Wpis z mikrobloga

  • 3
@zerathul na razie nie mamy technologi na pozyskiwanie taniej i ekologicznej energii tak samo jak nie posiadamy technologi ekologicznego przechowywania energii.
To co posiadamy, to złudzenie, że jest eko.
  • Odpowiedz
  • 8
@martix437
@24-Sto dobrze napisane, wchodząc głębiej w klasyfikację to na statkach nie używa się mazutu, tylko paliwa ciężkiego (pozostałościowego) - heavy fuel oil, które spełnia inne normy niż mazut. Oczywiście zazwyczaj mówi się o mazucie, ponieważ barwą i lepkością przypomina paliwo ciężkie.
  • Odpowiedz
@sid127: > na razie nie mamy technologi na pozyskiwanie taniej i ekologicznej energii tak samo jak nie posiadamy technologi ekologicznego przechowywania energii.
To co posiadamy, to złudzenie, że jest eko.

Niczego nie mówiłem o eko. To tylko takie pierwsze kroki dla czasów kiedy faktycznie będziemy mieli i lepsze akumulatory, i lepsze sposoby produkcji energii. Infrastruktura już będzie gotowa, a obecnie pozbędziemy się części smogu i smrodu z miast
  • Odpowiedz
  • 1
@zerathul to powtórzę pierwszy mój komentarz: ten silnik w dwie min spała tyle, co ja w rok. Ale to ja jestem największym trucicielem środowiska.
Ps. Jakoś stężenie smogu wzrasta w okresie zimowym, gdybyśmy tylko wiedzieli dlaczego?
  • Odpowiedz
Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę że największe kontenerowce zabierają na pokład 20000 kontenerów. Ciekawe ile pali 20000 tirów na trasie Chiny Europa i jakie finanse z tym się wiążą
  • Odpowiedz
  • 1
@zerathul pije do tego, że wszystko nas truje w dużo większym stopniu jak auta, a to właśnie samochodom osobowym, czyli zwykłym obywatelem każe się spełniać wszelkie "normy". Czemu nie zrobią kontenerowca z panelami słonecznymi lub jak kiedyś na żagle? Bo liczy się czas= hajs do zarobienia i wszyscy mają to w dupie, a Kowalski niech płaci klimatyczne.
  • Odpowiedz
@sid127: a to się zgodzę z tym stwierdzeniem. Po prostu jak ludzie piszą, że energia elektryczna tak samo kosztuje co jego pełen bak paliwa to aż wstyd, że tacy ludzie mogą głosować i nie potrafią spojrzeć na to szerzej niż zakres jego podwórka
  • Odpowiedz
  • 11
@zerathul nie uważam żeby auta elektryczne były nasza przyszłością,przynajmniej na razie, ale cieszę się z tego, że ta technologia jest rozwijana, może kiedyś coś z tego będzie. Wkurza mnie natomiast, promowanie aut elektrycznych jak eko, bo tak nie jest i na razie napewno nie będzie.
Np. Spalanie LPG jest dużo czystrze od benzyny czy diesla, a nie jest to w ogóle promowane, a wręcz traktowane na równi z dieslem. Czemu? Hajs.
Pojazdy
  • Odpowiedz
  • 3
@Aeny z tym spalaniem to niezła ściema, mój statek z 60 tys. konnym silnikiem przy 20 węzłach palił na dobę 110 ton, a ten miałby palić ~450?
  • Odpowiedz
  • 1
@Fennekk zastąpią i to tylko kwestia czasu. Wszyscy są pewni wysokiej szkodliwości akumulatorów dla środowiska, a zapominają ile gównianych części trzeba wyprodukować do złożenia silnika spalinowego. W dodatku, silnik elektryczny jest o wiele bardziej wytrzymały niż spalinowy.

@sid127 jakość powietrza stojąc w korku na pewno by się poprawiła i o to w tym chodzi. Nie czujesz zapachu spalin diesla, za którym stoisz na światłach? Filtrowanie powietrza w kabinie samochodu to nie rozwiązanie,
  • Odpowiedz
  • 3
@adekad piszesz nieprawdę, żaden statek nie wezmie 19 tys. załadowanych TEU. To byłby fenomen. Statki wożą głownie FEU. Obliczenia, które tutaj robicie to jest straszne naciąganie.
  • Odpowiedz