Aktywne Wpisy
biaukowe +289
IKEA poucza Polaków jakiego języka mają używać!
Poza klasykami jak "cygan" i "murzyn", znany sklep meblowy za problematyczne uznał m.in. sformułowania: osoba niepełnosprawna, związek homoseksualny, zmiana płci, kryzys migracyjny: https://www.ikea.com/pl/pl/local-apps/pdf/Leksykon-dobrego-jezyka.pdf
Pod propagandową ulotką podpisała się m.in. "Judyta Rozmus, Liderka Projektu Wsparcia Osób z Doświadczeniem Uchodźczym w IKEA Retail w Polsce".
Znalezisko: https://wykop.pl/link/7469377/ikea-poucza-polakow-jakiego-jezyka-maja-uzywac
#bekazlewactwa #polska #ikea #propaganda
Poza klasykami jak "cygan" i "murzyn", znany sklep meblowy za problematyczne uznał m.in. sformułowania: osoba niepełnosprawna, związek homoseksualny, zmiana płci, kryzys migracyjny: https://www.ikea.com/pl/pl/local-apps/pdf/Leksykon-dobrego-jezyka.pdf
Pod propagandową ulotką podpisała się m.in. "Judyta Rozmus, Liderka Projektu Wsparcia Osób z Doświadczeniem Uchodźczym w IKEA Retail w Polsce".
Znalezisko: https://wykop.pl/link/7469377/ikea-poucza-polakow-jakiego-jezyka-maja-uzywac
#bekazlewactwa #polska #ikea #propaganda
wap_eeL +1631
FSO Polonez MR’89 „przejściówka”
Pod koniec lat osiemdziesiątych włodarze FSO doszli do słusznego wniosku, że ich najmłodszemu produktowi, to jest Polonezowi, przydałby się lifting nadwozia. Jako że pas tylny i klapa bagażnika były dotychczas omijane przy pomniejszych liftingach, uznano, że tym razem warto zająć się tą częścią auta. W tym celu przeprojektowano pas tylny, na skutek czego „akwarium” otrzymało nową klapę bagażnika oraz światła tylne.
Zastosowanie nowej klapy bagażnika sprawiło, że próg załadunku obniżył się z wysokości 95 do 66 cm. Klapa otrzymała także nową wycieraczkę. Wszystkie te rozwiązania przeniesiono potem do modelu Caro. Z pomniejszych zmian warto wspomnieć o nowych kierunkowskazach bocznych, których zmieniono położenie, które – podobnie jak pas tylny – przeniesiono do późniejszego Caro.
Niewielkiej zmianie uległa także oferta silnikowa – od roku ’90 zaczęto montować motory 2.0 DOHC pochodzące z europejskich magazynów Forda. Silniki te, w przeciwieństwie do wcześniej stosowanych fiatowskich, były stosowane zarówno w cywilnych egzemplarzach, jak i w radiowozach.
Produkcję przejściówki zakończono w 1991 roku, zaś następcą został model Caro, który do modernizacji w ’93 dzielił zdecydowaną większość części mechanicznych z pierwszym Polonezem.
#samochody #motoryzacja #fso #prl #gruparatowaniapoziomu #polonez
A jaka afera była, bo ojciec jechał kupić audi 80, a przyjechał z poldkiem przejściówką XDDDDDDDDDDDDD
@Cane: owszem ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) ale nie z peloponezem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@NieZegnamSieWoleWitac: pierwsze poldoloty ładne oczy miały
@boctok: z polonezami jest tak, że albo trafisz na zadbany i (w miarę) bezawaryjny egzemplarz albo trupa psującego się częściej niż mercedes ze "Zmienników" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@SonyKrokiet:
(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Z częściami coraz gorzej, a koszta... jeśli nie jesteś pasjonatem, kup popularny cywilizowany dupowóz, Astrę G, Vectrę B, jakiegoś VAGa, części kosztują grosze i są dostępne wszędzie. Nawet