Wpis z mikrobloga

Wiecie co się robi w cywilizowanych krajach jak mamy jednojezdniową drogę z drzewami po obu stronach i chcielibyśmy poprawić bezpieczeństwo? Nie wycina się wszystkiego w pień, bo to powoduje tylko i wyłącznie, że kierowcy jadą jeszcze szybciej przez co ewentualne zdarzenia są tragiczniejsze w skutkach (a walka o BRD to nie walka z samymi zdarzeniami ale ich skutkami - lepsze 1000 kolizji bez ofiar niż jeden poważny wypadek ze skutkiem śmiertelnym lub utratą zdrowia - karoserie się wyklepie, zdrowia i życia nie).

Ktoś w komentarzach napisał, że droga wojewódzka powinna być szybka i bezpieczna. Ale szybka jednojezdniowa droga wojewódzka bez separacji ruchu pieszego i rowerowego to przeciwieństwo bezpieczeństwa i proszenie się o katastrofę. Więc jak to się robi w cywilizowanych krajach?

Przykład 1: Dobudowa drugiej jezdni w nowym śladzie + obarierkowanie, dzięki czemu otrzymujemy bezkolizyjny odcinek drogi dwujezdniowej, gdzie pozbywamy się zarówno zderzeń z drzewami jak i zderzeń czołowych.

#drzewa #polskiedrogi #brd #polscykierowcy #motoryzacja #rower
lewactwo - Wiecie co się robi w cywilizowanych krajach jak mamy jednojezdniową drogę ...

źródło: comment_eaCCLTFpy6RZGN4fYzqlHsasYlr4ihF5.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
@lewactwo: pomysł taki trochę dziwny, bo jak mgła czy inny czynnik (nie koniecznie pogoda), jak się ktoś wbije w barierę to ona powinna chronić, a jak drzewo to automatyczny stop w miejscu :/
  • Odpowiedz
@tnorek: Jak jest mgła to się zwalnia a nie pędzi na oślep, lol, równie dobrze zamiast wbijać w barierę czy drzewo we mgle można się wbić w naczepę TIR-a, a to większe prawdopodobieństwo. Myślałem, że to dla każdego oczywiste, że we mgle się zwalnia a nie pędzi na oślep, teraz się boję, że ktoś we mnie wjedzie - masakra, jak ci ludzie zdali prawo jazdy ;/
  • Odpowiedz
@lewactwo: kto by się tam przejmował lewackimi pomysłami na poprawę bezpieczeństwa ruchu ze zgniłego Zachodu spod znaku LBGTQWERTY. OSIEM PASÓW DO SAMEGO CENTRUM PRAWEM A NIE TOWAREM. Żądamy marketów drive-through, urzędów drive-through, kościołów drive-through, kin samochodowych. Tiry na tory, pedalarzy też na tory.

Codziennie wsiadając na rower cieszę się, że całkiem przypadkiem wybrałem Holandię jako kraj do życia :)
  • Odpowiedz
Żądamy marketów drive-through, urzędów drive-through, kościołów drive-through, kin samochodowych. Tiry na tory, pedalarzy też na tory.


@geuze: Czasami mam wrażenie, że to ideologia również wykopków. To nie "TIRy" ani nie "pedalarze" powodują najwięcej wypadków, statystyki są nieubłagane - zdecydowanie najczęściej wypadki powodują jadęce "szybko, ale bezpiecznie" osobówki...
  • Odpowiedz
@lewactwo: A co w przypadku drogi z niskim SDR? Wydawanie kilkudziesięciu milionów na drogę w takim przypadku może nie przejść. (ZRiD i cała infrastruktura).
Szkoda drzew, ale mimo wszystko aż 17% wypadków na drogach wojewódzkich w Zachodniopomorskim dotyczy uderzenia w drzewo ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
dalsze decyzje podjąć po ocenie efektów


@lewactwo: przecież możesz tłukom pokazać wyniki zmian na zachodzie czy Skandynawii, to i tak powielą ich błedy
¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@lewactwo: Wszędzie gdzie jest taka możliwość to te bariery już są.

Odległość lica prowadnicy lub podstawy bariery powinna wynosić nie mniej niż:

1) 0,50 m - licząc od krawędzi pasa awaryjnego albo utwardzonego pobocza

2) 1,00 m - licząc od krawędzi pasa ruchu drogi klasy Z i dróg wyższych klas

3) 0,75 m - licząc od krawędzi pasa ruchu drogi klasy L lub D


Czyli w przypadku dróg wojewódzkich (klasy G
  • Odpowiedz
@sveq91: nie tylko, w tym samym kierunku też może być kontakt przy wyprzedzaniu i za szybkim zjeździe na swój pas. Gdy jest tylko obcierka, to leci to na drzewo a nie czołówkę, ponieważ uderzyli w drzewo.
  • Odpowiedz
@demoos: Jeżeli leci na drzewo to najprawdopodobniej te drzewo było za blisko ( ͡º ͜ʖ͡º)

Zdecydowanie najwięcej jest przypadków, że ktoś #!$%@? albo jest ślisko (why not both?) i ląduje w drzewach, bez udziału innego samochodu.

Także nie oszukujmy się, jest wiele miejsc gdzie drzew być nie powinno.

Rozwiązania które podało @lewactwo są fajne, ale jak wiadomo w Polsce brakuje kasy na takie rzeczy bo lepiej
  • Odpowiedz
Zdecydowanie najwięcej jest przypadków, że ktoś #!$%@? albo jest ślisko (why not both?) i ląduje w drzewach, bez udziału innego samochodu.


@sveq91: nie jest.
  • Odpowiedz
Jak jest mgła to się zwalnia a nie pędzi na oślep, lol, równie dobrze zamiast wbijać w barierę czy drzewo we mgle można się wbić w naczepę TIR-a, a to większe prawdopodobieństwo. Myślałem, że to dla każdego oczywiste,


@lewactwo: Zawsze może coś się zdarzyć, a to zasłabnięcie a to chwila nie uwagi jeśli uderzy w drzewo to szanse że ta osoba przeżyje maleją.
  • Odpowiedz