Wpis z mikrobloga

#lacunaafabularniekartagina #lacunafabularnie

Tak oto dotarliśmy do końca ścieżki królowej Dydony. Przygodę rozpoczynało 57 graczy, do fazy strategicznej dotrwało 55 graczy, ale już tylko 18 zostało sklasyfikowanych. Niesklasyfikowane 37 osoby to gracze, którzy grę porzucili na jednym z etapów.

Przeważała strategia podporządkowywania sobie terenów greckich, co owocowało dużą ilością żołnierzy, rekrutowanych do inwazji na Rzym, ale zdarzali się również gracze, którzy wysyłali dyplomatów w kółko do tych samych miast ;)

W klasyfikacji końcowej liczyły się:

1. Zdobyte tereny: każdy region miał przyporządkowaną wartość punktową, aby zdobyć maksymalną ilość punktów w tej kategorii wystarczyło podbić tereny zawierające łącznie 10-12 miast (im bardziej na wschód, tym miasta były wyżej punktowane). Większe zdobycze terytorialne nie dawały punktów ponad limit 20 - fabularne uzasadnienie takiego podejścia to nieefektywność administracji w związku z gwałtownym powiększaniem granic królestwa.

2. Wyniszczenie wojną: Tutaj czynników było znacznie więcej, ponieważ każdy podbój oraz inwazja na Rzym były oddzielnymi rzutami. Wyniszczenie wojną to suma kar z tych akcji, odjęta od maksymalnej punktacji. Dodatkowymi wydarzeniami, które niosły karę, było podbijanie terytoriów ateńskich przy jednoczesnych dyplomatycznych działaniach w innych rejonach Aten, a także wydarzenie po III turze z niespodziewanym atakiem wojsk greckich.

3. Skarbiec: Kwota zadłużenia, przeliczona na punkty karne, odjęte od maksymalnego wyniku oraz miesięczny przychód z nowych terytoriów, przeliczony na punkty dodatnie.

4. Poparcie ludu: Uzależnione od podejmowanych decyzji podatkowych w nich wymierzonych oraz pojedyncze wydarzenia, jak np. ucieczka z Kartaginy po III turze.

5. Poparcie możnych: Uzależnione od podejmowanych decyzji podatkowych w nich wymierzonych oraz stosunek terytoriów podbijanych siłą do terytoriów przejmowanych pokojowo. Do tego pojedyncze wydarzenia na przestrzeni całej gry.

Najlepiej z zarządzaniem Kartaginą w tym systemie poradził sobie @papier96, który jako jeden z czterech graczy stwierdził, że nie ma co czekać z powiększaniem się armii wroga i trzeba dokonać inwazji prewencyjnej.

W tym miejscu chciałabym podziękować wszystkim za grę, a szczególnie tym, którzy dotrwali do końca i oczywiście zaprosić Was do kolejnych edycji gier fabularnych. Obserwujcie tag #lacunafabularnie, aby być na bieżąco!

-----------------------------------------------------------------------
Jeżeli chcesz zostać zawołany do następnej edycji gry, zapisz się do spamlisty
lacuna - #lacunaafabularniekartagina #lacunafabularnie

Tak oto dotarliśmy do końca...

źródło: comment_iT5wbrsuD5NkxAaZIjNKEZrl1ssaErDW.jpg

Pobierz
  • 5