Wpis z mikrobloga

Rozglądam się za nowymi kołami gravelowymi, podpowie ktoś czego szukać, lub podrzuci jakieś propozycje?

1. Wytrzymałość - 95kg + bikepacking kilka razu w roku + trasy po jakiś dziurawych zadupiach, więc wytrzymałość i bezawaryjność jest tu jednym z kluczowych czynników.
2. Waga - Mój klockowaty rower swoje waży, a koła to chyba najlepsza część, żeby zejść trochę z wagi i poprawić komfort z tym związany.
3. Cena - Wiadomo, połączenie 1 i 2 punktu swoje kosztuje, no ale wypadałoby mocno nie przekroczyć ceny połowy roweru, więc te 2k zł za komplet to raczej maks.
4. Kompatybilność - tu zaczyna się mały problem, bo piasty, sztywne osie, QR itp. to trochę dla mnie czarna magia, więc ciężko ocenić na co konkretnie zwrócić uwagę i jak z kompatybilnością takich wypasionych kółek z moim stalowym rumakiem… Obecnie jest tam 3 rzędowa Sora, ale możliwe, że wraz z nowymi kółkami wrzucę od razu też nowy napęd, np. nową Tiagrę.
Rower to Marin Four Corners z hamulcami tarczowymi.

Po przeglądnięciu po omacku paru opcji, szczególnie te 2 propozycje zwróciły moją uwagę:
HUNT 4 Season Gravel Disc - https://www.huntbikewheels.com/collections/gravel-wheels/products/4season-gravel-disc-road-cx-wheelset-1589g-24deep-24wide
Hiperion GT od Dandyhorse - https://shop.dandyhorse.cc/hiperion_gt

Dzięki!

#rower #gravel #przelaj
SnikerS89 - Rozglądam się za nowymi kołami gravelowymi, podpowie ktoś czego szukać, l...

źródło: comment_4PIdpEfslniSlD2NEnKLC29GmcN136Iw.jpg

Pobierz
  • 30
@panato: Ok, a czy koła za taką cenę się mniej centrują? Waga, wytrzymałość, może niższe opory piasty no niech będzie że to jest ta "cena"

Do tej pory jeździłem na budżetowych kołach, nawet po zmianie opon na 1.5 cala i ciśnieniu 6 bar, koła mi się nie centrowały a wiele razy wpadałem w dziure w asfalcie przy 35-40km/h i wadze 90kg.
@Gawith_Apricot: wytrzymałość to jedna ze zmiennych, które uwzględniasz przy zakupie kół - śmiem podejrzewać, że nie idzie w parze z niską wagą.

Nie wiem czego oczekujesz, ale jak masz zamiar jeździć po dziurach 40kmh, to bardziej koła mtb cię powinny interesować, a do tego ktoś kto je będzie budował pewnie ci doradzi odpowiedni zaplot szprych, aby to było wytrzymalsze. Ale raczej zapomnij o tym, że zejdziesz poniżej 1800g...
@panato: Mnie nie interesuje zakup kół. Zdziwiłem się, że OP do roweru za niecałe 4k chcę ładować koła do 2k i wtedy się zaciekawiłem co te drogie koła mają takiego, czy się nie centrują, czy piasta kręci się niczym fidget spinner ( ͡° ͜ʖ ͡°) Bo to że droższe części rowerowe=lżejsze to już wiedziałem.
@Gawith_Apricot: bo 2k to już taki sensowny budżet na coś ciekawego, coś co może być lepsze od budżetowych wynalazków za 500. Ale nie musi. Wszystko jest kwestią oczekiwań. W zeszłym sezonie zmieniłem całkiem fajne koła mtb (dt 350+obręcze też dt) w szosie na Fulcrumy z linku powyżej. Kręcą się lekko, łatwiej zmieniają kierunek i się rozpędzają elegancko, ale byłem w ciężkim szoku, że przez swoją sztywność dużo bardziej przenoszą cały syf
@Gawith_Apricot: będą np. sztywniejsze, lżejsze, będą "obsługiwaly" system tubeless. Takie gadanie "a będą się mniej centrowały?" to jak dzieci na podwórku po komuniach. Ja miałem jakieś gównokoła stockowe w moim Cannondale'u Synapse, które prawie w ogóle się nie krzywiły, ale widać było, że obręcze są miękkie, po czasie strzeliła mi szprycha i po wyjęciu kół często trzeba było doregulowywać hamulce (bo były tarczowe). Dobrze zrobione koła alu nie będą cierpiały na
@dymel: @panato:

Takie coś najprawdopodobniej wezmę, ma to sens? Waga nie na duża jednak wychodzi? Choć grubas z bikepackingiem jeżdżący po dziurach, więc jednak ta wytrzymałość ma znaczenie ( ͡ ͜ʖ ͡)

Piasty DT Swiss 350 straightpull czarne, mocowanie 6śrub
Obręcze DT Swiss RR521
Szprychy Sapim D-Light czarne
Nyple Sapim alu czarne double square
Zestaw będzie bardzo sztywny oraz wytrzymały. Limit wagowy to 130kg (waga
@panato: Hmm, polecasz bo to super oferta, czy polecasz bo porównywalna jakość/sztywność/wytrzymałość za dużo mniejsze pieniądze? Szczerze mówiąc kwota aż tak nie ma znaczenia, robię dużo km po wszelakim terenie, więc szukam już coś wypasionego, co faktycznie zrobi znaczącą różnicę, bo tym dziadostwem co mam teraz założone to już mi się nie chce jeździć, buja jak na resorach przy mojej wadze ( ͡° ͜ʖ ͡°)