Wpis z mikrobloga

  • 0
@adekad możesz wyszukać w google zdjęcia największych kontenerowców i zobaczyć, że są załadowane w 80-90 procentach kontenerami 40ft. Zamiast 19 tys. wiozą np. 8 tys. więc możemy założyć, że łącznie mają ok. 11 tys. kontenerów. Podawane zdolności ładunkowe w TEU po prostu ładniej wyglądają na papierze.
  • Odpowiedz
Aż kurla konto założyłem (°°

Moje dwa ostatnie siostrzane statki miały po 72240kW tj ~ 98200 KM, pojemność ok 13tys TEU. Przy obrotach ekonomicznych spalały ok 120ton na dobę, a gdy się nam spieszyło ok 200 t. Nikt na statku nie bawi się w liczenie ile litrów na godzinę, spalanie podaje się w tonach na dobę. W zależności od portu i ceny
  • Odpowiedz
@Aeny: @NieZegnamSieWoleWitac: @baxik20: @24-Sto: @adekad:

Z tego powodu, że wykop zawsze domaga się źródeł informacji to jeszcze wrzucę coś od siebie, na podstawie statku, na którym kiedyś pracowałem, żeby potwierdzić dane, które podaje @karski

Screen pokazuje wycinek z comiesięcznych testów silnika głównego na kontenerowcu o mocy maksymalnej ok. 45000 kW czyli w przybliżeniu 60000 KM.
Jak widać, podczas testu statek poruszał się z prędkością 22 węzłów, przy
cadet - @Aeny: @NieZegnamSieWoleWitac: @baxik20: @24-Sto: @adekad: 

Z tego powodu,...

źródło: comment_76tqh80aUNQZhAVUv476Ngu0L6n0ZzB9.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Pojazdy wodorowe, czy na alkohol istnieją lub istniały, są dużo czystrze a niestosowne.


@sid127: Spalanie wodoru jest eko, ale jego produkcja juz nie. Samochodu na wodor nie sa stosowane bo maja problemy, rozne. Glownym problemem jest przechowywanie wodoru, najlepiej do tego sie nadaje porowany olow, wodow sobie fajnie siedzi w tych porach i jest bezpiecznie przechowywany. Problemem dla samochodu jest to, ze olow jest bardoz ciezki i sam zbiornik na wodor
  • Odpowiedz
@m4kb0l: elastyczny rurociąg, do statku podpływa barka, dźwigiem podaje przewód, który przykręcasz do odpowiedniego rurociągu na kolektorze do bunkrowania. W zależności od wymagań rurociąg ma wytrzymać odpowiednie ciśnienie, nie pamiętam dokładnie ile ale tak co najmniej 5 bar. Wrzucam swoje zdjęcie z takiego zabiegu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
edit: bunkrowanie = tankowanie
cadet - @m4kb0l: elastyczny rurociąg, do statku podpływa barka, dźwigiem podaje przew...

źródło: comment_qLPh0mKFqjdTrLuHxr7OICfi6USg1BJO.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@m4kb0l: kolega @cadet jest najwidoczniej z piwnicy i wszystko już opisał i on nadzoruje z pokładu operacje bunkrowania. Ja wtedy pilnuje by mi pudełek krzywo nie postawili ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ciśnienie z pewnością spore, w tym roku w firmie na innym statku gościa zmiotło z pokładu gdy odkręcił śrubę, siła odrzutu wyrzuciła go za burtę i biedak spadł na bunkierke. Niestety odszedł na wieczną wachtę.
  • Odpowiedz
@Aeny Cos duzo pali jak na te moc. Wezmy 1000 razy slabsze 1.4 1100 koni. Przy takim przeliczniku wychodziloby 0.33 litra na minute czyli 20l na godzine. Jakiejby nie dobrac predkosci wychodzi strasznie duzo a trzeba wziac pod uwage ze silniki okretowe sa optymalizowane na niskie zuzycie paliwa.
  • Odpowiedz
@sid127: ale on jest jeden i zaspokoją dostawy dla powiedzmy 100tys ludzi, którzy z kolei maja pewnie circa 80tys samochodów.

No i jak już ktoś wspomniał to spalanie jest z #!$%@? wzięte a nie rzeczywiste
  • Odpowiedz