Mam następującą wątpliwość: Honda Accord VII, standardowo jak na auto tego typu dosyć twarda, ale jedna rzecz mnie niepokoi, gdy jadę szybko w zakręcie auto bardzo dobrze trzyma się drogi, ale wystarczy nierówność trafiająca np. na prawe koła przy zakręcie w prawo żeby przy znacznej prędkości albo utracić pewność prowadzenia, po przesunięcie od 1cm do 30-40 przy szybszej jeździe... Czy jest to kwestia twardego zawieszenia, czy też amortyzatory są zużyte? Nie mam problemów z nagłą zmianą ruchu, mocniejszym hamowaniem, auto prowadzi się pewnie i dobrze, jedyne co mnie jeszcze niepokoi to szybka jazda po autostradzie ~150-160, np na A1 na śląsku, czasami lewy pas nie jest idealnie równy i auto podbija, mam wrażenie, że jest wtedy niestabilne. Autem z miękkim zawieszeniem bym pojechał bez problemu z taką prędkością. Czy twarde zawieszenie tak ma, czy tez amortyzatory są na wykończeniu? Mają przejechane około 30.000, wymienione dwa i pół roku temu (kayaba). Na diagnostyce było 70% (trochę mało). #honda #accord #motoryzacja
@tom1988 ta procentowa wartość na diagnostyce to nie jest sprawność tylko i wyłącznie amortyzatorów ale całego zespołu koła. Może to prędzej wina sprężyny albo gdzieś jest luz na którejś tulei bądź sworzniu
@tom1988: Zawieszenie oryginalne? Ciężko powiedzieć co odczuwasz bo każdy ma swoje odczucia. Ja nie czuję żeby auto zachowywało się niepewnie nawet na jakiś nierównościach. Skuteczność tłumienia na poziomie 70% to normalne (z tyłu zawsze gorsze z racji lżejszego tyłu) i nawet nowe amortyzatory nigdy nie mają powyżej 85-90%. Poza tym skuteczność tłumienia nie oznacza że że pod obciążeniem auto będzie się zachowywało poprawnie. Na Twoim miejscu sprawdziłbym stabilizatory (gumy i łączniki)
@Majtkizpomponem: Wspomniałem o tym, bo kiedyś w fiacie miałem wylane amortyzatory no-name a sprawność podobną... Mam wymieniony wielowahacz z przodu i raczej niemożliwe żeby nie wytrzymał 30.000, mechanik ostatnio wymieniał gumy na stabilizatorze, też jeździł i nie miał się do czego przyczepić, dla mnie też auto prowadzi się bardzo dobrze, jedynie na szybszych łukach czuję na kierownicy niestabilność, ale to znak, że 15 calowa opona o wysokim profilu zaczyna się wyginać...
@Anal_i_zator: Gumy stabilizatora wymieniałem ostatnio z przodu, bo stare miały luz, który objawiał się głośną pracą zawieszenia. Zawieszenie z przodu jest jest całe wymienione (30.000km przejechane), podobnie jak amortyzatory. Jeśli jadę z rozsądną prędkością po zakręcie to oczywiście nic się złego nie dzieje, ale jak jadę na tyle na ile auto pozwala i droga jest nierówna, albo jakaś drobna nierówność której nie widziałem wyskoczy to jest dramat, auto dosłownie przesuwa jak
@Anal_i_zator: Gumy stabilizatora z przodu oryginalne oem hondy, od poprzedniego wlasciciela mam fakture na około 3700zł z początku 2016r. - wymiana zawieszenia z przodu + 4 amortyzatory - przejechane od tamtej pory około 30.000km. Inne gumy ciężko stwierdzić jak z nimi, ale jeśli było wymieniane zawieszenie z przodu to nie mogą być oryginalne... Mechanik oglądał i nic złego nie rzuciło mu się w oczy. Dla mnie najbardziej prawdopodobne są amortyzatory, być
@Anal_i_zator: zbieżności nie musiałem robić, bo wymieniałem tylko gumy stablizatora, auto na równej drodze jedzie jak po sznurku, na nierównej przenosi wszelkie wady jezdni na kierownicę, podobno podwójny wahacz tak ma.
@Anal_i_zator: Opony micheliny, na ostatnim sezonie (bieżnik 5mm albo trochę ponad) - dobrze trzymają na mokrym, zaliczyłem raz rajd w deszczu, którego nigdy więcej bym nie powtórzył, bardzo pewna opona. Przebieg auta 254000 wydaje się być oryginalny, jeśli kręcony to maksymalnie 40.000-50.000km.
@tom1988: Jeżeli lewe przednie koło jest na minus a prawe przednie jest podobnie na plus to przy jeździe prosto nie będziesz czuł niczego złego bo się będą kompensowały (albo lewy przód na minus i prawy tył na minus). Problem się zacznie właśnie w zakrętach przy nierównościach. W dodatku jak masz nieprawidłowy kąt pochylenia koła to mogą się dziać cuda. Zrób zbieżność bo może się okazać że każde koło jedzie w inną
@Anal_i_zator: Sprawdzę jak powinna być ustawiona zbieżność dla tej hondy i podjadę na geometrię. Co do samochodu, auto było jeżdżone i rozliczane na firmę, więc w taką wymianę wierzę, byłem u blacharza, po tym jak auto spadło mi raz z podnośnika i kiedy drugi podtrzymujący zjechał na blachę podwozia (szkoda gadać, głupota).... W każdym razie blacharz powiedział, że auto nigdy dzwona nie miało, lakier też oryginalny. Zawieszenie w tej hondzie podobno
@Rurzowy_Rzufff: @Anal_i_zator: Geometria sprawdzona, minimalnie lewe tylne i prawe przednie koło wymagało korekty, teraz jest idealnie. Wychodzi na to że albo wymiany wymagają amortyzatory albo ten typ tak ma i szybka jazda po zakrętach z nierównościami niestety nie jest możliwa.
@tom1988: kupiłem ostatnio hondę za 1k, tył momentami ucieka na bok, jadąc za nią wygląda jakby chwilami auto jechało bokiemj. byłem pewien że srogo uwalone tuleje, sworznie itd a okazało się, że nie dość, że nie to jeszcze poliuretan wrzucony. diagnosta powiedział że w takim wypadku tylko i wyłącznie wina amortyzatorów
@Rurzowy_Rzufff: W moim wypadku chyba chodzi o amortyzatory, nigdy wcześniej nie jeździłem autem trochę twardszym, dlatego wcześniej zawsze mi się wydawało, że jak leci się po zakręcie szybko (opony nie piszczą, ale czuć, że już jest pod granicą) i na jednej stronie wyskakuje nierówność to przesuwanie auta jest normalne... Ale chyba nie.
@tom1988: kwestia jeszcze jakie masz opony. prosty przykład - na 205/55/16 moje auto prowadzi się elegancko. na 205/40/17 przy każdej małej koleinie ściąga auto w jej stronę/ na 225/45/17 też jest wszystko ok
Honda Accord VII, standardowo jak na auto tego typu dosyć twarda, ale jedna rzecz mnie niepokoi, gdy jadę szybko w zakręcie auto bardzo dobrze trzyma się drogi, ale wystarczy nierówność trafiająca np. na prawe koła przy zakręcie w prawo żeby przy znacznej prędkości albo utracić pewność prowadzenia, po przesunięcie od 1cm do 30-40 przy szybszej jeździe... Czy jest to kwestia twardego zawieszenia, czy też amortyzatory są zużyte? Nie mam problemów z nagłą zmianą ruchu, mocniejszym hamowaniem, auto prowadzi się pewnie i dobrze, jedyne co mnie jeszcze niepokoi to szybka jazda po autostradzie ~150-160, np na A1 na śląsku, czasami lewy pas nie jest idealnie równy i auto podbija, mam wrażenie, że jest wtedy niestabilne. Autem z miękkim zawieszeniem bym pojechał bez problemu z taką prędkością.
Czy twarde zawieszenie tak ma, czy tez amortyzatory są na wykończeniu? Mają przejechane około 30.000, wymienione dwa i pół roku temu (kayaba). Na diagnostyce było 70% (trochę mało).
#honda #accord #motoryzacja
Komentarz usunięty przez autora
Ciężko powiedzieć co odczuwasz bo każdy ma swoje odczucia. Ja nie czuję żeby auto zachowywało się niepewnie nawet na jakiś nierównościach. Skuteczność tłumienia na poziomie 70% to normalne (z tyłu zawsze gorsze z racji lżejszego tyłu) i nawet nowe amortyzatory nigdy nie mają powyżej 85-90%.
Poza tym skuteczność tłumienia nie oznacza że że pod obciążeniem auto będzie się zachowywało poprawnie.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym stabilizatory (gumy i łączniki)
Zawieszenie z przodu jest jest całe wymienione (30.000km przejechane), podobnie jak amortyzatory.
Jeśli jadę z rozsądną prędkością po zakręcie to oczywiście nic się złego nie dzieje, ale jak jadę na tyle na ile auto pozwala i droga jest nierówna, albo jakaś drobna nierówność której nie widziałem wyskoczy to jest dramat, auto dosłownie przesuwa jak
Dla mnie najbardziej prawdopodobne są amortyzatory, być
Przebieg auta 254000 wydaje się być oryginalny, jeśli kręcony to maksymalnie 40.000-50.000km.
Sprawdzę jak powinna być ustawiona zbieżność dla tej hondy i podjadę na geometrię.
Co do samochodu, auto było jeżdżone i rozliczane na firmę, więc w taką wymianę wierzę, byłem u blacharza, po tym jak auto spadło mi raz z podnośnika i kiedy drugi podtrzymujący zjechał na blachę podwozia (szkoda gadać, głupota).... W każdym razie blacharz powiedział, że auto nigdy dzwona nie miało, lakier też oryginalny. Zawieszenie w tej hondzie podobno
Geometria sprawdzona, minimalnie lewe tylne i prawe przednie koło wymagało korekty, teraz jest idealnie.
Wychodzi na to że albo wymiany wymagają amortyzatory albo ten typ tak ma i szybka jazda po zakrętach z nierównościami niestety nie jest możliwa.