Wpis z mikrobloga

Robił ktoś z was remont silnika? Jak oceniacie taką operację? Silnik mi bierze 0.5l na 1k km i strasznie mnie to wkurza, że co tysiąc km muszę tego oleju dolewać, zawsze muszę znaleźć proste miejsce, mieć na to czas, #!$%@? się tym olejem zawsze, no aż się jeździć nie chce, bo mnie to zbliża do dolewki, dlatego nie chodzi mi o kasę (bo taniej jest oczywiście kupić 5l oleju raz na 10 tyś km), ale o wygodę. Jeśli bym miał zapłacic do 1000 zł, to bym w to wszedł.

#samochody #mechanikasamochodowa #honda
  • 57
@JEST-SUPER: Same uszczelki OEM + pierścienie + panewki Ci wyjdą w okolicach 800 - 1000. Do tego robocizna, tłoki, ewentualne regeneracje, szpilki, rozrząd. Liczyłbym się w okolicach 3k z tym.

[edit] Uszczelek nie-OEM nie ma co brać.

Jeśli auto widzi odcinkę codziennie, to 0.5/1000 jest w normie. Jeśli jeżdżone emerycko, to faktycznie troszkę sporo.
@JEST-SUPER: kolego to normalne w Hondach. miałem preludę 2.2 i #!$%@?ła tyle oleju, że w bagażniku 5L bańka zawsze była bo co chwila ubytek. mi nawet więcej brała niż Tobie ale praktycznie ciągle sandał w podłodze był.
kup vw to nie będzie tak żarł jeśli nie zajechany
@slavoy: auto w super stanie, rdzy też nie ma, tylko silnik mankamentem. Mówię, nie chodzi mi o kasę bo to jest 100-150 zł raz na rok, tylko o to, że to jest dla mnie uciążliwe, że co chwilę muszę dolewać oleju i aż mnie cofie, jak mam robić jakaś dłuższą trasę
@Invisible22: zmieniłem, bo lalem syntetyk, który jest najdroższym olejem, a i tak mi gdzie znikał, więc skoro półsyntetyczny jest
@JEST-SUPER sprawdź kompresję na każdym cylindrze. Za 1000 zł to same części gdzieś tyle będą kosztowały. Uszczelki OEM mozesz kupić na forum accorda, panewki, pierścienie i uszczelniacze również, ewentualnie u jarusneta. Nowe świece, rozrząd i planowanie głowicy to kolejny 1000 zł. Do tego robocizna mechanika i wyjdzie Ci jak ktoś wyżej napisał w granicach 3000zł. Do tego zły olej lejesz. W tych silnikach musi być albo 5w30 albo 5w40. Z racji tego
@b0Ls: @b0Ls: czemu mam lać 5w40, skoro jest droższy i tyle samo go ubywa? W zimie na razie też mi odpala bez problemu na 10w40. Chcę pojechać jeszcze i tak do mechanika klocki wymienić, więc pogadam z nim na temat tego oleju i powiem żeby jeszcze raz tą miskę sprawdził, co ją łatał. Jakby silnik spalał olej, to by kopcił nie? Ja mam tylko biały dym jak jest zimno, a
@JEST-SUPER też miałem biały dym przy odpalaniu. Jak będziesz u mechanika to niech Ci kompresję silnika sprawdzi bo od tego się zaczyna. W tych silnikach wartość która jest na pograniczu wynosi 9 barów, natomiast różnice na każdym z tłoków nie powinny być wyższe jak 0.5-0.8. Maksymalna wartość to 14 barów.