Wpis z mikrobloga

Ukraińcy w super nowoczesnych T-84 Oplot przegrali Tank Challenge...bo nie tylko nie mogli trafić w nic z kilometra, ale nawet wcale nie mogli strzelać. Nie działające automaty ładowania, wibracje przenoszone na lufę, zwarcia instalacji itd.
Taka technika¯\_(ツ)_/¯
#militaria #czolgi #ukraina
stahs - Ukraińcy w super nowoczesnych T-84 Oplot przegrali Tank Challenge...bo nie ty...
  • 17
  • Odpowiedz
@stahs: Gadają coś ciekawego bo słabo znam banderowski.
Tylko chyba narzekają na swoje pojazdy, chociaż to nieco dziwne że tych wad nie wykryto wcześniej przecież to nie nowy czołg by działo się coś niespodziewanego.
  • Odpowiedz
@stahs:

Ukraińcy w super nowoczesnych T-84 Oplot przegrali Tank Challenge...bo nie tylko nie mogli trafić w nic z kilometra, ale nawet wcale nie mogli strzelać


ale rozróżniać T-84M (Т-84У «Оплот» - wersja 1998 r.) od T84 BM czy też Opłot-M (БМ «Оплот») to ty się naucz. Na Tank Challenge pojechał ten pierwszy i jest uważany za ojca Opłota-M. Konstrukcje znacznie od siebie się różnią. Afera z T84 Opłot jest taka, że
  • Odpowiedz
@Aryo: A co niby jest źle? Nigdzie nie pisałem, że to Opłot -M. Słowa "super nowoczesny" są tu oczywistą ironią. Zresztą jeśli się nie mylę to dokładnie te T-84 przeszły rok temu remont i modernizację.
  • Odpowiedz
@piotr-zbies: Ja czytałem tylko narzekania o tempie ich produkcji i dostarczania czy też o tym, że kadłuby części dostarczonych Opłotów to przerobione T84, a miały być całkiem nowe. Prawdopodobnie efekt braków w zapleczu produkcyjnym. Ukraińska zbrojeniówka przez wiele lat żyła z kanibalizowania własnych zasobów. Nadzieja w zwiększonym zapotrzebowaniu armii na sprzęt, ale coś czuję że skończy się faktycznie powolną śmiercią zbrojeniówki na rzecz używanych leopardów z Niemiec albo innego sprzętu z
  • Odpowiedz
@Aryo Ze źródeł z drugiej strony wiem, że narzekają w Opłotach na:
- niską żywotność luf (Ukraińcy podawali oficjalnie wyższe wartości)
- niesprawne akumulatory
- kiepsko zaizolowaną elektrykę
- złą jakość spawów
- opiłki metalu w całych pojazdach (w tym i w zbiornikach paliwa; do czyszczenia musiało pójść 45 z 49 Opłotów)
  • Odpowiedz
@piotr-zbies:

- opiłki metalu w całym pojeździe (w tym i w zbiornikach paliwa)


Nielicząc spawów i żywotności lufy to resztę da się łatwo naprawić. Pytanie tylko czy ktoś tam o tym w ogóle myśli ;d
  • Odpowiedz
@LegionPL: Na altair jest relacja dowódcy ukraińskiego zespołu. Burdel, że głowa mała.

Ukraińscy czołgiści rozpoczęli przygotowania do zawodów w styczniu. – Byliśmy wówczas na poligonie w Charkowie. Wtedy podjęto decyzję, że wystąpimy na T-84. Ale nie dostaliśmy ich od razu. Jeden trafił do nas w marcu. Wystrzelił 5 razy i się zepsuł. Zabrali go do naprawy. W zakładach nie pozwalali nam trenować – mówili, że nikt za to nie płaci.
  • Odpowiedz
@LegionPL: Oszczędności na wszystkim są. Ukraina przeznaczyła na armię rekordową jak do tej pory ilość pieniędzy co nie zmienia faktu, że jako kraj biedny to nominalnie Ukraina daje na zbrojenia mniej niż Polska w czasie pokoju, a jeszcze weź pod uwagę że trzeba żołnierzy na froncie wykarmić oraz całe zaplecze. To tak dla zobrazowania sytuacji.

Ukraina 6 mld $ w 2018 - Polska ponad 10 mld $ (gdzieś wygrzebane dawno temu
  • Odpowiedz
@stahs: Źle zinterpretowałem twoje słowa. Mam nadzieję, że nie poczułeś się zbytnio urażony. Przepraszam i postaram się mieć w sobie trochę więcej pokory.
  • Odpowiedz
@stahs: Projekt nie jest zły. Problem jest z ich utrzymaniem w dobrym stanie i zachowaniem norm podczas produkcji. @piotr-zbies już wypisał na co się skarżą Tajowie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz