Wpis z mikrobloga

@Chicoxxx66: @Semargl: taki pociag nie ma w ogole chyba elementow ktore by wygluszaly fale uderzeniowa wiec wydaje mi sie ze przy takiej masie i predkosci nawet fakt ze kierunek dzialania sily byl skierowany w karetke, reakcja byla dosc silna, ale nie ma nigdzie info o konduktorze wiec chyba nic mu sie fizycznie nie stalo
  • Odpowiedz
@Semargl: tez racja, jeszcze sie przyjrzalam jak wysoko jest ustawiona czesc "nadwozia" pociagu, jakkolwiek sie to nie nazywa, ale przeraza mnie ta sila, ciekawi mnie tez czy mieliby szanse gdyby karetka byla odwrocona druga strona, ale patrzac po zniszczeniach to pewnie nie
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Chicoxxx66: masa służbowa EP07 (lok prowadzący ten skład)- 80 ton. Masa służbowa jednego wagonu ze składu- 40 ton (było 7 wagonów). Masa karetki- ok 2-3 tony. Prędkość szlakowa na tym odcinku- 120 km/h, zakładając, że maszynista rozpoczął hamowanie nagłe te 100-200 m przed karetką i tak daje ok 90-100 km/h. Nie ma co się dziwić, że taki efekt.
  • Odpowiedz
masa służbowa EP07 (lok prowadzący ten skład)- 80 ton. Masa służbowa jednego wagonu ze składu- 40 ton (było 7 wagonów). Masa karetki- ok 2-3 tony. Prędkość szlakowa na tym odcinku- 120 km/h


@starypijany123: Tu też można oszacować wpływ zderzenia na zmianę prędkości składu.

Bo przy masie rzędu 360t, oraz 100x mniejszej masie karetki, skład zgodnie z zasadą zachowania pędu, zmieni swoją prędkość o ten niecały 1%.
Czyli będzie to po prostu
  • Odpowiedz