Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #bmw

Hej mirki. Mam pytanie odnosnie BMW serii 3 (E90)

Zawsze podobaly mi sie bety E46 i E90, jak wyglada sprawa uzytkowania takiego auta na codzien?

- Ile trzeba zaplacic za "dobry" egzemplarz? (2.0D 3.0D lub jakas mocniejsza benzynka w gazie)
- Jakie sa koszta utrzymania takiego auta?
- Jaki jest komfort jazdy?
  • 15
@jaavi666: koszty utrzymania widzisz w sklepach z czesciami XD
Komfort jazdy? Szukasz ogloszenia na olx, udajesz zainteresowanego i jedziesz potestowac pierwszy lepszy samochod ktory jest blizej XD
@jaavi666: znafcą nie jestem ale podobno 2.0D to niezbyt udana konstrukcja, 3.0 nie słyszałem nic tragicznego,
benzyna to 2.8 xD
koszta jak to w BMW wygórowane ale jeśli dobry egzemplarz to odpłaci się żywotnością,
w E46 jest w dużej mierze zawieszenie z BMW e36 także w cięższej budzie zawieszenie to narażone jest na częstsze uszkodzenia,
Komfort - w miarę okej, zależy z czego chcesz się przesiąść ;)
@jaavi666: jezdzilem 3 bmw e90. Wszystkie trzy to byly diesle 2.0. Znam ich wlascicieli ktorzy je maja kupe czasu. Wiec tak:

Aktualbie za cene 21k kupisz albo e91 z fajnym wyposazeniem, albo zadbane e90 ale raczej bez wypasu. Oczywiscie mowimy tu o wersji 2.0. 3.0 to jest wrecz legendarny silnik i jest swietny ale swoje trzeba za niego dac wiec sie nie wypowiem. Co do auta? Duzo sie nie psuje jesli
@jaavi666: Jak diesel to tylko 3 litrowy , jeżdziłem e91 w benzynie 2.0(150KM) szału nie ma ale też nie robi wiru w baku i do codziennej jazdy fajny silnik spalanie 8-9L bez świrowania.Awarie głównie czujników itp jak w innych autach raz a porządnie ogarniesz i spokój choć ceny walą po kieszeni.I podstawa dobry olej.
@jaavi666: Nie jestem obeznany w tych modelach aczkolwiek
E46 (15-20k) E60 (25-30K) + pakiet startowy filtry oleje rozrząd, w tych widełkach powinny być egzemplarze gdzie raczej nie trzeba odrazu robić hamulców czy zawieszenia.
Koszty ? E60 będzie droższe bo to seria 5, więcej elektroniki i to model gdzie inżynierowie zaczynali bawić się w księgowych.
Wystarczy porównać sobie koszt chociażby 4x amortyzator 4x sprężyna 4x klocek 4x tarcza i koszt wachaczy
W
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@jaavi666: 318d i 320d 122ps i 163ps to pancerne m47 w których problemem jest tylko turbo które notabene jest łatwe do wymiany i jest tanie obecnie bo jest ich mnóstwo. n47 czyli 143ps i 177ps to gownosilniki w których #!$%@?ł się rozrzad, jak znajdziesz zrobiony to kup bo silnik jest nowsza generacja, jest cichszy i oszczędniejszy. Ja mam m47 i ma już 330k najechane i nic się nie dzieje. Koszta jak
@jaavi666 E90 jest 2x droższe w zakupie, a części są 1,5x droższe niż w E46.
Jeśli byś kupił E46 2004/2005 to będzie moim zdaniem mniej awaryjne auto, ale E90 jest ogółem lepszym autkiem, nowszym.
@jaavi666: kupno używanej trójki z mocnym silnikiem? Ciężki temat ( ͡° ͜ʖ ͡°). Z diesli 3.0 bardzo dobry, ale trzeba liczyć się z tym, że będzie dużo droższy niż 2.0. Z tego co kojarzę w 2.0d były silniki, które miały rozrząd z tyłu (chyba te nowsze wersje), wolałbym tego starszego chyba 163 KM. Jeśli chodzi o ceny to zależy czego szukasz, w sensie jakie wyposażenie, m-pakiet, silnik
@jaavi666 mam e91 od 2 lat takze jakbys mial jakies pytania to wolaj. Za 21k juz kupisz 2.0d 163 z jakims automatem, czy automatyczna klima wiec tak naprawde najwazniejsze rzeczy. Ja od 2 lat to z awarii wymienialem termostaty, pasek i kolo pasowe.
@jaavi666: Posiadam E90 3.0 Diesel od 5 lat. Jeśli chcesz diesla to tylko 3.0 - mocy mu nie brakuje, jest trwały, pali 7-8l. Trzeba zrobić porządek z klapami w kolektorze ssącym, po za tym silnik bez problemu dojeżdża do 500kkm, a są i przypadki miliona kilometrów.

Komfort jazdy: Jest sztywno i twardo porównując do innych "niemców", ale imho to zaleta :)
E90 ma wspomaganie jeszcze hydrauliczne co daje lepsze odczucie prowadzenia