Wpis z mikrobloga

Kolejna pseudonauka i kłamstwa: tym razem pod tagami #psychologia #dzieci #lekarz
http://www.wykop.pl/link/4369865

Kim jest Michelle Cretella? To pediatra należąca do anty-lgbt organizacji The American College of Pediatricians. Nie ma ona niczego wspólnego z AAP - największej grupy zrzeszającej pediatrów. Do tej małej, wiarygodnie brzmiącej grupy, trafiają zazwyczaj religijni pediatrzy, którzy opuścili AAP (po tym jak ta organizacja, po sprawdzeniu rzetelnych badań, wydała oświadczenie, że nie ma niczego złego w tym, że pary jednopłciowe wychowują dzieci - podobne stanowisko ma setki innych organizacji medycznych).

Twierdzą rownież np., że „terapie konwersyjne” młodych osób lgbt to „dobry pomysł”. Kiedy stanowisko organizacji naukowych jest jasne - to bardzo krzywdząca metoda, która zwyczajnie nie działa.

Odnośnie tego filmiku i pseudonauki/ ignorowaniu badań (na temat młodych transpłciowych osób):

‚Perhaps the most popular falsehood publicized by the ACP recently is that transgender youth who are supported in their transgender identities are caused harm by this affirmation. Again, they ignore major studies. In the journal Pediatrics in 2014, researchers showed that pubertal blockade and cross-sex hormones resulted in improved mental health for transgender youth. In 2016 and 2017, two papers showed that transgender children who are supported in their identities and allowed to socially transition have developmentally normal rates of anxiety, depression, and self-worth. Furthermore, transgender individuals whose families do not support their transgender identities are 20 percent more likely to attempt suicide.

I urge news organizations and individuals to stop propagating these false claims from the ACP. The health of LGBT youth depends on it.’

Ich działania są niebezpieczne. Więcej na ten temat i źrodła w Psychology Today: https://www.psychologytoday.com/us/blog/political-minds/201705/the-american-college-pediatricians-is-anti-lgbt-group

#neuropa #tysiacurojenniezaleznychmediow #medycyna #psychiatria #gruparatowaniapoziomu #pseudonauka #informacjanieprawdziwa #lgbt #transblogasek #transplciowosc #transseksualizm #nauka #wojnaidei #kultura