Wpis z mikrobloga

Rozglądam się za nowymi kołami gravelowymi, podpowie ktoś czego szukać, lub podrzuci jakieś propozycje?

1. Wytrzymałość - 95kg + bikepacking kilka razu w roku + trasy po jakiś dziurawych zadupiach, więc wytrzymałość i bezawaryjność jest tu jednym z kluczowych czynników.
2. Waga - Mój klockowaty rower swoje waży, a koła to chyba najlepsza część, żeby zejść trochę z wagi i poprawić komfort z tym związany.
3. Cena - Wiadomo, połączenie 1 i 2 punktu swoje kosztuje, no ale wypadałoby mocno nie przekroczyć ceny połowy roweru, więc te 2k zł za komplet to raczej maks.
4. Kompatybilność - tu zaczyna się mały problem, bo piasty, sztywne osie, QR itp. to trochę dla mnie czarna magia, więc ciężko ocenić na co konkretnie zwrócić uwagę i jak z kompatybilnością takich wypasionych kółek z moim stalowym rumakiem… Obecnie jest tam 3 rzędowa Sora, ale możliwe, że wraz z nowymi kółkami wrzucę od razu też nowy napęd, np. nową Tiagrę.
Rower to Marin Four Corners z hamulcami tarczowymi.

Po przeglądnięciu po omacku paru opcji, szczególnie te 2 propozycje zwróciły moją uwagę:
HUNT 4 Season Gravel Disc - https://www.huntbikewheels.com/collections/gravel-wheels/products/4season-gravel-disc-road-cx-wheelset-1589g-24deep-24wide
Hiperion GT od Dandyhorse - https://shop.dandyhorse.cc/hiperion_gt

Dzięki!

#rower #gravel #przelaj
SnikerS89 - Rozglądam się za nowymi kołami gravelowymi, podpowie ktoś czego szukać, l...

źródło: comment_4PIdpEfslniSlD2NEnKLC29GmcN136Iw.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
Z systemem bezdętkowym nigdy nie miałem styczności, ale po ostatniej serii przebitych dętek, możliwe że trzeba będzie się tym zainteresować. No ale chyba większość nowych kół gravelowych są przystosowane do bezdętek, więc tutaj raczej nie trzeba się martwić i specjalnie pod to wybierać.
  • Odpowiedz
@dymel: A np. te Hiperion GT w ogóle nie wejdą? Jest tam chyba opcja wybrania z szybkozamykaczami. m9x100 mm przód i m10x135 tył.

Co to cyferki znaczą, nie wiem, ale nie będzie pasować? ;)
  • Odpowiedz
@SnikerS89: powinno wszystko być OK. Jak masz montowane hamulce w Marinie? PS. teraz patrzę że Marin ma różne rozmiary kół zależnie od rozmiaru - te podejdą jak masz rozmiar ramy M-XL.
  • Odpowiedz
@Ohayo: No właśnie próbując znaleźć wcześniej w specyfikacji Marina cokolwiek o kołach, czy osiach, to niewiele tego.

@dymel: Mam L.

Coś bardziej szczegółowego o hamulcach to nie bardzo wiem co napisać.
Hamulec przód: Promax Render R Road Mechanical Disc, 160mm Rotor
Hamulec tył: Promax Render R Road Mechanical Disc, 160mm Rotor
  • Odpowiedz
@SnikerS89: są dwa systemy mocowania tarcz - CenterLock i na 6 śrub. Tak czy siak - w zestawie z tymi kołami co podałeś są adaptery do tarcz, więc oba podejdą. Skoro masz L to te koła Hunt na szybkozamykacze będą ok (o ile dane na stronie marina są aktualne ;) ).

PS. czemu chcesz zmienić koła?
  • Odpowiedz
Koła do 2k...zawsze się zastanawiałem co może być w kołach takie drogie, przecież to banalna konstrukcja oparta na aluminiowych materiałach. Może ktoś napisać jaka jest różnica w kołach za 2k a kołach za 500?
  • Odpowiedz
PS. czemu chcesz zmienić koła?


@dymel:
-ciężkie
-i tak trzeba by było wymieniać bębenki itd., bo już ledwo to ciągnie, koła latają na boki.
-wolę na węższych oponach jeździć, a np. obecne 32c tak ciężko wchodzą na obręcze, że trochę bezsensu jeździć w dalsze trasy na tym i potem siłować się w terenie z wymianą.

Osprzęt ten rower to ma średni, a bardzo mi pasuje ta wygodna, wycieczkowa geometria, więc czas
  • Odpowiedz
@Gawith_Apricot: zależy czego dusza pragnie - mogą być lżejsze, mogą być sztywniejsze, co ciekawe - mogą mieć dużą sztywność na boki, ale absorbować nierówności (tak się pod mtb robi)... czy też mogą być pancerne, jak EX 471, na których Gwinn zjeżdżał bez opon - https://www.youtube.com/watch?v=PUoCSzVmhhQ

Koszmarne ceny mają też same piasty - takie DT 240s powyżej 1000 potrafią kosztować, a są jeszcze droższe piasty (Hope <3)
  • Odpowiedz
np. obecne 32c tak ciężko wchodzą na obręcze, że trochę bezsensu jeździć w dalsze trasy na tym i potem siłować się w terenie z wymianą.


@SnikerS89: jeżeli ciężko wchodzą to może oznaczać, że masz ciasne obręcze pod system bezdętkowy. Tania sprawa to nie jest, bo opony to ze 400 złota + wentylki, taśma i uszczelniacz ze 100, ale rozwiązałoby to kilka problemów - m.in. niewielkie przebicia, pomogło z zejściem z wagą
  • Odpowiedz
@panato: Chyba nie jest na bezdętki. Do tego Marina można wpakować naprawdę szerokie opony, więc pewnie i obręcze są na szersze przystosowane. Ja tak szerokich nie potrzebuję, 32-38c maks, więc imo nie ma pakować dalej w te obecne koła, tylko zainwestować w coś konkretnego nowego.
  • Odpowiedz
@Gawith_Apricot: Marże swoją drogą, na jakikolwiek sprzęt dla entuzjastów są koszmarnie wysokie i nieadekwatne do przyrostu funkcjonalności, ale to że kupisz koła za 500zł to jest bardziej kwestia tego, że komuś się opłaca tłuc wielkoseryjną taniochę za niewielkie pieniądze. Średnia półka i wyżej to już stosunkowo małe serie gdzie prawie każdy etap od projektowania, poprzez produkcję po serwis uwzględnia w koszcie duży czynnik ludzki, a finalny produkt ma sprawiać wrażenie wartego
p.....o - @Gawith_Apricot: Marże swoją drogą, na jakikolwiek sprzęt dla entuzjastów s...
  • Odpowiedz