Wpis z mikrobloga

Od jakiegos czasu chodzi mi po glowie pomysl na gre. Dajcie znac co mysliscie.

FPP, RPG. Akcja dzieje sie w małym miasteczku portowym. Do okola lasy, pola, chatki. Drugiego miasta nie uswiadczysz. Caly teren rozgrywki by był raczej niewielki. Single player. Walki raczej ciezkie, a nasza postac w starciach raczej by była mizerna.
Cała rozgrywka opierała by sie o specificzna konstrukcje dialogow. Kazdy NPC mialby swoja baze wiedzy na podatawie przynaleznosci do grup i indywidulna. Jednak same pytania musielihysmy konstruowac sami z dostepnych czasownikow, rzeczownikow itp np. Pytanie "gdzie / byles, zostawiles, widziales / NPC name, przedmiot, cos tam".
Kazde takie zapytanie do NPCa sprawdzaloby jak NPC bardzo nam ufa, czy jest nam cos dluzszny etc. Jesli nam ufa odpowie nam, albo cos dla nas zrobi, jesli nie to spławi nas. Byc moze jakies dodatkowe mwchaniki balansujace dialogi i blokujace brute forca (chociaz przy tej ilosci zapytan malo sensowny sposob). Jeden, chyba pewny to idblokowywanie opcji dialkgowych - pytac mozemy tylko o osoby, rzeczy, miejsca ktore poznalismy.
Cele by był jeden, konkretmy - np. uwolnic kogos z miejsciego wiezienia, etc. Mielibysmy na to zaledwie kilka growych dni od zaczecia rozgrywki. Trzeba by zbudowac siec kontaktow, znalesc przyjaciol, wykonac pare misji.
Gre mozna by przegrac np zrażając wszystkich do siebie. Ot sandbox.
Jednak byłaby jeszcze jedna wazna cecha rizgrywki - mozliwosc (nie wiem na ile dowolnego z technicznego punktu widzenia) cofania sie w czasie. Prawie jak save game, tylko ze zachowujemy wiedze jaka pozyskalismy tj opcje dialogowe.
Wiec zeby ukonczyc gre trzeba by zdobywac informacje, cofac sie w czasie i wykorzystywac ta wiedze w nowy sposob, np. z innymi npc.
Jestem ciekaw na ile mogloby to wyjsc fajnie. Szczegolnie szalony mix dialogow i cofania czasu wymagal by raczej mistrzowskiego przemyslenia rozgrywki jednak dawalby tez nieograniczone mozliwosci. Rowiez odpowiednia konstrucja swiata, npc i relacje miedzy nimi odgrywalyby kluczowa role.
Co mysliscie? Komu sie podoba?
#gamedev
  • 6
@MientkiPajonk: xD
Daj...
Te...
Questy...
NPCu...
NPC: (Za niski poziom znajomosci) może grzeczniej.

Nie no, zapytania budowane jakos sensowniej xD W każdym razie gracz miałby sam kumać o czym zagadać, a nie wiedzieć o co zapytać bo ma 3 kwestie do wyboru z czego jedna to rozwiązanie questa, które się pojawiło bo zobaczyłes krew na ścianie w jego domu, albo ukradzione skóry.
np.
Powiedz cos o - NPC Mariusz
NPC: (zaufanie