Wpis z mikrobloga

#excel #vba #kiciochpyta

Potrzebna pomoc z Excelem. Dokładniej chodzi o sprawdzenie poprawności tablicy decyzyjnej.

O co chodzi?
Mam: wypisane wszystkie możliwe wartości i zrobioną tablicę decyzyjną.
Chcę: otrzymać tabelkę w której będą wszystkie możliwe kombinacje moich wartości wraz z przypisaną odpowiedzią na podstawie tabeli decyzyjnej.

Problem opisałam dokładniej na prostym przykładzie tabeli decyzyjnej "Czy kupić napój?":
https://goo.gl/kFrcmA

Nie znam się niestety na makrach i nigdy nie praktykowałam VBA. Co do funkcji Excelowych- próbowałam ale chyba moja wiedza nie starcza tak daleko aby znaleźć odpowiednie....
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@katharinkaa: stworzenie tabeli nr 3 - listy wszystkich kombinacji wariantów (bez ostatniej kolumny) jest banalne. Cala zabawa zaczyna się przy wypelnianiu ostatniej kolumny. To na pewno nie jest trywialne, a poziom skomplikowania zależy między innymi od:
- rodzajów operatorów użytych w regulach - w przykladzie widać co najmniej 3 - zbiór wartości, przedzial wartości (zamknięty i otwarty), >=
- tego, jak dokladnie te reguly są zapisane - czy na przyklad zbiory wartości
  • Odpowiedz
@brak_nicku:
1. Tak, tabela decyzyjna (tabela 2) z kupowaniem napoju celowo jest sprzeczna (w sensie, że zakresy wartości nachodzą na siebie).
Dlaczego tak zrobiłam? Ponieważ podejrzewam, że moja rzeczywista tabela decyzyjna też jest sprzeczna. Po prostu jest już tak wielka, że nie mam pewności czy wszystko z nią ok. Dlatego właśnie potrzebuję to sprawdzić i do tego mi posłużyłaby tabela 3.
Potrzebuję zweryfikować zarówno kompletność jak i brak sprzeczności.
2. Rodzaje operatorów:
  • Odpowiedz
Obstawiam, że Power Query też by podołał :)

@DwaNiedzwiedzie: nie dzialalem zbyt wiele z PQ, ale mam wątpliwości, czy poradzi sobie z regulami zapisanymi w pojedynczych komórkach, gdzie w dodatku jeszcze mogą wystąpić różne operatory
  • Odpowiedz