Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #kia #ceed #hyundai

Hej, powoli zaczynam się z żoną rozglądać za nowym autkiem. Nie znam się na tym zupełnie, dlatego wolę przycelować w nowy samochód z salonu niższej klasy niż "pięcioletni premium".

Na oku mam dwa podobne samochody i chciałem się was poradzić, czy informacje które zebrałem są zgodne z prawdą.

1. Pierwszym wyborem jest Kia Ceed III, z silnikiem 1.4 MPI 100km, pewnie Combi w wersji M. Zamknę się w kwocie 72 tys. z konfiguratora.
2. Drugim wyborem jest Hyundai i30 - ten sam silnik. Wyposażenie też na podobnym poziomie.

Pierwszą sprawą o którą chciałbym podpytać jest silnik. Robimy z żoną około 6-7tys. km rocznie. Codzienna trasa wygląda tak, że jest to 6 odcinków po 500m do 3km. Wiem, że to beznadziejne jeżdżenie, ale pracujemy blisko i przedszkole mamy blisko, więc w obie strony do pracy zabieramy się całą rodziną i po drodze rozwozimy - wszystko w jednym kierunku. W związku z tym silnik pewnie chodzi non stop na zimnym, bo rozgrzać to się on nie rozgrzeje raczej.

Mechanik powiedział mi, że mam unikać w takim wypadku silnika z turbosprężarką, a ten właśnie w tych samochodach wybrałem najpierw 1.4 turbo. Poczytałem w necie i raczej też odradzali na takie beznadziejne jeżdżenie. Trasy robimy pewnie 2-3 w roku. Poradźcie proszę czy to dobry wybór.

Będzie to nasze pierwsze auto więc proszę was, dajcie po prostu znać na co zwrócić uwagę - wybrałem w Kii wersję M, bo zależy mi w zasadzie z bajerów na:
- automatyczna klima (czy warto?)
- skórzana kierownica
- wygodne fotele
- chciałbym automat, ale widzę, że automat jest tylko do tego najmocniejszego silnika i jest to sporo droższe

Coś jeszcze warto brać w nowym aucie?
  • 68
@ScaRRyMaN: to wyposażenie jest dostępne dopiero w wersji L z tego co kojarzę i jeszcze trzeba za nie dopłacić. Szczerze to nie widzę tam nic, za co warto byłoby dopłacić np. 10k.
@adrian43: tylko właśnie się zastanawiam, czy turbina w jeździe miejskiej jest mi potrzebna. A przepłacać 15k za silnik, który wykorzystam 2 razy w roku... Napiszecie mi czy spalanie w takiej jednostce jest inne? Czy jak będę jeździł raczej eko, to na zimnym silniku będzie podobne? Pojemność jest taka sama, więc może być zbliżone?
@ScaRRyMaN: niestety grzana kierownica jest tylko w najbogatszych wersjach i tam trzeba dorzaucić kilkanaście tysięcy, a tylko kilka rzeczy jest tam fajnych. Nakładki na pedały... raczej takie bajery nie są dla mnie warte jakichkolwiek pieniędzy.
@PtactwaWiele: ta nowa Kia wydaje się fajnie wykonana. Teraz mam Fabie 1, więc każde z tych wyborów, to dla mnie ogromny przeskok komfortu i jakości. ;) Idę w przyszłym tygodniu zobaczyć te autka do salonu i myślę, że będę zadowolony. Byłem już zobaczyć nową Fabię i byłem zawiedziony. Prawie identyczna jak moja 14 letnia.
@jaroslaw_madry: bardzo boje się wpaść na jakąś minę. Zupełnie się na tym nie znam i jak trzeba będzie to dopłacę do turbo z salonu. Pytam się tylko was właśnie o to czy warto. Teraz jeżdżę Fabią 1.4 75KM i nie narzekam. Trzeba tylko mieć świadomość czym się jedzie.
@kegnar: Miałem w zeszłym roku ten sam temat. Kupiłem w końcu ceeda. Jest wygodniejszy od i30 i jakość wykonania wyglada na wyższą. Zobacz ewentualnie czy w kii nie mają promocji na business line . Cena może trochę wyższa ale wyposażenie miodzio. Dodatkowo nie sugeruj się ceną z cennika, mi udało się zbić cenę z 92 do 80 tysięcy. Jeżeli chodzi o silnik to ja mam diesla 136km i nie za bardzo
@mfusnik: Czy brałeś auto z placu czy z konfiguratora? Czy sami proponowali niższą cenę czy jakoś mocno musiałeś negocjować? Co ci proponowali sami z siebie?
@kegnar: chodziło mi o auto od dilera z polski, zawsze to jakieś oszczędności. Znajomi mają i30 z 1.4 (z grzaną kierownicą), ale te auto jest za słabe na kilka osób, a jadąc kiedyś w trasę (choćby na wakacje), więcej mocy to większe bezpieczeństwo.
@jaroslaw_madry: Dziękuję ci za opinię. Jeżeli diler będzie zainteresowany sprzedaniem mi mocniejszej jednostki w dobrych pieniądzach, to wezmę to pod uwagę. Jeżeli potraktuje mnie jak parcha i powie, że cena z konfiguratora jest ostateczna, to będę zamawiał tańsze auto. Zakup auta na ten moment za 90 tys. jest dla mnie trochę przesadzonym wydatkiem w stosunku do potrzeb.
@mfusnik: A czy jak kupowałeś Ceeda, to brałeś jeszcze jakieś inne marki i modele pod uwagę? Jakieś Ople, Toyoty, Mazdy, Fordy itd? Dasz znać jakie masz przemyślenia na temat innych marek?
@jaroslaw_madry: Jakbym miał kupować używane auto to jednak wolałbym wydać w granicy 30-40k. Jak mam wydać 60-70 to zdecydowanie wolę nowe z gwarancją. Jak pisałem, nie jeżdżę dużo, więc nie nacieszę się dużym silnikiem za bardzo.
Coś jeszcze warto brać w nowym aucie?


