Wpis z mikrobloga

Wybieram sobie właśnie samochód i przyznam, że mętlik we łbie jest, bo tyle tego do wyboru, że masakra. Kto przez to przechodził, ten zrozumie. Raczej będzie to "kilkuletnia klasa premium" xD Bo naprawdę nie mogę pojąć jak ktoś mając do wyboru luksusowego, niemal nowego Mercedesa może chcieć kupić nową Kię. Żeby nie było - jeździłem przez kilka tygodni taką Kią i nie jest to zły samochód, ale do Mercedesa nijak to nie przystaje. Mam wrażenie, że kult nowych aut panuje tylko wśród ludzi, którzy takiego nie mieli. Jest to fajne uczucie, ale szybko mija i ten nowy samochód po kilku miesiącach już nie jest nowy i niewiele różni się od 2-3 letniego, a przepaść względem aut z wyższych klas jest nie do zatarcia.
#samochody #motoryzacja #przemyslenia #kupautozmikro
Pobierz
źródło: comment_u6VQqrZiDCk8BavCeZV6WAtdxCPRAfGK.jpg
  • 280
@JudzinStouner: Uuu panie Grunwald to mijaj z daleka. Centrum naprawy złomu z Niemiec. Wież skąd się bierze? Ano stąd, że kupując używkę w okazyjnej cenie zazwyczaj są to szroty. Tylko od prywatnego można trafić na dobry niekręcony samochód. A takie kosztują po 2 latach 75% ceny nowego.
dobry argument przy budżecie OP-a <200k pln ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@xetrov: spoko. rozumiem, że Twoja narracja lekko nie poszła, więc pora pogadać o budżecie.

nibypremium samochód


@xetrov: mamy tu prawdziwego znawcę tematu. to auto to była najtańsza opcja z tego czego szukałem w samochodzie, więc wychodzi na Twoje. jak najbardziej nibypremium.

one się liczą inaczej.


@xetrov: xD

@skyrunner: to jest 2.0 R4 gdzie
spoko. rozumiem, że Twoja narracja lekko nie poszła, więc pora pogadać o budżecie.


@skyrunner: może kiedyś w końcu odkryjesz że istnieją różne segmenty rynku tak jak są różni producenci samochodów, to już mam nadzieję zauważyłeś. Różnią się o dziwo nie tylko znaczkami oraz nazwami modeli.

mamy tu prawdziwego znawcę tematu. to auto to była najtańsza opcja z tego czego szukałem w samochodzie, więc wychodzi na Twoje. jak najbardziej nibypremium.


@skyrunner:
@xetrov: Leasingi to na marki premium, mini i potem już takie w ch*j rzadkie luksusowe. Mazdę to chwaliłem bo mam w rodzinie po prostu. I mega mi się spodobała ta wersja najwyższa, dodali po lifcie dopiero. 100k taniej wychodzi niż podobnej wielkości podobnie wyposażony niemiec po prostu.
@#!$%@?: nowa 6 fajna (podobnie jak MX5 zresztą), gdyby tylko ogarnęli silniki i wsadzil tam coś co się lepiej odpycha ( ͡° ʖ̯ ͡°) No i wywalili polskiego gościa od PR-u, z tym ocynkiem to trochę wtopił.
@xetrov: te poprzednie 6 fajnie ryczały, te wyciszyli już. Ale faktycznie słabiej się zbiera niż ryczy ( ͡° ʖ̯ ͡°) Możesz coś podać więcej o tych ocynkach? Też się zastanawiam co ona taka dziwna z zewnątrz. Można to jakoś z nimi ogarnąć? Pod jakim hasłem mam szukać?
@xetrov: dobra typie, szkoda mi na Ciebie niedzieli. przyleciałeś do mnie na pewniaczka, że nie ma aut które tracą po 30% wartości to Ci udowodniłem, że są. potem zmieniasz budżet. nie chce mi się szukać. może nie ma, a jak jest to mi powiesz że Ci chodziło tylko o auta w zielonym kolorze. sam polecasz mu auto droższe od tego co ja znalazłem a mówisz coś o autach spoza budżetu. a
że nie ma aut które tracą po 30% wartości to Ci udowodniłem, że są


