Wpis z mikrobloga

@agaciksa: droga koleżanko, kreska mianownika jest ZAWSZE dzieleniem, polecam wrócić do podatawowki albo nie wypowiadać się na tematy o których nie nasz pojęcia. Albo zreszta... zrobiłaś mi dzień
@niech_ktos: (wklejam jeszcze raz, żeby lepiej uzasadnić(poprzedni wpis usunąłem)):

zapis którego tu użyłeś daje wynik 1. Link z wolframa, który który wrzucił nie traktuje 6:2 jako działania, a jako ułamek - 6/2, stąd wynik końcowy 9. Natomiast w Twoim działaniu nie jest to ułamek, a działanie. Rzeczywiście równorzędne działania obliczamy od lewej do prawej, ale te z nawiasem mają pierwszeństwo i to co w nawiasie ma pierwszeństwo bo wyrażenie 2(2+1) jest
@niech_ktos: przy zapisie 2(2+1) całość tego wyrażenia mamy obowiązek traktować jako część wspólną i nierozłączoną. W tym przypadku wygląda to tak 6/[2*(2+1)] i nie ma innej możliwości z matematycznego punktu widzenia, aby wynik był inny niż 1, gdyż niestawanie znaku * przed nawiasem czyni liczbę/znak będący przed nawiasem częścią nierozłączną od nawiasu. Aż dziw bierze, że na wykopie tyle ludzi nie umie liczyć.
@nitro_rgs:

w takiej sytuacji właśnie 2(2+1) jest traktowane nie jako działanie, a jako konkretna wartość algebraiczna, to samo co 2x, gdzie x = 2+1 https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolejno%C5%9B%C4%87_wykonywania_dzia%C5%82a%C5%84#Dzia%C5%82ania_o_jednakowym_priorytecie


Nawet sama wikipedia oznacza to jako "[potrzebny przypis]", co oznacza że to zapewne niezweryfikowany wymysł jednej osoby.
Zresztą sam przykład dotyczy zupełnie czegoś innego. xD.

konkretna wartość algebraiczna


Co to za neologizm? Co to jest "wartość algebraiczna". Wymyślasz nowe definicje, żeby wyszło na twoje xD
Z
niech tam będzie nawet #!$%@?. Przypomnij sobie podstawę z matematyki. Najpierw ZAWSZE #!$%@? rozwiązujesz nawias. A ta #!$%@? dwójka jest jego częścią, wyciągnięta przed nawias.


@Niggalke: Najpierw rozwiązujesz nawias, ale ta dwójka NIE jest jego częścią. Potraktuj to wyrażanie jako iloczyn dwóch liczb, pierwsza to ułamek 6/2, druga to wyrażenie w nawiasie.

Wyobraźcie sobie działanie 6:2x , gdzie x to jest (2+1). No jak to inaczej policzycie?


6:2x to jest po
@niech_ktos: Zadanie jest po prostu źle i niejasno sformułowane, nie powinno się go zapisywać w taki sposób.

Z czysto matematycznego punktu widzenia, kierując się kolejnością wykonywania działań wynikiem będzie "9" i udziwnianie w postaci zastępowania jakiś danych niewiadomymi albo "konwertowanie" działania na takie z kreską ułamkową jest po prostu błędne.

Gdyby autorowi chodziło o wynik "1" to powinnien zapisać je w taki sposób: 6:(2(2+1))
@agaciksa: ja pamietam taką kolejnosc jakiej uczyli - mnozenie, dzielenie, dodawanie, odejmowanie : D a ktoregos dnia ktos mnie zagial mowiac, ze to sie grupuje i mnozenie i dzielenie robi sie po kolei ale ma pierwszenstwo nad dodawaniem i odejmowaniem : D wiec najpierw sobie dzielisz a potem mnozysz oczywiscie uprzednio robiąc dzialanie w nawiasie bo to pierwsze : D