Wpis z mikrobloga

@Myrten: No to patrząc po ofertach dużo firm ma do utrzymania systemy sprzed 10 lat xD Ludzie zarzucali Entity że nie był code first bodajże. Nie znam się na ORMach, bo nigdy nie miałem okazji ich używać w pełnej krasie -> w projekcie były procki albo statyczne zapytania, żeby wyciskać maksymalną wydajność. ORMów to tylko używali żeby sobie zmapować kolumny na DTO.
  • Odpowiedz
@ghostface: Dapper wygląda na coś w stylu "masz tu wywołaj prockę/zapytanie i zrzutuj mi to co wypluje na taki obiekt". Z grubsza to jest coś co lubię najbardziej, bo skomplikowane rzeczy jednak preferuję trzymać po stronie bazy. Łatwiej je modyfikować i zawsze będą szybsze.
  • Odpowiedz
@Khaine: EF miał ułatwić pracę a zrobili z tego straszną kobyłę i wdrożenie zajmuje sporo czasu. Lubię dappera ale komercyjnie to chyba wszędzie EF jest ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@Mazowia: Musielibyśmy zrobić testy z chłopakami, może kiedyś ( ͡° ʖ̯ ͡°) Ale i tak wolę trzymać skomplikowane rzeczy w bazie, dużo łatwiej to potem poprawiać. Nie trzeba rekompilować programu i robić redeploy. Nawet u klienta na prodzie można poprawić coś z marszu w ten sposób. No i łatwiej równolegle pracować przy tym wszystkim bo np. jeden siedzi w bazie a drugi w aplikacji i nie
  • Odpowiedz
@Khaine: no no... a testowanie tej logiki co zawierasz w prockach? A refaktor? A utrzymanie? Imho zdecydowanie lepiej miec jedno zrodlo kodu z logika biznesowa - kod aplikacji.
  • Odpowiedz
@lukpep: No, jedno źródło kodu, ciekawe tylko jak będzie chodzić? ¯\(ツ)_/¯ Nie wiem jak jest teraz z tymi ORMami (dlatego się pytałem) ale ostatni raz jak chłopaki podglądali profilerem co ORM generuje za zapytania to przestali ich używać, bo to się nie nadawało do niczego innego niż pod CRUD dla stronki o kotkach i pieskach, a nie mielenie terabajtów danych. Ale może się poprawiło coś od tego czasu, bo
  • Odpowiedz
@Khaine:

Ale może się poprawiło coś od tego czasu, bo to było z 2-3 lata temu