@skyrunner: póki co to tylko napisałeś że kupiłeś taką jedną sztukę. Czy to rozbitek czy coś innego nie wiadomo, zresztą nawet nie wiadomo czy masz jakikolwiek samochód, więc nie bardzo cokolwiek udowodniłeś.

nie chce mi się szukać.


@skyrunner: a to akurat rozumiem bo będzie cięzko znaleźć, nie dziwię się że się wycofujesz. Luz, każdy może się
@JudzinStouner 5 letnie premium (na ogół) biorą ludzie co jeżdżą kilka km tzw w koło komina. Jak mało jeździsz to może i dobry wybór.

Zazwyczaj ci którzy dużo jeżdżą (np zarabiają samochodem), oczekują niezawodności i potrafią liczyć pieniądze biorą za np 120-150 tys dobrze wyposażoną Skodę na gwarancji niż jakiegoś "prawie nowego" ( lekko tylko przeperdziany fotel) mercedesa.

Jasne, co kto woli i komu na ile pozwala budżet. Jakbym miał większy to
@JudzinStouner: Kupić, a utrzymać to dwie różne rzeczy. Tylko nie płacz później na forach, że serwis samochodu wynosi 1/10 ceny nowego..

PS. 50,000 zł za serwis Mercedes klasy S nie jest czymś nie zwykłym, a w KIA to raczej nie możliwe, dlatego wszelkie porównania są bezsensowne.
@JudzinStouner: sęk w tym ze kupujesz mercedesa prawie nowego co ma dwa - trzy lata za śmieszne pieniądze, ale skrzynia lub silnik które padną zaraz po zakupie to drugie tyle.
@JudzinStouner: Osobiście choruje od lat na Mercedesa w215 ( model z najmniejszym silnikiem 5000 cm3 ). Sam egzemplarz w sensownym stanie to minimum 17,000 euro, a mowa o aucie 18 letnim ( marzenia z dzieciństwa ). Jednak największy problem to utrzymanie tego auta - oczywiście samochód wyłącznie wycieczkowy, od jazdy na co dzień jest rower lub komunikacja miejska. Samo zawieszenie ( abc - hydrauliczne ) brak zamienników to 8500 euro -
@callisto: W215 jest wyjątkowo wadliwy i kosztowny. Też miałem taki pomysł, ale wziąłem w209 z 5l i nie narzekam na koszty eksploatacji. CL/S to po prostu studnia bez dna.
@thestructor: A czemu nie 98%, albo 100%? Na takim otomoto jest pełen przekrój, od ulepów, przez kiepski, czy średni stan, po takie w świetnym, bo to w zasadzie jedna z niewielu sensownych opcji żeby się auta pozbyć. Sam sprzedawałem tak trzy
@JudzinStouner: Tok rozumowania dobry tylko niestety trudno jest kupic auto uzywane w dobrym stanie nawet jesli chcesz za nie zaplacic normalna cene wiec wez to pod uwage. Przed zakupem koniecznie trzeba dobrze przetrzepac zeby nie bylo przypału.
@JudzinStouner: Premium poza BMW i niektórymi mercedesami to dymanie klienta bez mydła.

Wszystkie audi w twoim zasięgu cenowym to przednionapędowe wozidła z silnikami identycznymi jak w seatach, volkswagenach i skodach. Cały system info w aucie to tez to samo, parametry tez te same. Wniosek nie warto przepłacać.

Mercedes do c klasy to znowu przednionapędowe kasztany z silnikami Renault. Plusy mercedesa będą takie ze wyglądają bogato, środek maja niepowtarzalny czyli nie znajdziesz