Obecnie najbardziej autonomiczne auto na świecie to nie #tesla Zobaczcie jak wygląda autonomiczność poziomu 4. Tesla ma autonomiczność poziom 2. Autonomiczność poziomu 5 wyklucza człowieka, więc jest blisko. #renault #symbioz #motoryzacja #samochodyelektryczne #autonomia #automatyka
@piotrulos: Poziom 3 obarcza odpowiedzialnością system kierujący samochodem a to skutkuje możliwością pozwania firmy za wypadek. Więc Tesla rozsądnie nadal sprzedaje swój system jak "2" czyli jak np. tempomat. Przy 3 kierowca może czytać gazetę i ma ~10 sekund po ostrzeżeniu
@divinorum: przeciez to samochod legenda od google od ktorego wszystko sie zaczelo. Tylko on ma lidary i inny sprzet za gruby hajs a inne firmy samochodowe chca doscignac wzor uzywajac tanich kamerek. Oczywiscie sa one daleko w tyle. Ten samochod od waymo to wglad w przyszlosc.
@grim_fandango: To (Waymo) jest poziom 5 w obszarze testów. Przy okazji - Tesla bardzo dobrze postąpiła, że reklamuje i sprzedaje swój system jako FSD (almost all conditions) a nie poziom 5 bo by się hejterki pluły w przyszłości jak będzie jeździć tylko po, powiedzmy drogach asfaltowych, a nie po andyjskich ścieżkach lawirując między lamami i kamiennymi lawinami.
@anon-anon: Nie, to nie jest poziom 5. Waymo skanuje obszar i się uczy, nie porusza się po "obcych" dla siebie terenach. Jakby wjechał na wiejską drogę to by zgłupiał.
@grim_fandango: Jak najbardziej jest to poziom 5. Ma GPS i LIDAR skanuje i aktualizuje wcześniejsze dane w czasie rzeczywistym. Musi reagować na zmiany typu roboty drogowe itd. Jakby wjechał w nieznany teren to po prostu poruszał by się bardzo ostrożnie i zachowawczo.
@divinorum: wszystko fajnie, ale z tego co mi wiadomo Symbioz jeździ tylko po niektórych drogach we Francji. I są to drogi zeskanowane, oznaczone specjalnie pod to auto, więc czy jest się czym zachwycać? Prawdziwy postęp robią auta, którymi możesz jeździć gdziekolwiek, a one rozpoznają każdą sytuację oraz się do niej dostosują (czyt. nie widziały ich wcześniej i właśnie taka jest Tesla). Poza tym, wkleiłeś filmik, a tu ani sytuacji jak zachowuje
Tesla ma autonomiczność poziom 2. Autonomiczność poziomu 5 wyklucza człowieka, więc jest blisko.
#renault #symbioz #motoryzacja #samochodyelektryczne #autonomia #automatyka
( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://youtu.be/KWxbzwYy3B4
https://qz.com/1444810/california-is-letting-waymo-test-self-driving-cars-without-humans/
@divinorum:
@piotrulos: Poziom 3 obarcza odpowiedzialnością system kierujący samochodem a to skutkuje możliwością pozwania firmy za wypadek. Więc Tesla rozsądnie nadal sprzedaje swój system jak "2" czyli jak np. tempomat.
Przy 3 kierowca może czytać gazetę i ma ~10 sekund po ostrzeżeniu
Oczywiscie sa one daleko w tyle. Ten samochod od waymo to wglad w przyszlosc.
źródło: comment_3wRYmvZwh1NvCoMXR5qLIUnJxNbn2NTd.jpg
PobierzPrawdziwy postęp robią auta, którymi możesz jeździć gdziekolwiek, a one rozpoznają każdą sytuację oraz się do niej dostosują (czyt. nie widziały ich wcześniej i właśnie taka jest Tesla).
Poza tym, wkleiłeś filmik, a tu ani sytuacji jak zachowuje