Wpis z mikrobloga

Cześć! Bardzo długo już nie pisałem pod tagiem #falloutmod, czas już chyba obudzić się z zimowego snu i podzielić tym, co dzieje się w świecie modyfikacji do gier z serii Fallout. To też chyba dobry moment na podsumowanie poprzedniego roku oraz podzielenie się nadziejami na ten rok.

W 2018 roku mieliśmy przede wszystkim okazję zagrać w dwie bardzo duże fabularne modyfikacje (total conversion): Fallout:Nevada (bazujące na silniku 2) oraz Fallout:New California (New Vegas). Pomijając ich fabułę i ogólną ocenę, oba mody spotkały się z dużym zainteresowaniem fanów serii i dość dużym zainteresowaniem w ogóle. Warto dodać, że twórca Nevady od razu zapowiedział swój następny projekt - Fallout Sonora - a New California zostało uznane przez graczy za najlepszy mod 2018 roku. To powodzenie modyfikacji do Fallouta chyba może nas wszystkich cieszyć (niezależnie od tego, czy te modyfikacje przypadły nam do gustu), tym bardziej, kiedy od dłuższego czasu obserwujemy spektakularną porażkę Fallouta 76 i Bethesdy.

Inne ważniejsze wydarzenia:

W 2018 roku do żywych powrócił Hexer, założyciel dużego niegdyś zespołu pracującego nad Van Burenem (oryginalny Fallout 3). Obwieścił przy okazji, że nie rezygnuje ze swoich planów, ale chciałby najpierw zarobić na swojej innej grze. Więcej tutaj.

Jednocześnie powstał inny zespół tworzący Van Burena - ale tym razem w Unity. Efekty wyglądają obiecująco i bardzo im kibicuję.

Ukazał się interesujący mod do New Vegas - The Living Desert. Przyznaję, że sam w niego nie grałem, ale założenia są bardzo obiecujące i jest cały czas rozwijany.

Do tworzenia najpopularniejszego moda do Fallout 1 - czyli Fallout Fixit - powrócił jego twórca, Sduibek. Jednocześnie Phobos2077, twórca uwielbianego przeze mnie moda do Fallout 2 pt. Economy and Combat Rebalance skończył rzekomo z dalszym jego rozwijaniem, co mnie osobiście mocno zasmuciło. Wciąż nie pojawił się Killap, twórca Restoration Project, czyli najpopularniejszego moda do drugiej części serii.

Przypomnijmy sobie jednocześnie, na jakie mody czekamy i w jakie możemy teraz zagrać:

Fallout: Shattered Destiny (nie grałem)
Fallout: Last Hope (dobre, ale zbugowane)
Oblivion Lost (recenzowałem, dla wybranych)
Fallout 1.5:Resurrection (to było coś w 2017 roku! warto sobie przypomnieć)
Fallout Nevada (wraz z minimodem Crazy Edition)

czekamy na:

Olympus 2207 (czeka na przetłumaczenie na angielski) wołam nieocenionego @Senior_Mordino który grał
Fallout: Sonora (od twórców Nevady!)
Mutants Rising (bardzo ambitny mod)
Fallout: Shattered Destiny 2 (nie grałem w jedynkę, więc...)
Van Buren/Fallout 3 (może kiedyś się doczekamy?)

Jeżeli ktoś z czytających nie grał lub nie mógł się przemóc do izometrycznych, klasycznych Falloutów to mam dla takich dobrą wiadomość - trwają zaawansowane prace nad przeniesieniem tych gier na silnik New Vegas. Mowa oczywiście o Fallout The Story (Fallout 1) oraz projekcie Molten Clouds (ma odwzorować Fallout 2 wraz z zawartością przywróconą przez Killapa). Tak, to wszystko będzie w 3d. Widzę także, że popularność New Vegas na tagu #fallout nie maleje i że fani często pytają o stosowne mody - to też mnie cieszy. Osobiście najbardziej polecam mody dla grających po stronie Legionu.

***

Co ja sam chciałbym osiągnąć w 2019 roku? Dwie rzeczy: 200 obserwujących tag i napisać przynajmniej kilka dobrych notek o modyfikacjach. Myślę, że obie rzeczy da się zrobić.

A Wy? Jakie są Wasze Falloutowe oczekiwania oraz życzenia? Największe odkrycia i porażki?

Zainteresowanych tradycyjnie zachęcam do obserwowania tagu #falloutmod

#fallout #falloutmod #vanburen #rpg #postapokalipsa
Sagez - Cześć! Bardzo długo już nie pisałem pod tagiem #falloutmod, czas już chyba ob...

źródło: comment_CXhqrgzgiFbUFUWubxMJvInU8MMo0XE4.jpg

Pobierz
  • 17
@Sagez: Dla mnie największym wydarzeniem będzie Sonora. Nie mam wątpliwości, że ekipa od Nevady także i tym razem nas rozpieści. Pamiętam wprawdzie, że opinie na temat Nevady były podzielone, ale moim zdaniem zawiniło nieco niedbałe tłumaczenie na angielski. Mnie Nevada urzekła.
@Sagez: Definitywnie czekamy na zangielszczenie Olympusa 2288. Osobiście szukam zangielszczenia do Oblivion Lost [ponieważ ni panimaju po rosyjsku, pacany] a osobiście to po zakończeniu "prezentu" dla fanów jakim jest spolszczenie do MiB88 Megamod, planuję się wziąć za Lost Hope.

Co do Shattered Destiny jest to 1 z 3 rozdziałów historii która została porzucona. Modyfikację przeszedłem w około 2 godziny. Niestety, średnia bo za krótka. :D
@m00n: Ja jestem jedną z tych osób, dla których zadania w Nevadzie były cholernie pogmatwane. New California znam tylko demo, ale czytałem o fabule i mnie zniechęciło.
Fallout: Shattered Destiny


@Sagez: heh, brałem udział w tłumaczeniu tego moda. Last Hope właściwie też tłumaczyliśmy, ale więcej było w tym naprawy bugów przez Cubika niż realnego tłumaczenia i nawet nie pamiętam czy skończone. Z ciekawszych modów to jeszcze EPA było spolszczone przez nas, ale sam mod jest chyba zawarty w Restoration Project. Ciekawe jak tam konwersja Mutants Rising, pamiętam że było jakieś demo, które też tłumaczyliśmy, a ekipa z Czech