Wpis z mikrobloga

Hej kochani @allegro_pl .
Mam do was małe pytanie. Czy każdy moze u was skorzystać z "programu ochrony kupujacych" aby wyłudzić pieniądze od sprzedającego bez zadnych podstaw czy tylko było tak w moim przypadku?
Ponad poltora roku temu zakonczylem dzialalnosc polegajaca na dropshipingu. Sprzedawalem za posrednictwem waszej wspaniałej platformy. Zamowienia szły w setki miesięcznie, oferty byly dobrze opisane, a wasza prowizja wynosiła grube tysiaki.
Az tu pewnego razu, ktorys z moich klientow stwierził, ze skorzysta z waszej "ochrony". Klientowi rzekomo po krotkim czasie zepsuł sie zamowiony sprzęt. Niestety nie chciał mi go zwrócić w ramach 14 dniowej mozliwosci zwrotu bez podawania przyczyny, ani niezgodnosci towaru z umową, gwarancji czy z zadnego innego powodu. Nie udowodnił tez, ze z towarem rzeczywiscie jest cos nie tak. Domagał sie odemnie jedynie zwrotu pieniedzy BEZ uprzedniego odsyłania towaru "bo może i mam mu oddac". Nie chciałem sie na to zgodzić (bo niby dlaczego miałbym) a on złozył wniosek do was o zwrot. Mimo, ze pisalem do waszych ludzi-robotów obsługujacych maile jak sprawa wygląda (tzn prosze klienta o zwort aby rozpatrzyć reklamacje i ewentualnie oddac mu pieniadze a klient nie chce tego zrobic bo chce hajs z gory bez odsyłki) to i tak oddaliscie mu pieniądze twierdzac ze to nie wasza sprawa (wtf?!). TADAAM klient ma towar i hajs. Musiałem tez fatygować sie na komisariat aby mnie przesłuchano bo rzucił policji wasz superformularzzgłaszanianapolicje (policjanci sami stwierdzili, ze to niedorzeczna sytuacja i kupujacy to zwykły cfaniak).
Teraz na deser dostalem od was POZEW z esądu (fajna instytucja mowisz, ze ktos ci wisi hajs i jak nie zareaguje w 2 tyg to ci rzeczywiscie wisi hajhs) o zapłate zwroconej klientowi przez was kasy. Niestety chyba bede musial to zaplacic bo w okresie swiatecznym (swoją drogą dobra strategia) nie znalazlem zadnego prawnika, z ktorym moglbym to skonsultowac i dostalem pismo z opoznieniem bo nie ja je odebrałem (tak tu akurat moja wina) a boje sie ze te półtora kafla urośnie do wiekszej kwoty zatem chyba wole miec to zwyczajnie z głowy.
Czy więc ja albo ktokolwiek inny moze liczyc na darmowego laptopa albo jakąś konsolke od was? Kupimy towar stwierdzimy, ze dostalismy bubel, wy nam oddacie kase a sprzedawca niech sie dalej martwi? Jak to dokładnie jest? Na każdej aukcji obowiazuje taka promocja?
Z tego co pamietam pojawilo sie kiedys znalezisko innego uzytkownika wykopu z podobną sytuacją ale nie pamietam jaki wykopek to wrzucał.
#allegro #prawo #dzialalnoscgospodarcza
  • 113
  • Odpowiedz
@Quest: I jeszcze mają automata, jak prywatnie do kogoś piszę, że chcę coś kupić poza allegro, czyli ingerencja w prywatne wiadomości.
  • Odpowiedz
@Quest: ukryj dane wrażliwe (osobowe, numery i tytuły aukcji) i jak po samej treści nie będzie się dało ustalić żadnej ze stron sporu ani szczegółów oferty to co w tym nielegalnego?
  • Odpowiedz
@Quest: odwołaj się w sądzie z prośbą o wydłużenie terminu na odwołanie (XD dziwnie zabrzmiało). Uzasadnij. Z automatu daja zgode zazwyczaj. Dalej z górki.
  • Odpowiedz
może wklej korespondencję?

