Wpis z mikrobloga

Mam następującą wątpliwość:
Honda Accord VII, standardowo jak na auto tego typu dosyć twarda, ale jedna rzecz mnie niepokoi, gdy jadę szybko w zakręcie auto bardzo dobrze trzyma się drogi, ale wystarczy nierówność trafiająca np. na prawe koła przy zakręcie w prawo żeby przy znacznej prędkości albo utracić pewność prowadzenia, po przesunięcie od 1cm do 30-40 przy szybszej jeździe... Czy jest to kwestia twardego zawieszenia, czy też amortyzatory są zużyte? Nie mam problemów z nagłą zmianą ruchu, mocniejszym hamowaniem, auto prowadzi się pewnie i dobrze, jedyne co mnie jeszcze niepokoi to szybka jazda po autostradzie ~150-160, np na A1 na śląsku, czasami lewy pas nie jest idealnie równy i auto podbija, mam wrażenie, że jest wtedy niestabilne. Autem z miękkim zawieszeniem bym pojechał bez problemu z taką prędkością.
Czy twarde zawieszenie tak ma, czy tez amortyzatory są na wykończeniu? Mają przejechane około 30.000, wymienione dwa i pół roku temu (kayaba). Na diagnostyce było 70% (trochę mało).
#honda #accord #motoryzacja
  • 22
@tom1988: Zawieszenie oryginalne?
Ciężko powiedzieć co odczuwasz bo każdy ma swoje odczucia. Ja nie czuję żeby auto zachowywało się niepewnie nawet na jakiś nierównościach. Skuteczność tłumienia na poziomie 70% to normalne (z tyłu zawsze gorsze z racji lżejszego tyłu) i nawet nowe amortyzatory nigdy nie mają powyżej 85-90%.
Poza tym skuteczność tłumienia nie oznacza że że pod obciążeniem auto będzie się zachowywało poprawnie.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym stabilizatory (gumy i łączniki)
@Majtkizpomponem: Wspomniałem o tym, bo kiedyś w fiacie miałem wylane amortyzatory no-name a sprawność podobną... Mam wymieniony wielowahacz z przodu i raczej niemożliwe żeby nie wytrzymał 30.000, mechanik ostatnio wymieniał gumy na stabilizatorze, też jeździł i nie miał się do czego przyczepić, dla mnie też auto prowadzi się bardzo dobrze, jedynie na szybszych łukach czuję na kierownicy niestabilność, ale to znak, że 15 calowa opona o wysokim profilu zaczyna się wyginać...
@Anal_i_zator: Gumy stabilizatora wymieniałem ostatnio z przodu, bo stare miały luz, który objawiał się głośną pracą zawieszenia.
Zawieszenie z przodu jest jest całe wymienione (30.000km przejechane), podobnie jak amortyzatory.
Jeśli jadę z rozsądną prędkością po zakręcie to oczywiście nic się złego nie dzieje, ale jak jadę na tyle na ile auto pozwala i droga jest nierówna, albo jakaś drobna nierówność której nie widziałem wyskoczy to jest dramat, auto dosłownie przesuwa jak
@Anal_i_zator: Gumy stabilizatora z przodu oryginalne oem hondy, od poprzedniego wlasciciela mam fakture na około 3700zł z początku 2016r. - wymiana zawieszenia z przodu + 4 amortyzatory - przejechane od tamtej pory około 30.000km. Inne gumy ciężko stwierdzić jak z nimi, ale jeśli było wymieniane zawieszenie z przodu to nie mogą być oryginalne... Mechanik oglądał i nic złego nie rzuciło mu się w oczy.
Dla mnie najbardziej prawdopodobne są amortyzatory, być
@Anal_i_zator: zbieżności nie musiałem robić, bo wymieniałem tylko gumy stablizatora, auto na równej drodze jedzie jak po sznurku, na nierównej przenosi wszelkie wady jezdni na kierownicę, podobno podwójny wahacz tak ma.
@Anal_i_zator: Opony micheliny, na ostatnim sezonie (bieżnik 5mm albo trochę ponad) - dobrze trzymają na mokrym, zaliczyłem raz rajd w deszczu, którego nigdy więcej bym nie powtórzył, bardzo pewna opona.
Przebieg auta 254000 wydaje się być oryginalny, jeśli kręcony to maksymalnie 40.000-50.000km.
@tom1988: Jeżeli lewe przednie koło jest na minus a prawe przednie jest podobnie na plus to przy jeździe prosto nie będziesz czuł niczego złego bo się będą kompensowały (albo lewy przód na minus i prawy tył na minus). Problem się zacznie właśnie w zakrętach przy nierównościach. W dodatku jak masz nieprawidłowy kąt pochylenia koła to mogą się dziać cuda. Zrób zbieżność bo może się okazać że każde koło jedzie w inną
@Anal_i_zator:
Sprawdzę jak powinna być ustawiona zbieżność dla tej hondy i podjadę na geometrię.
Co do samochodu, auto było jeżdżone i rozliczane na firmę, więc w taką wymianę wierzę, byłem u blacharza, po tym jak auto spadło mi raz z podnośnika i kiedy drugi podtrzymujący zjechał na blachę podwozia (szkoda gadać, głupota).... W każdym razie blacharz powiedział, że auto nigdy dzwona nie miało, lakier też oryginalny. Zawieszenie w tej hondzie podobno
@Rurzowy_Rzufff: @Anal_i_zator:
Geometria sprawdzona, minimalnie lewe tylne i prawe przednie koło wymagało korekty, teraz jest idealnie.
Wychodzi na to że albo wymiany wymagają amortyzatory albo ten typ tak ma i szybka jazda po zakrętach z nierównościami niestety nie jest możliwa.
@tom1988: kupiłem ostatnio hondę za 1k, tył momentami ucieka na bok, jadąc za nią wygląda jakby chwilami auto jechało bokiemj. byłem pewien że srogo uwalone tuleje, sworznie itd a okazało się, że nie dość, że nie to jeszcze poliuretan wrzucony. diagnosta powiedział że w takim wypadku tylko i wyłącznie wina amortyzatorów
@Rurzowy_Rzufff: W moim wypadku chyba chodzi o amortyzatory, nigdy wcześniej nie jeździłem autem trochę twardszym, dlatego wcześniej zawsze mi się wydawało, że jak leci się po zakręcie szybko (opony nie piszczą, ale czuć, że już jest pod granicą) i na jednej stronie wyskakuje nierówność to przesuwanie auta jest normalne... Ale chyba nie.
@tom1988: kwestia jeszcze jakie masz opony. prosty przykład - na 205/55/16 moje auto prowadzi się elegancko. na 205/40/17 przy każdej małej koleinie ściąga auto w jej stronę/ na 225/45/17 też jest wszystko ok