Wpis z mikrobloga

W Los Angeles podczas jazdy zapalił się akumulator w Tesli.
Wewnętrzny pożar, możliwe że spowodowany uderzeniem w jakiś przedmiot na drodze tak jak w 2 zdarzeniach jakieś 5 lat temu - zgodnie z projektem ogień i gazy zostały odprowadzone dedykowanymi kanałami przez grodzie tak by nie zapalić samego auta. Po kilku minutach praktycznie samo zgasło. Kierowcy oczywiście nic się nie stało. Taki pożar jest objęty gwarancją producenta.

Już zaczyna się g### burza w internecie mimo, iż auta elektryczne zapalają się od 4 do 20 razy rzadziej (1) niż benzynowe a pożary z reguły są powolne, sama bateria nie emituje prawie żadnych toksycznych związków (2) ("normalny" tlenek węgla) i największym zagrożeniem dla osób postronnych i strażaków jest gdy zapali się samo plastykowe wnętrze i/lub układ chłodzenia...

(1)
https://medium.com/@trenteady/the-truth-about-tesla-c4b6d7e43ad7

Estimates on gas cars’ flammability vary from 4 times to 11 times to 20 times more likely to catch fire than a Tesla. Unless a Tesla is involved, little attention is paid to the hundreds of deaths caused by vehicle fires that occur on U.S. highways every year. If it happens with a Tesla, it’s a headline. If it happens with a Ford, GM, Volkswagen, Toyota, or Nissan, it isn’t.


A - https://hbr.org/2013/12/teslas-catch-fire-less-often-than-gas-powered-cars
B - http://money.cnn.com/2018/05/17/news/companies/electric-car-fire-risk/index.html
C - http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1168490/FULLTEXT01.pdf

(2) Tactical Considerations for Extinguishing Fires in Hybrid and Electric Vehicles
https://youtu.be/-gkNosJ-tzQ?t=525

#tesla #pozar #bateria #akumulator #samochodyelektryczne #motoryzacja #samochody #wypadek #technologia
anon-anon - W Los Angeles podczas jazdy zapalił się akumulator w Tesli.
Wewnętrzny p...
  • 4
@Renegat16: W sensie, że jest niebezpieczny (dlatego dałem go w nawiasie) ale nie "toksyczny" np. jak jakieś cuda co powstają przy pożarze tak ulubionego w UE (lobbing) czynnika chłodzącego HFO-1234yf z klimatyzacji:

Efektem ubocznym spalania tego gazu jest fluorowodór, który w połączeniu z substancjami gaszącymi tworzy trujący, groźny kwas fluorowodorowy. Nie wnikając w jego dokładną analizę chemiczną, warto wiedzieć, że to podstępny zabójca. Z łatwością przenika przez skórę, do tego bezboleśnie