Wpis z mikrobloga

@uwielbiamnalesniki: Zawsze masz w umowie określone zasady współpracy, czyli kiedy i jak wygląda kwestia płatności, odpowiedzialności obu stron, praw autorskich, zakazu konkurencji itp. Do tego często obok umowy jest zlecenie, czyli załącznik do umowy, w którym masz podane szczegóły, czyli np stawkę, firmę dla której wykonujesz zamówienie (jeżeli umowa jest z pośrednikiem), miejsce pracy itp.
@uwielbiamnalesniki: Własna dzialaność, czy B2B, zmienia jedynie formy pewnej współpracy, ale nadal masz klientów - tymi klientami jest zarówno druga firma, jak wszyscy inni jej pracownicy. Jeżeli masz dostarczyć konkretny program i jesteś w stanie go od A do Z zdefiniować, w większości miejsc flex-time jest jak najbardziej możliwy. Ale niezależnie czy pracujesz dla polskiej firmy czy zagranicznej, wciąż będziesz miał godziny w których musisz być dostępny w taki czy inny
@uwielbiamnalesniki:

Zwykle w umowie są określone godziny i miejsce pracy

raczej aż tak to nie jest zdefiniowane wprost, bo byłoby łatwo zakwestionować, że to w sumie była umowa o pracę, nie B2B. Ogólnie pracujesz dla kogoś i jeśli nie robisz całych projektów na zlecenie, będą wymagać ciebie w określonych godzinach/na miejscu. Jak nie będzie się wam układać współpraca, to przecież mogą rozwiązać kontrakt w każdej chwili, bo Kodeks Pracy cię nie
@uwielbiamnalesniki: w praktyce B2B jakie masz na myśli to forma umowy śmieciowej, a nie umowa kontrahentów biznesowych. W zdecydowanej większości przypadków pracujesz jak na etacie, ale jesteś gorzej chroniony prawnie i gorzej opłacany (mimo, że końcowa kwota która zostaje dla ciebie się zgadza). Bardzo często (a praktycznie zawsze) masz normalny urlop i okres wypowiedzenie co najmniej miesiąc.
Na etacie również możesz mieć ruchomy czas pracy.
Generalnie B2B jako zastępstwo etatu nie
@uwielbiamnalesniki: niby jest tak jak piszesz, ale bedziesz troche z reka w nocniku jezeli oni podejda do tego tak samo jak Ty

no bo skoro jestes uslugodawca, to odpowiadasz za bledy jak kazda normalna firma = bug ktory powoduje strate przestuj = kara finansowa dla Ciebie lub darmowe naprawienie bledu / darmowe godziny, w koncu jestes uslugodawca i miales zrobic dobrze, wiec poprawka i odszkodowanie za bledy sa po Twojej stronie