Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 259
@JuneJohn: latają po tzw natotsach (north Atlantic organised track system). Nie ma tam pokrycia radarowego, dlatego raz dziennie Shanwick w Irlandii i Gander w Kanadzie ustalają te trasy, które są sugerowanymi trasami (nie trzeba, ale można). W naszej nocy leci się z Ameryki do Europy a za dnia odwrotnie, aby uporządkować ruch. Podobna sprawa jest nad Pacyfikiem.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 13
Shanwick (Shannon w Irlandii + Prestwick w Szkocji) to, dodam, jednostka Atc (air traffic control) odpowiedzialna za kawałek przestrzeni nad oceanem. Bliżej Kanady odpowiada za to Gander, czyli jednostka z Nowej Fundlandii. Tak jak kazdy kraj ma swoją Atc odpowiedzialna za ruch w swojej przestrzeni powietrznej, tam nad Atlantykiem zajmują się tym wspomniani wyżej.
Nad Pacyfikiem, gdzie lata się pacotsami (pacific organised track system) za ustalanie tras odpowiadają Japończycy z Fukuoka oraz
Fevx - Shanwick (Shannon w Irlandii + Prestwick w Szkocji) to, dodam, jednostka Atc (...

źródło: comment_AHk8V2RkcRbl19bFAy3fxyBOy9I45lc6.jpg

Pobierz
@grejfrut: tak jak wyżej napisałem, ośrodki w Shannon/Prestwick ustalają trasy w kierunku Ameryki, a Gander w Kanadzie w kierunku Europy. Jak napisał @aceofspades: często jest to związane z pogodą danego dnia. Są lepsze i gorsze trasy, wszystko zależy jak co komu pasuje.
Pokrycia radarowego nie ma, ponieważ jest... woda ( ͡° ͜ʖ ͡°) więc nie ma gdzie tego radaru fizycznie ustawić i przez to nie sa
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kaef_v2: dziękuję :)
@dupasmoka: o widzisz, dobrze wiedzieć. Co ma sens, bo widuje wiele notamow z Kanady czy USA, że radar nie działa, przestrzeń niekontrolowana, chyba, że samolot może sygnał ads-b odbierać.
@dupasmoka: tez słyszałem rano ze zaczęło już działać u wszystkie samoloty są śledzone online. Wystrzelono ostatnie 10 czy coś takiego sztuk dwa tyg temu i ponoć w ten weekend już działa