Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Jestem absolwentem informatyki, aczkolwiek poszedłem na te studia tylko dlatego, że byłem dobry z matematyki(zdałem maturę rozszerzona na poziomie 80% i angielski na 90%). Do drugiego roku studiów nie wiedziałem co to znaczy prawdziwe programowanie, od drugiego roku zacząłem tworzyć własne projekty i poza szkoła przerabiać tutoriale z internetu i po prostu kodować. Udało mi się stworzyć dwie aplikacje w javie, springu i hibernate. Po 2 roku miałem odbyć praktyki więc zacząłem szukać stażu, jednak większość firm oferujących staże w ogóle się nie odezwała, kilka już w marcu miało zamkniętą rekrutację(swoją drogą ciekawe, że na wakacyjne staże rekrutują już w styczniu), do kilku firm zostałem zaproszony, jednak testy moim zdaniem były przesadzone - w ogłoszeniach wymagali wiedzy akademickiej a pytali o naprawdę ciężkie rzeczy, których na uczelni nigdy nie słyszałem - zresztą od innych osób usłyszałem to samo.

Dostałem się tylko na jeden 3 miesięczny, aczkolwiek bezpłatny staż. Wybrałem się na niego i szczerze mówiąc zbyt dużo się nie nauczyłem. Po stażu zacząłem szukać pracy i co? Firmy dalej nie odpowiadały, pomimo iż wymagali tylko minimalnego doświadczenia komercyjnego, które miałem. Byłem na kolejnych kilku rozmowach no i dramat, szukałem pracy w backendzie a na rozmowie pytali mnie w jakim stopniu znam angulara albo reacta, zostałem też dość solidnie przepytany z html/css/js/jquery pomimo iż podkreślałem, że bardzo słabo orientuję się we front-endzie a dostawałem pytania na temat dość zaawansowanych rzeczy związanych z frontem.

Ogólnie szukałem ponad pół roku pracy jako programista i sobie odpuściłem, ponieważ teraz serio ciężko nawet studentowi o pracę.
Znalazłem za to pracę jako administrator, pomimo iż dość średnio znam linuxa i basha, jednak pracodawcy są ze mnie zadowoleni więc chyba jest OK.

#programowanie #naukaprogramowania #pracait

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo