Aktywne Wpisy
W tym kraju nie da się żyć przez co najmniej pol roku. 16:00 i #!$%@? ciemność jak w dupie w jaskini. Nie wiem jak mi to kiedyś nie przeszkadzało. Jestem tak wkuwiony ze chyba wpadnę w alkoholizm
#zalesie
#zalesie
mookie +52
Czytając narzekania wykopków którzy zarabiają te kilkanaście tysięcy PLN a nie potrafią uzbierać na mieszkanie, można dojść do wniosku, że obecnym elitom udało się wychodować idealnego homo-konsumpcjonusa.
Homo-konsumpcjonus to jednostka, która nie jest w stanie się niczego dorobić, bo jego styl życia nie pozwala mu na rezygnację z pewnych wygód, które uważa za podstawowe niczym oddychanie.
Drogi telefon, subskrypcje netflix, spotify, HBO, drogi samochód, Uber Eats, wynajem mieszkania w mieście wojewódzkim to
Homo-konsumpcjonus to jednostka, która nie jest w stanie się niczego dorobić, bo jego styl życia nie pozwala mu na rezygnację z pewnych wygód, które uważa za podstawowe niczym oddychanie.
Drogi telefon, subskrypcje netflix, spotify, HBO, drogi samochód, Uber Eats, wynajem mieszkania w mieście wojewódzkim to
Odcinek 7: Korea wchodzi do gry
Dzisiaj na warsztat bierzemy pierwszego przedstawiciela samochodów o nadwoziu Coupe z Półwyspu Koreańskiego, u nas rzadko spotykany, a tym samym egzotyczny, więc jak najbardziej zasługuje na szansę w starciu z innym youngtimerami o tym odchodzącym nadwoziu.
Na wstępie poczujcie ten klimat młodości, świeżości i beztroski.
Korea ma relatywnie krótką historię produkcji samochodów, więc przeważająca większość to rodzinne nudne sedany. Niemniej jednak nawet w tym przepracowanym państwie byli młodzi ludzie, którzy pożądali czegoś wyglądającego dynamicznie, co zaspokoiłoby ich pragnienie poczucia szybkości i co nadawałoby się do wyrwania dziewczyny. W odpowiedzi na popyt Hyundai wypuścił na rynek w 1988 roku tanie sportowe auto o nazwie Scoupe (w Europie S-Coupe) produkowane w Ulsan.
Hyundai nie miał wówczas wystarczającego know-how, jak zbudować swój własny silnik do takiego auta, więc wziął 1.5 84 KM od Mitsubishi. W 1991 stworzył pierwszy własny silnik w historii o nazwie Hyundai Alpha Engine, który wypluwał 92 KM. Można go było uzbroić w turbo, wtenczas miał 115 KM (wersja GT Turbo na zdjęciu, 9.2 sekundy do setki). Silnik Alpha zapewniał wzrost mocy o 14% w porównaniu z silnikiem od Mitsubishi. Natomiast razem z turbo dawał aż 42% więcej. To już odczuwalna różnica, ale osiągi dalej przeciętne.
Z ciekawszych rzeczy jest jeszcze przeszklony słupek C, nawet fajnie to wygląda. Scoupe oparte technologicznie było na Hyundaiu Pony / Excelu, a produkcję zakończono w 1995
==============================
To już ostatni odcinek z serii o samochodach coupe, ale w planach są kolejne dwa sezony.
W pierwszym sezonie Sportowych lat 90. ukazały się następujące fury:
Opel Calibra
Ford Probe
Toyota Celica
Volkswagen Corrado
Mitsubishi Eclipse
Fiat Coupe
Hyundai S-Coupe
Toyota Supra (odcinek bonusowy)
Zapraszam do głosowania na auto, którym jeździłbyś/jeździłabyś (ʘ‿ʘ)
#rzetelnafura -> cotygodniowa wrzutka do poczytania z rańca
#samochody #motoryzacja #carpsotting #carboners #hyundai #korea
Które najfajniejsze?
W takim razie miejsca 2 i 3 wygrywają, zmieniam reguły w trakcie gry ¯\(ツ)_/¯