Wpis z mikrobloga

Jestem #programista15k. Wymagam od siebie bardzo duzo i caly czas staram sie rozwijac posiadane kompetencje mimo duzego juz doswiadczenia. Pracuje w firmie zatrudniajacej 50 osob. To oznacza ze wspolpracowalem w projektach z wieloma programistami. Nie moge nazwac ich kolegami bo wiekszosci nawet nie widzialem na oczy (pracuje zdalnie od dwoch lat). Bylem tez outsourcowany kilka razy do projektow prowadzonych przez inne firmy. Ciezko w to uwierzyc ale jakies 90% osob z ktorymi wspolpracowalem to jacys kompletni amatorzy. Gdy ja za cos sie zabieram, nie ma mozliwosci zebym robil to bez swiadomosci wszystkich konsekwencji. Jezeli czegos nie wiem, ucze sie i rozwiewam watpliwosci. Programowania praktycznie nauczylem sie sam. Nie mialem zadnego mentora. Prowadzila mnie ciekawosc, chec poznania jk eszystko dziala pod spodem. Czy to taka unikalna cecha? No wszyscy praktycznie robia cos po omacku. Najgorzej jest jak dostaje powiadomienie o merge requescie. Boje sie patrzec na diffa tak samo jak ogladac film z imprezy na ktorej za duzo wypilem. Najczesciej rzucam to nad czym praxowalem, wchodze na brancha i poprawiam bo nie przezylbym gdyby taki gownokod trafil do developa, a przeciez szansa ze typ zrozumie uwagi w komentarzach jest zadna. Mimo ze oficjalnie nie jestem zadnym leadem, wszystkie najtrudniejsze do zrobienia rzeczy przypinam na siebie bo wiem ze jak ja tego nie napisze to i tak pozniej bede musial poprawiac po kims bo nie bedzie dzialalo tak jak powinno. Staram sie, dopieszczam kazdy szczegol, dbam jak o dziecko, wroze z fusow jezeli nie ma jeszvze wymagan cslego projektu (zdarza sie), a wszystko po to zeby w przyszlosci mozna bylo latwo pracowac z tym kodem. Zeby nikt nie mial problemu. No ale to wymaga myslenia, a mam wrazenie ze ciezko o to wsrod programistow. Rozumiem ze w pewnym wieku nie ma sie czasu na rozwijanie sie, ale do #!$%@? nedzy - w tej branzy musisz miec czas, inaczej daj sobie spokoj. Tym bardziej ze jest to #frontend, ktory