@kegnar:
- kamera cofania
- podgrzewana kierownica
- podgrzewane fotele

w styczniu odebrałem nowe Picanto, jeżdżę już prawie rok i jestem zachwycony ;)
@epi: podgrzewane fotele i kierownica niestety są dopiero w wyższej wersji wyposażenia i w dodatku za dopłatą. Sama dopłata 2k mnie nie boli, ale dopłata do wersji L w której nie widzę niczego ciekawego już mnie boli ;) Ale dzięki za info - faktycznie to jest coś co bardzo bym chciał mieć.
Dodatki w wersji L:
Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego foteli przednich
Regulowana wysokość siedziska fotela pasażera
Przyciemniane szyby tył
Wykończenie wnętrza Premium: tapicerka materiałowa z elementami skóry ekologicznej, chromowane klamki wewnętrzne, elementy
wnętrza lakierowane na wysoki połysk w kolorze czarnym
Felgi aluminiowe16 calowe z oponami 205/55/R16
Kolorowy wyświetlacz LCD komputera pokładowego o przekątnej 4.2” (niedostępne dla wersji Business Line)
Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją kierunkowskazów
@kegnar: policz lepiej czy robiąc takie małe przebiegi nie bardziej opłaca się wam jeździć taksówką. Pamiętaj o utracie wartości i kosztach niezależnych od przebiegu (OC, badanie techn, wymiana oleju (trzeba co rok tak czy siak).
No i nawet wolnossące 1.4 na tak krótkich dystansach będzie palić 10-12 litrów - popatrz testy spalania na Autocentrum.
@epi: też doceniam te dodatki w picanto, tylko że ja mam z 16 roku ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@kegnar: ekoskóra w kii to dziadostwo (w innych markach też). Na długo bierzesz wóz? Przy tych przebiegach znowu bardziej opłaca Ci się chyba najem długoterminowy btw ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sztefen_muller: Jestem świadom kosztów, ale to zakup na 7-10 lat, więc po tym okresie zadbane auto z małym przebiegiem będzie w moim odczuciu łatwo sprzedać. Auto jest mi po prostu potrzebne, bo to przy rodzinie 2+2 ogromny komfort i mnie na niego po prostu stać. Spalanie wiem, że będzie takie, bo moja fabia teraz pali 10 litrów mimo takiego śmiesznego silnika.

A i bym zapomniał: Taxi = HIV ;)
@kegnar: no to faktycznie zakup. Spalanie to około 8 litrów Ci wyjdzie (wiem, bo pracownica pokonuje takie dystanse w i30 z takim silnikiem, ale wóz z 08 roku). Możesz ewentualnie w tych pieniądzach kupić też Dacie z lepszym wyposażeniem
@sztefen_muller: Patrzyłem na hybrydy, ale w zasadzie do 100k to zostaje ci tylko Auris, który mam w firmie i bardzo w środku mi się nie podoba. Mieszkam też w bloku więc pełen elektryk nie wchodzi w grę bo nie mam go gdzie ładować.
@ScaRRyMaN: Patrzyłem na Dacie i Tipo, ale żona powiedziała, że kategorycznie nie chce żadnych wynalazków. Wolę chyba normalną markę i trochę uboższą, tym bardziej, że nie mam takich wygórowanych wymagań odnośnie wyposażenia.
@ScaRRyMaN: @epi: No to się przejdę do salonu i wrócę pewnie z kolejną serią pytań ;)

A powiedzcie mi jak to jest z gwarancją i serwisem. Mogę kupić auto np. w Warszawie i realizować gwarancyjne naprawy w Bydgoszczy?
@kegnar: Myślałem nad aurisem ale jak zobaczyłem jakość wykonania to podziękowałem panu za jazdę próbna. Dosłownie wsiadłem wysiadłem. Inne marki cenowo nie miały podejścia przy moich założeniach. Reasumując wybór był między hyundaiem a kia. Kia wygrała bo była wygodniejsza, wcześniej miałem 8 lat hyundaia i mam jak najlepsze zdanie o obu markach.
@z--x: Ale jeździłeś tym autem, czy tylko to takie spostrzeżenia na podstawie innych doświadczeń? Mi jest naprawdę potrzebny dupowóz po mieście. Jeżeli się to auto w ogóle odpycha, to już pewnie starczy ;)
@perun79: Nie oglądałem, ale szczerze to przestraszyłem się marki. Fiat kojarzy mi się z zupełną niesolidnością. Tylko ze znajomych jedna osoba kupiła fiata to przez pierwsze 3 lata w naprawie był kilkanaście razy. W Focusie się boję tych silników 1.0 3 cylindry. Używki nie chcę, jedynie, że od znajomego pewną sztukę.
@kegnar: ja jeździłem tym 1.4 100km w ceedzie z '13. Był naprawdę wystarczający i dawał radę do 80km/h (spodziewałem się znacznie znacznie gorszej dynamiki). Potem już troszkę słabiej.

Odnośnie Business Line, to kiedyś była to opcja do wersji M i wiązała się m.in. z podrzewaną kierownicą i fotelami, nawigacją, lampami led z tyłu, składanymi lusterkami z wbudowanym oświetleniem drzwi i drogi.

Teraz niestety wersja BL została dość istotnie okrojona :(