Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki,
Miałem ostatnio problem z samochodem, który udało mi się rozwiązać, więc postanowiłem go opisać.
Głównie ze względu na to, że informacji w necie jest bardzo dużo, a mało konkretów i trzeba się doszukiwać.

Tl;dr


Jako, że rycerz ortalionu here (BMW E46 coupe 2.8), wyjeżdżając z pod świateł na nierozgrzanym silniku, w deszczu zarzuciłem trochę dupką i wykręciłem silnik do ok. 5 rpm i w tym momencie pojawił mi się błąd EML oraz kontrola trakcji. Przy dodawaniu gazu i wkręcaniu się na obroty silnik jeszcze miał pełną moc, ale po jego odpuszczeniu i spadnięciu obrotów poniżej 2000 ponownie pojawiały się kontrolki.
Po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika, samochód nie chciał już odpalić. „Akumulator odłanczam i błendy same znikajo” nie rozwiązało problemu.

Następnego dnia udało się uruchomić silnik, ale cały czas w trybie awaryjnym i wkręcał się maks do 2000 obrotów na minutę
Po podłączeniu komputera pojawiło się kilka błędów. Główny winowajca przepustnica powietrza, przepływomierz, za duża dawka paliwa i jeszcze coś. Po ich skasowaniu po dodaniu gazu pojawiały się ponownie.
Przy wyciąganiu przepływomierze popsułem go i trzeba było zamówić nowy. Zamówiona do Kii Carnival/Hyundai Sonata. Jedna i ta sama część 3 razy tańsza.
Następnie odłączenie wszystkich węży idących do przepustnicy. I wyciągnięcie przepustnicy.
I teraz tak, ja tego nie zrobiłem od razu, ale polecam przed wyciągnięciem przepustnicy, zająć się wyciagnięciem DISY, górna cześć kolektora dolotowego, oraz silniczka krokowego, nad przepustnicą.
Przepustnica 1 433 414 – kilka osób zajmujących się regeneracją przekazało mi informacją o braku możliwości jej naprawy. Jedna osoba zdecydowała się podjąć temat żeby zweryfikować czy coś da radę wskórać. Po 2 dniach informacja, że wszystko wygląda na sprawne.

Zakupiony środek do czyszczenia gaźników, cały przelot przepustnicy przeczyszczony microfibrą. Było bardzo dużo nagaru, ale nie tak, żeby klapka się nie ruszała. Usmolone ścianki i klapka, tyle.
Po wsadzeniu jej z powrotem (bez czyszczenia krokowca i disy), skasowaniu błędów, nie pojawiły się ponownie, ale samochód miał bardzo słaby dół, a góra w miarę jakoś chodziła, ale i tak nie tak jak powinna. Na benzynie jeszcze jakoś chodził, ale na gazie konieczne było dodawanie gazu przed puszczeniem sprzęgła. Kliknięcie gazu, następował spadek obrotów, wzrost i dopiero można było normalnie ruszyć. Na Benzynie ten objaw nie był, aż tak widoczny. Pojeździłem tak tydzień i wziąłem się do roboty.

Wyciągnąłem ponownie wszystkie rury dolotu i tym razem wyciągnąłem disę oraz silniczek krokowy.
Krokowy przy delikatnym potrząsaniu powinien luźno latać, natomiast ten ledwo co się ruszał. Po oczyszczeniu, wypłukaniu go środkiem do czyszczenia gaźników został zamontowany z powrotem.
Disa również była cała brudna, chyba w oleju. Również oczyszczona środkiem i zamontowana.
Cały kolektor dolotowy widać w środku że ma olej na ściankach. Wyczytałem, gdzieś informację że może mieć wpływ na to odma, co dziwne bo zaraz po zakupie była wymieniona ale bez węży. Może któryś z węży jest przytkany, ale zostanie to prawdopodobnie zmienione w momencie kiedy będę montować kolektor dolotowy od M54B30.

Po pełnym wyczyszczeniu i zmontowaniu wszystko zaczęło prawidłowo działać, a nawet mam wrażenie, może placebo może nie, że jest lepiej niż było przed awarią.

Polecam samemu coś naprawić.

Silnik, w którym występował problem to M52TUB28 M52B28TU 2xVANOS

I jeszcze filmy bez których bym nie ogarnął tematu scghost oraz Łysy z Jutuba

Dodatkowo dzięki temu rozwiązałem również problem falujących obrotów na wolnych obrotach na zimnym silniku opisywanego [tutaj](https://www.youtube.com/watch?v=vGwnwCtxRac&) również przez Łysego

Ale najbardziej ze wszystkich to pomógł mi Majster

zapraszam do obserwowania #bmwpiczy jeżeli chcesz otrzymywać podobne wpisy.

#bmw #e46 #motoryzacja #feels #samochody #mechanikasamochodowa #mechanika
PiczaBociana - Cześć Mirki,
Miałem ostatnio problem z samochodem, który udało mi się...

źródło: comment_L133ij3TS5Leu0o0IoxCf63fQ2oGI0Y2.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@PiczaBociana: też kiedyś w E46 miałem problem z EML, rano jak wsiadlem do auta wyskoczył błąd, #!$%@?łem się, poszedłem do domu, a jak wróciłem już wszystko było ok. Polecam ten stan ( )
  • Odpowiedz
@PiczaBociana: mi wywaliło błąd EMS jak byłem na wyjeździe w zakopcu, 2000 obrotów to był max xD
dobrze, że samo zniknęło przy następnym odpaleniu bo bym się trochę cykał tak do Krk wracać
  • Odpowiedz
@PiczaBociana rozpisałeś się jakbyś odkrył coś nowego, w mt2tub28 bład przepustnicy to standart. Najczesciej wystarczy jej czyszczenie, krokowiec i disa nic do tego nie ma, ale dobrze jest wyczyscic przy okazji
  • Odpowiedz