Chetnie bym to zrobił ale to podobno nielegalne.


@Quest: niby dlaczego? Jesteś właścicielem korespondencji jeżeli została wysłana do ciebie, możesz z nią zrobić co tam chcesz (niekoniecznie podając imiona i nazwiska osób wymienionych w treści).

https://www.experto24.pl/prawo-prywatne/prawo-cywilne/dobra-osobiste/kiedy-mozna-upublicznic-korespondencje.html

Ponad poltora roku temu zakonczylem dzialalnosc polegajaca na dropshipingu. Sprzedawalem za posrednictwem waszej wspaniałej platformy. Zamowienia szły w setki miesięcznie, oferty byly dobrze opisane, a wasza prowizja wynosiła grube tysiaki.


Największy
  • Odpowiedz
@lose_is_improve: piszesz do nich maila i zwracają, choć sam straciłem sporo pieniędzy, bo przy masowej sprzedaży wysyłanie maili jest po prostu czasochłonne. Jak w systemie nie ma wpłaty kupującego oraz nie podajesz danych do przelewu to prowizja powinna być zwracana z automatu...
  • Odpowiedz
@Quest Allegro to już shit, chyba coś "ala" mafia.
Mam tam konto od 2001 roku, ale nie kupuje na allegro od 10 lat.
To co dzieje się z tym serwisem woła o pomstę do nieba a usunięcie historii dawnych komentarzy tylko spotęgowało irytację.
  • Odpowiedz
@Quest: może mniejszy absurd, ale mi kochane @allegro_pl: 1.01.2019 zamiast standardowych życzeń noworocznych (jak reszta firm, które mają do mnie maila) wysłało fakturę do zapłaty. Tytani budowania relacji i marketingu, tylko hajs się liczy i nic więcej.
  • Odpowiedz
@mojwa: ale na dużych hurtowniach pozwalających na dropshipping nie zarobisz tyle co na chińskich serwisach (nie tylko ali) i januszkach niczego nie świadomych (potem tylko płaczo i pomstujo, bo nie wiedzieli, że będą czekać miesiąc na paczkę).
99% dropshippingu na allegro (dane z dupy ale z różnych rzeczy które widziałem na allegro to nie widziałem nigdzie dropshippingu z czasem dostawy poniżej 10 dni) to chińczyk a nie żadne hurtownie.
  • Odpowiedz
@mojwa: paragon też dostaję z wielkiej hurtowni z danymi sklepu w którym kupiłem? Nie wiem czemu tak bronisz januszków, albo dlatego, że jesteś 1% z tych co to z rzekomych wielkich hurtowni dropshippują albo jesteś jednym z januszków i chcesz tu wybielać temat, który śmierdzi od wielu lat.
  • Odpowiedz
@Quest: dobre, jak mnie #!$%@? na 50zł na doładowaniu, to ani policmajstry, ani ochrona alledrogo nic nie zdziałała
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Widocznie trzeba o większy hajs grać.
  • Odpowiedz
@Quest: Ja ci powiem dlacego tak jest. Gdyby sądy działały szybko, lub byłaby sprawniedziałajaca instytucja UOKIK, to załatwiłbyś to w tydzień. Na drodze sądowej w 2 tygodnie. A tak mamy WOLNE SĄDY i #!$%@? przecietnego polaka
  • Odpowiedz
MAŁA AKTUALIZACJA
Okazalo sie, ze dzis mialem jeszcze ostatni dzien na odwołanie i wysłałem przed chwila pismo do sadu (mam nadzieje, ze je uznają bo po 2016r jednozdaniowy sprzeciw nie wystarczy jak to niektorzy pisali)
Wyslalem tez w wiadomosci prywatnej na wykopie do allegro nick uzytkownika tak jak o to prosili ale nie dostalem jeszcze odpowiedzi.
  • Odpowiedz