Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Moim problemem jest to, że pracodawca - właściciel małej agencji interaktywnej, w której jestem programistą narzeka na moją "za niską wydajność", chociaż ja w pełni skupiam się na tym co jest do mnie przydzielone, w przeciwieństwie do innych nie prowadzę prawie żadnych rozmów na tematy niezwiązane z pracą i nie przeglądam internetu poza potrzebną mi dokumentacją, często po 8 godzinach jestem tak zmęczony że po godzinach pracy nie jestem w stanie normalnie funkcjonować.

Twierdzi, że przynoszę straty, w co trudno mi uwierzyć, bo od klienta za godzinę (według oszacowań, które są za niskie - dane niżej, ale pochodzące od senior developera, przez co trudne do podważenia) mojej pracy bierze prawie ośmiokrotnie więcej niż mi płaci, jako że jestem juniorem.

Poniżej przykłady czasu wykonywania zadań, pierwsza kolumna określa oszacowanie tzn. za ile klient zapłacił, druga prawdziwy czas jaki był mi potrzebny.
32 ; 17,2
16 ; 13,4
15 ; 22,5
10 ; 7,9
8 ; 19,5
12 ; 6,6
2 ; 1,7
10 ; 12,5
24 ; 30,5
40 ; 68,7
2 ; 1,9
0,5 ; 0,6
1 ; 1,1
12 ; 16,1
10 ; 17,9
25 ; 12,7
5 ; 9,2
3 ; 5,8
Są to bardzo nieprawidłowe wartości?

Biorąc pod uwagę wszystko co opisałem wyżej, naprawdę jest możliwe żebym dosłownie przynosił straty, tzn. że firma miałaby więcej pieniędzy gdyby mnie w niej wcale nie było? Z moich wyliczeń z uwzględnieniem podatków i innych opłat wychodzi, że nawet gdybym zawsze dwukrotnie i więcej przekraczał czas, byłby zysk a nie strata, ale może czegoś nie uwzględniam? Tutaj prosiłbym kogoś obserwującego #biznes o odpowiedź. Przypominam - jeżeli zrobię coś w czasie równym szacowanemu, firma dostaje od klienta ok. 8-krotność tego co ja dostaję.

Problem jest ze mną, czy z pracodawcą?

W szczególności, czy trafiłem na tzw. janusza biznesu i według was gdy minie rok od rozpoczęcia powinienem przejść do któregoś z jego konkurentów?

#programowanie #webdev #praca #biznes #pracait

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo