić pokładanych w nim oczekiwań.
Prototyp nie przetrwał do naszych czasów – został schowany w magazynie, a następnie zniszczony, podobnie jak inne projekty, między innymi Syrena Sport.
#samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #prl #fso #syrena #autakrokieta
źródło: comment_pFXh5v0hnN9Lw0VWq5OmLdCG5vZmn3jb.jpg
Pobierzale wpis fajny
źródło: comment_DJMGWorJS8hUljduTYVzIO5MBF5hUbGC.jpg
Pobierz