Aktywne Wpisy
Winden +70
Mirki czy ktoś z Was spotkał się kiedyś u wulkanizatora z "dopłatą do nowych opon zakupionych poza serwisem"? Właśnie coś takiego miałem zaszczyt zapłacić w kwocie 5 ziko od opony. #pytanie #motoryzacja
monalisssa +2
Poruszałam się pojazdem nr2. Ruszyliśmy jednocześnie z nr1. W tym czasie pojazd3 ruszył praktycznie równo za nr2 tak że w momencie jak miałam wjechać na pas drogi głównej, to on się tam znalazł. Na szczęście nic nie jechało z naprzeciwka i odczekałam na lewym pasie drogi głównej aż przejedzie dalej. Zaznaczam że nr3 stał za nr2 tylko jak on ruszył, to ten się wbił szybko na prawo. Byłam na wysokości tej "grubszej"
We wczorajszym DD, pierwszym dla wspomnianego patcha, skupiono się głównie na kwestiach technicznych. W skrócie - system ekonomii napisano zupelnie od nowa, co pozwoli programistom Stellaris na wprowadzenie większego rozróżnienia między imperiami, np. poprzez umożliwienie budowy armii, statków czy budynków za inne zasoby niż minerały (np. za żywność) co do tej pory było niemożliwe ze względu na ograniczenia kodu. Nowy system ma być również mniej zasobożerny.
Ponadto w grze pojawią się nowe zaawansowane zasoby ("advanced resources"), wytwarzane z prostszych surowców lub pozyskiwane z rzadkich złóż na planetach. Będą służyły do budowy budynków, statków, megastruktur, etc.
Link do dd tutaj
Znacznie więcej informacji uzyskaliśmy z udostępnianych od około miesiąca twittów głównego developera gry, Martina "Wiz" Anwarda. Na podstawie twittów wiemy że zmiany w ekonomii będą dość rewolucyjne:
1. Nie będzie już pól planetarnych ("planet tiles"), na których umieszcza się populacje i buduje budynki. W zamian za to pojawią się tzw. dystrykty i budynki, które będą zapewniać różne typy prac dla populacji.
2. Będą cztery typy dystryktów. Trzy z nich będą dawać miejsca pracy odpowiednio dla populacji produkujących minerały, żywność i energię. Czwarty typ to tzw. dystrykt mieszkalny ("housing district") dający zatrudnienie urzędnikom ("clerk") produkującym dwa nowe zasoby (o tym niżej). Każdy dystrykt zwiększa też ilość domów na planecie ("housing") pozwalając prawdopodobnie na zamieszkanie większej ilości populacji oraz tzw. poziom infrastruktury. Ilość dystryktów i ich rodzaj zależeć będzie od wielkości planety i złóż zasobów jakie posiada.
3. Wraz ze zwiększaniem się poziomu infrastruktury odblokują sie kolejne sloty na specjalistyczne budynki dające m.in. zatrudnienie w bardziej wyspecjalizowanych zawodach, np. żołnierzy, policji ("enforcer"), badaczy, etc.
4. Społeczeństwo będzie podzielone na warstwy - najniższa to robotnicy czyli popy pracujące w dystryktach, następnie specjaliści czyli pracownicy budynków, oraz warstwa rządząca. W zależności od statusu i wprowadzonych praw populacje będą kosztować określona ilość dóbr luksusowych ("luxury goods"), które będą zupelnie nowym zasobem produkowanym z minerałów m.in. przez urzędników i zastąpią dotychczasowy koszt populacji w minerałach czyli dobra konsumenckie ("consumer goods").
5. Migracja przestanie polegać na przeniesieniu całych populacji, będzie to natomiast bonus lub malus do przyrostu populacji. Roboty nie będą budowane ręcznie - nowy typ specjalistów będzie produkował "części" w specjalnym typie fabryki, które będą działać jak żywność przy wzroście normalnej populacji.
6. Okrety wojenne nie będą budowane wprost z minerałów, a ze stopów ("alloys") wytwarzanych z minerałów przez populacje w fabrykach.
7. Pojawi się miedzyplanetarny rynek umożliwiający wymianę zasobów oraz niewolników.
8. Pojawi się nowy abstrakcyjny zasób produkowany przez urzędników - wartość handlowa ("trade value"), który prawdopodobnie służyć będzie do handlu z innymi imperiami. Fani spekulują na temat szlaków handlowych.
Wszystkie informacje zbiorcze w tym wątku:
Link proponuję skorzystać z opcji "threadmarks".
#stellaris #paradox
@SIMnaLTE: plus za jaja dla twórców, którzy kilka lat po premierze nie boją się uderzyć w pierś i powiedzieć "wybrane wczesniej rozwiązanie nie było dobre, orzemy i robimy od nowa".
Stellaris jest 1. Nie wiem czy pozostanie 1, myślę że przez najbliższe 8-10 lat tak, dlatego tak nad nim pracują.
Już widze jak moderzy robią gigantyczne łańcuchy surowców, pozostawiając viktorie daleko z tyłu. Dodać jeszcze jakieś systemy przesyłania towarów miedzy planetami i bedzie to gra na którą czekałem.
Może w końcu będzie czas co by przesiąść i jakiegoś moda trzasnąć do gierki.